Saab 9000 cse -96 lastutus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
asl8650
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 21:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Saab 9000 cse -96 lastutus

Viesti Kirjoittaja asl8650 »

Tarkoitus olisi saada autoon vähän lisää potkua. Ostoskorissa on stage 1 viritys sarja, jossa vaihdetaan lastu ja magneettiventtiili. Tehoja on luvattu 225 Hv. Kysymykset kuuluu, että onko helppo vaihtaa itse, kestääkö voimansiirto, ahistaako normaali putki, pitääkö katsastaa. Kertokaa myös omia kokemuksia.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saab 9000 cse -96 lastutus

Viesti Kirjoittaja peinu »

asl8650 kirjoitti:Tarkoitus olisi saada autoon vähän lisää potkua. Ostoskorissa on stage 1 viritys sarja, jossa vaihdetaan lastu ja magneettiventtiili. Tehoja on luvattu 225 Hv.

Kysymykset kuuluu:

1 onko helppo vaihtaa itse
2 kestääkö voimansiirto
3 ahistaako normaali putki
4 pitääkö katsastaa.

Kertokaa myös omia kokemuksia.
1. on
2. kyllä, jos et jatkuvasti kengitä kakkosella. Vaihda huolella.
3. ei. Isompi loppupätkä
kätista eteen päin nostaa kyllä ahdot nopeamin. Seuraavissa stegeissä alkaa ahdistaa.
4. sssssh! Ei tarvii (kannata) mainita katsastuksen yhteydessä mitään. APC sulake pois ja auto on katsastukseen matalapaine.

Stage 1 on auton minimi ja pakollinen varuste :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9000 cse -96 lastutus

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

peinu kirjoitti: Stage 1 on auton minimi ja pakollinen varuste :)
Nooh, hyvin lähti kortti vakiolla 2.3T:llä, eikä näin ollen ole stegiä tulossa, vaikka maptunin stage3 himoittaisikin. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saab 9000 cse -96 lastutus

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tobbana kirjoitti:
peinu kirjoitti: Stage 1 on auton minimi ja pakollinen varuste :)
Nooh, hyvin lähti kortti vakiolla 2.3T:llä, eikä näin ollen ole stegiä tulossa, vaikka maptunin stage3 himoittaisikin. :D

-Sami
Mihinkäs meinasit ne säästyvät bensarahat laittaa? :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9000 cse -96 lastutus

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

peinu kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:
peinu kirjoitti: Stage 1 on auton minimi ja pakollinen varuste :)
Nooh, hyvin lähti kortti vakiolla 2.3T:llä, eikä näin ollen ole stegiä tulossa, vaikka maptunin stage3 himoittaisikin. :D

-Sami
Mihinkäs meinasit ne säästyvät bensarahat laittaa? :)
Taisin laittaa janoisen kortittoman tonnarinomistajan kitusia kohti, painoa kertyi liki 10kg lisää. :(
Kortinhan sain takaisin 3 viikkoa sitten, 2½kk kerkesi olla hyllyllä.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Noi säästyneet bensarahat menee yleensä sakkoihin. :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Money For Nothing kirjoitti:Noi säästyneet bensarahat menee yleensä sakkoihin. :roll:
Totta tuokin, tosin mun sakot oli niin pienet, että parin viikon bensoilla ne maksoi pois.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mutta mikä oli rike, kun 2½ oli hyllyllä ?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9000 cse -96 lastutus

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

asl8650 kirjoitti:Tarkoitus olisi saada autoon vähän lisää potkua. Ostoskorissa on stage 1 viritys sarja, jossa vaihdetaan lastu ja magneettiventtiili. Tehoja on luvattu 225 Hv. Kysymykset kuuluu, että onko helppo vaihtaa itse, kestääkö voimansiirto, ahistaako normaali putki, pitääkö katsastaa. Kertokaa myös omia kokemuksia.
Ilmeisesti "samanlainen" tonnari on alla ja ollut varustettuna 90tkm->150tkm Steg 1:llä ja siitä eteenpäin Steg 3:nen. Ainoa ongelma on ollut kytkimen kanssa. Nykyinen kytkin on vaihdettu 80tkm sitten ja kerran poltettuna toimii vielä :roll: . Nykyään on enää pikkuisen viriä, koska on tullut jotakin palautetta virityksistä ja niiden kertomisesta :evil:.

Steg 1 boksi laskee keskimäärin kulutusta 0.5l satasella maantieajossa. Itse ostaisin ilman muuta. Omassa tonnarissa oli nykimis ongelmia SP:n steg 1:llä, joten neljännen boksin jälkeen sain Steg 3 boksin kokeiluun, joka on ollut pikkuisen parempi.

