mistä tunnistan viallisen abs jarruanturin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

mistä tunnistan viallisen abs jarruanturin

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

joopa asia on niin että ajon aikana vilkkuu anti clok eilkkä onko jokin anturi paskana :(
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

ABS:n pyöränturi

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Mittaamalla kaikki pyöräanturit yksi kerrallaan. Vastus on toimivassa noin 1000 ohmia.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

abs

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

siis pyörä pois ja siellä näkyy siis jokin anturi .. josta yleismittarilla mitataan .. johdoista ..onko autossa oltava virrat päällä :roll:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jos mitataan vastusarvo, ei virta ole päällä.

vastusarvo VOIDAAN mitata myös jännitehäviönä, tätä ei nyt tarkoitettu.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Syy voi olla myös likaiset ABSin anturit. Itselläni on autossa TCS ABSeineen, joten kojetaulussa vilkkuu koko ajan TCS merkkivalo (ei TCS Control). Tämä johtuu todennäköisesti likaisista ABS antureista, jotka ovat muurautuneet paskan alle ja kuvittelevat pyörivänsä tyhjää tai lukkiutuvansa. Suosittelen ihan ensimmäisenä putsaamaan ko anturit ja tarkkailemaan tilannetta sen jälkeen. Toisaalta samalla kun niitä putsaa, niin helppohan ne on mitatakin siitä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ota se anturin pistoke irti ja kytke yleismittarin johtimet kiinni anturin
puoleiseen päähän, nyt heiluttelet rautaa siinä anturin edessä
( n. 1 - 2mm päässä tässä ) nyt yleismittarin ( analoginen neula pitäisi
heilua samassa tahdissa raudan kanssa ) digitaalisessa taas ohmi arvo
nousee laskee nousee.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin