Apua! Kiire! Griffin!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Apua! Kiire! Griffin!

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Pitäis tänään päättää ostaako kaveri saksasta mulle 9000 griffinin 2.3 (194 hepoa)-92 vuosimalli, ajettu 250000km, automaatti.

Joten miten tämä eroaa muista ysitonnareista, onko tässä sinkittyjä peltejä, kuinka paljon tuo automaatti laatikko voisi kestää, minkä hintaisi nuo on suomessa, kun ei niitä ole ollut missään myynnissä?

Olisko järki ostos, onko kellään kokemuksia? Kaikki tieto olis kultaakin kalliimpaa.

Kiitos jo etukäteen.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Apua! Kiire! Griffin!

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Sabo kirjoitti:Pitäis tänään päättää ostaako kaveri saksasta mulle 9000 griffinin 2.3 (194 hepoa)-92 vuosimalli, ajettu 250000km, automaatti.

Joten miten tämä eroaa muista ysitonnareista, onko tässä sinkittyjä peltejä, kuinka paljon tuo automaatti laatikko voisi kestää, minkä hintaisi nuo on suomessa, kun ei niitä ole ollut missään myynnissä?

Olisko järki ostos, onko kellään kokemuksia? Kaikki tieto olis kultaakin kalliimpaa.

Kiitos jo etukäteen.
Käsittääkseni CD korilla joten ei ole sinkitty.
Varusteita tossa on vissiin "riittävästi"
Tosi vähän on joo suomessa noita, veikkaisin että siinä kympin nurkilla pyörii hinnat. Automaatti kestää jos on öljyt vaihdettu ja kumia ei oo hirveesti poltettu. Koneessa voi olla tasapainoakselien laakerit vaihtokunnossa.

Hinta ratkasee aika paljon, ei kannata saksaan paljoo yli 3 tonnia maksaa.
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Rantalaihon Heikkihän myi omaa griffiniä tossa syksymmällä 10000-11000 euron hintaan. Nyt pitäis saada Heikiltä asiantuntija kommentit...
KTM SD
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Griffinit...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...oli kai varuste listalla kärki päässä. Niissä oli kaikki mahdollinen, eli vanhassa autossa potentiaalista korjattavaa riittää, tosin Saabissa ne on toteutettu niin hyvin, että ne kyllä kestää hyvin.

Tonnarin automaattilaatikot on kyllä kestäviä, meillä ajettiin ilman murheita 335 tkm ja toimi hyvin. Ne on saksalaisen ZF:n tekemiä laatulaatikoita, jotka hyvin pidettyinä on kyllä kestäviä. Siis öljyt ja suodatin vaihdettava (suodattimen voi myös huolellisesti pestä) n. 40 tkm - 60 tkm:n välein ajotavasta ja -paikasta riippuen.

Automaatille toi kone sopii hyvin, kunhan malttaa ajaa revittelemättä, vääntöä ja tehoa kyllä riittä normaali ajoon liiankin kanssa!

Griffinit oli kai kaikki CD korilla, eli porrasperäisiä. Sinkitykset parani CD:ssä vasta faceliftin yhteydessä (-94...-95?), mutta vähäsuolaisilla saksan teillä auto lienee säilynyt melko hyvin...?

Kaiken kaikkiaan loistavia vehkeitä, jos arvostaa tilaa, turvallisuutta, ajo-ominaisuuksia, suorituskykyä ja kokoonsa nähden kohtuullista kulutusta!
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

kulutus

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Niin ja paljonkos enemmän tuommoinen autom.laatikko vie bensaa kun manuaali?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eiköhän korinosia ole fosfatoitu iänkaiken. Fosfatointi ei ole mikään korroosionesto käsittely vaan simppeli esikäsittely ennen pohjamaalausta, jolla pohjamaalin tartuntaa parannetaan.