Varoitus!
Emäntäkin on tykästynyt tuohon viritykseen ja kahden auton omistajana joutuu itse ajamaan yleensä heikompi tehoisella :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Siitä putkesta... Mun kokemuksen mukaan vakioputki ahdistaa jonkun verrankin. Kyllähän se liikahti melkoisen paljon paremmin Stage 1:n asennuksen jälkeen. Ajelin reilun kuukauden tällä kokoonpanolla ja sitten alle laitettiin JT 3" putkisto kokonaisena Sport- katilla. Ja kyllä täytyy sanoa, että nyt lähtee kuin hauki kaislikosta. Todennäköisesti ero johtuu ahtojen nopeasta noususta. Erityisesti putken alkupää on ratkaisevassa asemassa kun tuo turbomoottori ei vastapainetta kaipaa. Loppupäässähän se paine pienenee muutenkin jonkin verran (jos ei ole perunaa putken päässä..!!). Joku viisaampi varmaan korjaa jos olen väärässä. Nämä kokemukset puhtaasti perstuntumalla.
Osat hankittu tietysti asennettuna Pro Car Servicestä.
9000 CSE Jubilee -97
#2513
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

panu kirjoitti:Siitä putkesta... Mun kokemuksen mukaan vakioputki ahdistaa jonkun verrankin. Kyllähän se liikahti melkoisen paljon paremmin Stage 1:n asennuksen jälkeen. Ajelin reilun kuukauden tällä kokoonpanolla ja sitten alle laitettiin JT 3" putkisto kokonaisena Sport- katilla. Ja kyllä täytyy sanoa, että nyt lähtee kuin hauki kaislikosta. Todennäköisesti ero johtuu ahtojen nopeasta noususta. Erityisesti putken alkupää on ratkaisevassa asemassa kun tuo turbomoottori ei vastapainetta kaipaa. Loppupäässähän se paine pienenee muutenkin jonkin verran (jos ei ole perunaa putken päässä..!!). Joku viisaampi varmaan korjaa jos olen väärässä. Nämä kokemukset puhtaasti perstuntumalla.
Osat hankittu tietysti asennettuna Pro Car Servicestä.
9000 CSE Jubilee -97
#2513
Oikein, kyllä se alkupää on ensin vaihdettava ja sitten vasta loppupää minun mielestä. Ja tuo putkisto auttaa paljon, koko putkistoa ei vielä kannata asentaa vakiotehoiseen kuulema. Ei muuta kuin steg kolmosta pesään nyt kun on putkisto alla.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

9000cst kirjoitti:Mutta mikä oli rike, kun 2½ oli hyllyllä ?
122kph@80kph, vaajakosken MOOTTORITIE. Ihmetyttää edelleen tuo ajokiellon pituus, mutta suottapa tässä enää itkeä, missä tahansa muualla suomen maalla olisi ajokielto ollut ~2/3 maximissaan. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Tobbana kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Mutta mikä oli rike, kun 2½ oli hyllyllä ?
122kph@80kph, vaajakosken MOOTTORITIE. Ihmetyttää edelleen tuo ajokiellon pituus, mutta suottapa tässä enää itkeä, missä tahansa muualla suomen maalla olisi ajokielto ollut ~2/3 maximissaan. :)

-Sami
ex- työkaverilta lähti kortti pois tossa vaajakosken motarilla 4kk ja suurinpiirtein samalla nopeudella, että sikäli oli sulla tuuria :wink:
Keltanokka
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 16:03
Paikkakunta: Helsinki

2,0 LPT vs. 2,3T!

Viesti Kirjoittaja Keltanokka »

Mietiskelin tässä oman 2-litraisen CD:ni Maptunittamista Stage 1:een keväällä ja aloin miettiä tuota 2,3 litrasen suorituskykyä.

Eli kertokaahan kokemuksesta, miten 2,0 LPT muutettuna Stage 1 eroaa 2,3T vakiona. Heppojahan kaksilitraiseen tulee enemmän, mutta mites ne alakierosten väännöt?

Jos nyt ajattelee niin poikamaisesti, että lähtee kiihdyttämään joka vaihteella alakierroksilta, niin peseekö 2,3T juuri sen n. 700 kierroksen aluella tuon 2,0 Stage 1:n.

Vai onko tuo ero parhaiten nähtävissä ns. normaalissa ajossa, niin ettei aina Helsingin ruuhkissa :cry: tarvi laittaa aina ykköstä silmään kun körötellään, vaan voi pörötellä kakkosella :P

Tämmösiä ajattelin, että mites on konkarit?


Keltanokasta räkönokaksi... :P
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: 2,0 LPT vs. 2,3T!

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Keltanokka kirjoitti:Mietiskelin tässä oman 2-litraisen CD:ni Maptunittamista Stage 1:een keväällä ja aloin miettiä tuota 2,3 litrasen suorituskykyä.

Eli kertokaahan kokemuksesta, miten 2,0 LPT muutettuna Stage 1 eroaa 2,3T vakiona. Heppojahan kaksilitraiseen tulee enemmän, mutta mites ne alakierosten väännöt?

Jos nyt ajattelee niin poikamaisesti, että lähtee kiihdyttämään joka vaihteella alakierroksilta, niin peseekö 2,3T juuri sen n. 700 kierroksen aluella tuon 2,0 Stage 1:n.

Vai onko tuo ero parhaiten nähtävissä ns. normaalissa ajossa, niin ettei aina Helsingin ruuhkissa :cry: tarvi laittaa aina ykköstä silmään kun körötellään, vaan voi pörötellä kakkosella :P

Tämmösiä ajattelin, että mites on konkarit?


Keltanokasta räkönokaksi... :P
Kyllähän se niin on että 2.3 antaa enemmän vääntöä ja laajemmalle alueelle. 2L on taas kierroskone ja väännöt vähän hukassa... Mutta kyllä 2L + stage1 pesee monta suparua ja muuta "muka tehokasta" pirssiä liikenteessä. Mutta 2L pata pitäis olla vähän vahvempi kuin 2.3L tai niin olen kuullut.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin