Wanhan CC:n voimansiirron klappi..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Wanhan CC:n voimansiirron klappi..

Viesti Kirjoittaja Jope »

'87 CC:ssäni on melkoista klappia voimansiirrossa.

Jos kaasua vähän rytkäyttää, tuntuu ihan selvä välys moottorijarrutuksen ja vedon välissä.

Myös tyhjäkäynnillä ajaminen on käytännössä mahdotonta tämän edestakaisen rytkytyksen vuoksi. LH 2.2:lla on tietysti taloudellisempaa rullata vapaalla, mutta ei sitä kytkintäkään aina jaksa veivata viiden metrin rullausten vuoksi.. :-)

Laatikon kaikki osat väljäksi kuluneet? Pelkät vetarin maljat + tripodit? Perän rattaat / laakerit?

Kaitpa joku tämänkin vian on korjannut.. Öh. Yhtäkkiä tuntui siltä, että olen jo kerran tätä täällä kysynyt. Pannaan dejavuun piikkiin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Foke
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 17:26
Paikkakunta: Villähde

wanhan cc klabit

Viesti Kirjoittaja Foke »

mitenkähön olis moottorin alahydraulityynyt(2kpl)sekä mootorikannattimen ylähelat(2pt) kunto???
9000cs -92
og900 3d
0g900 Airo

#1278 Forsström Keijo
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ylähelat vaihdettu uusiin (aito saab-tuote), alakumeja en ole vielä vaihtanut.

Kesäaikaan ne alakumit ainakin näyttivät vielä ihan siisteiltä, eivät nousseet keskiosat ulos kuopasta autoa työnnellessä vaihde silmässä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Mulla oli satkussa sama homma. Tuttu huoltomies oli sitä mieltä, että johtuu perän kulumisesta. Ainakaan moottori ei kovin paljoa heilahdellut, eli ei ilmeisesti ollut tukikumeissa vikaa.
9-5 2,3t -03
#2514
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Onkohan tuolle annettu sitten kovastikin sikaa edellisessä elämässään, nimittäin tuon CSE:n 220tkm ajettu laatikko ei klappaa läheskään niin paljon, kuin tämän CC:n 210tkm ajettu.

Tietysti onhan se saattanut prakata ja joku on vaihtanut paljon poljetun purkuosan tilalle..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Jos kaasua vähän rytkäyttää, tuntuu ihan selvä välys moottorijarrutuksen ja vedon välissä.

Myös tyhjäkäynnillä ajaminen on käytännössä mahdotonta tämän edestakaisen rytkytyksen vuoksi. LH 2.2:lla on tietysti taloudellisempaa rullata vapaalla, mutta ei sitä kytkintäkään aina jaksa veivata viiden metrin rullausten vuoksi.. :-)
Mulla CC tonnarissa vm. -88 on just samanlaista vikaa. Moottorin hydraulityynyt vaihdettu uusiin n.3000-4000km sitten, että niissä tuskin on vikaa. Eikä kone muutenkaan heilu mitenkään merkittävästi että tuskin siitäkään johtuu. Tosi ärsyttävää kun alkaa rytkyttämään. Jos joku tosiaan on keksinyt ratkaisun tähän ongelmaan niin olisin vinkkejä vailla.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Täältä ilmoittautuu yksi 89DI-kuski samaan kerhoon. Ongema on aika raivostuttava varsinkin ruuhkassa madellessa: kytkintä saa polkea kuin urkuharmoonia.. :evil:

On ollut tarkoitus tarkstaa tuon kaasuläppäanturin säädöt, ja yleinen kunto muutenkin. Jos se auttaisi tyhjäkäntiinkin, joka huutaa yleensä 1000-1200rpm. Tätä oiretta ei tosin ole pakkasilla, joten ilmamäärämittarikin on epäiltyjen listalla. Kunhan vain ehtis paneutumaan...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin