KYTKIN!!!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

KYTKIN!!!!!

Viesti Kirjoittaja jap1 »

-89 turbo.Paineasetelma vaihdettu n.1v. sitten.Pääsylinterin kumit vaihdettu ja sylkkä on ok.Kytkin pohjassa yritti irrottaa eli rytkäytteli tosi pahasti.Poljin jäi pohjaan josta nousi vasta kun kädellä avitti.Kytkimen ilmaus on vähän ihme juttu minun mielestäni..säiliön max.merkki kun on noin puolessa välissä säiliötä ja kun rupeat ilmaamaan niin hörii ilmaa jo kun nestepinta on tippunut vasta n.2cm.No poljin ei jää enää pohjaan mutta,ei se per...le kyllä irrotakkaan.Mikä neuvoksi.Auto on vaasasta eilen haettu...ollu nettiautossa jo jonkin aikaa.VTS-333 Onko kyseisestä viasta/autosta tietoa???Kiitän ja kumarran :)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Siinä säiliössä on ensin, ylimpänä, kytkimen nestevara.
Ilmaus alakautta onnistuu parhaiten. Siis imet ruutalla ilmaruuvista uutta nestetä kytkimen työsylinteriin.

Nyt oot tainnut todella ilmata kytkin nesteet, ei toimi.
Pistä säiliö täyteen ja ime alakautta.
Tai,,,,, Paineista säiliö ja pursuta ilmanipasta.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Katsoppa kurkistusluukusta sinne kytkinkoteloon, onko märkä. Jos oikein ymmärsin, on kytkin toiminut aiemmin ja nyt lakannut toimimasta. Kuvaamasi vika viittaa nimittäin työsylinterin vuotavaan tiivisteeseen.
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

On paineistettu ja nestettä on ollut riittävästi.Sain ilmat ulos ja tänään koitettuani poljin toimi hetken aikaa hyvin mutta,jäi taas pohjaan kun muutaman kerran polkas.Yön aikana oli valuttanut tallin lattialle lätäkön.Joten..eiköhän se ole työsylinteri tiensä päässä.
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Joo.o...tuli otettua vaihdelaatikko irti.Kytkinlevy paskana vaikka edellisen omistajan mukaan vaihdettu n. 1v. sitten.Pari mukavan kokoista metallipalaa lähtenyt irti levystä ja pyörinyt siellä mukana saaden koko levyn menemään vi...ksi.Työsylinterin tivat huonossa kunnossa ja kunnon jurmuja sylinterissä...että semmosta.Homma luonnistuu kyllä kotioloissa jos on vaan talli,talja ja viitsinkiä ruveta mokomaan hommaan.Nyt tilailen motonetista paineasetelman , koko työsylinterin ja eikun kasaamaan!!!
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kyllähän sen levyn helposti vuodessa saa kulumaan loppuun ellei nopeamminkin, riippuu ihan ajotavasta. :wink: Faija lainas joskus aikoinaan silloin uuden karheaa 9000cd:tä paapalle, ja se sai jotenkin sen kytkimen kulumaan loppuun viikossa :lol: :lol: :lol:

Omassa tonnarissa oli kans kytkin kulunut ihan loppuun tossa viime syksynä. Itse en sitä ruvennut vaihtamaan, mutta kyllä sen nykyään jo vois itsekkin vaihtaa. On sen verran monta kertaa joutunut ottamaan vaihdelaatikon irti et alkaa olla rutiinihommaa jo :wink:
Vastaa Viestiin