Fosfatointimenetelmän muuttuminen -91 voisi pitää paikkansa, koska noihin aikoihin muuttuivat myös maalit ympäristöystävällisempään suuntaan koko euroopassa. Sillä ei kyllä sinänsä ole varmaankaan merkittävää vaikutusta korroosioherkkyyteen. Sinkitys yleistyi muutamaa vuotta myöhemmin kun havaittiin sen olevan tehokkain ja halvin menetelmä... sinkityshän ei auton koreissa ole olemassa loppukäyttäjän parasta ajatellen vaan puhtaasti esikäsittelynä maalille.

-J-
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Joo, ei ole sen kummemmin sinkitty kun muitakaan tuon ikäisiä tonnarieta. Tosin voisi olettaa että tuon hintaista autoa on edelliset omistajat pitäneet paremmin kuin vastaavanikäistä perustonnaria. Ainakin omalla kohdallani entinen omistaja oli ruostesuojannut auton joka toinen vuosi ensimmäisen 6 vuoden aikana! Eipä ole siis ilmennyt kukintaa missään...

Varusteita tosiaan on sen verran että riittää. Griffiniin sai valita joko nahkapenkit tai puuvillapenkit. Noita villapenkkejä ei ollut saatavilla mihinkään muuhun malliin. Etuistuimet sähkösäädöllä, teitenkin. Pähkinäpuuta on sekä ovissa että kojelaudassa. Kattoluukku on ollut valinnaisvaruste jota ei kaikista, ei myöskään omastani löydy.

Takaluukun heijastinpaneli on lähes poikkeuksetta parhaat päivänsä nähnyt. Jos haluaa uuden alkuperäisen panelin niin kannattaa toimia suhteellisen ripeästi, on kuulemma poistuva tuote varaosalistalta.

Mahtava auto etenkin maantiellä. Ja kone kyllä kestää kun vaan siitä huolehtii. Tasapainoakseli-remppa taitaa tosin olla itsellänikin edessä...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Yhdellä kaverilla on Tampereella griffin, muistaakseni vm -93. Voin antaa hänen yhteystiedot vaikka yksityisviestillä, jos haluat autosta jotain kysellä.

Ko. pirssi oli aluksi hänen isoveljellään, joka on muistaakseni myös klubin jäseniä. Muutaman mutkan kautta auto päätyi nyt hänen pikkuveljelleen.

Tekniikaltahan tuo vastaa käsittääkseni 2,3 täyspaineturbo cd:tä, mutta tosiaan varusteluissa löytyy. Tuossa kaverin griffinissä on tyyliin kaikki muut tilpehöörit paitsi kattoluukku.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

joo

Viesti Kirjoittaja Sabo »

jos viittit niin pistä yhteystietoja niin voisin hieman kysellä faktaa.

kuinka iso homma se tasapainoakselin remppa on?

miten niit ykstyis viestejä voi kattella? olen aika noviisi näillä vehkeillä.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sulle tulee kyllä ruutuun ilmotus jos olet saanu yksityisviestin eli yv:n.
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Re: joo

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Sabo kirjoitti:
kuinka iso homma se tasapainoakselin remppa on?
Jos liikkeessä tekee niin 800-2000 euroa...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

9-5T kirjoitti:
Penkit oli aitoa villaa ja valittavissa kaikkiin muihin malleihin lisämaksusta.
OK, aina oppii jotain uutta, onkohan kellään tietoa mikä oli hintasuhde nahkapenkkeihin. Lisävarustelistalla siis...

Niin, onkohan lisävarusteena saatavilla myös villaista kyynärnojaa eteen?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Pitääkö paikkansa että Griffineitä on tehty vaan tuo 400kpl. Tonnareita siis... :?:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2457222185
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Onkohan siinä kaverin vehkeessä tampereella RAC, nopeusvaroitusjärjestelmä ja söhkökaihdin?
Tjaa, enpä muista noista, mikä muuten on edes RAC? :oops:
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

RearAirCondition Eli takapenkin ilmastointi...
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Vastaa Viestiin