9000 turbon keskikulutusmittarista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

9000 turbon keskikulutusmittarista

Viesti Kirjoittaja jani »

eli kysymys kuuluu minkävärisestä johdosta ajotietokone saa keskikulutusmittarille tiedon. Auto 0n 9000 turbo vuosimallia 87 . Sen tiedän että tieto tulee suuttimen aukioloajasta. Eli mikä johto siellä moottorin johtosarjassa se on jonka liitimet on kuskinpuolella akvaariossa.
Tutkiskelin tuossa valokopiolla otettua kaaviota mutta se on tallituohujen jälkeen niin likainen että eipä tuosta ota selvää .
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vihreä/Punainen johto nro 541 EDU:n ykkösliittimen kakkosnavassa.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... o_8788.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Arvasin jus.iin voi aina sähköasioissa luottaa :D :D
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

jeps asentelin tuon johdon tuonne ohjain yksikön suutimen ohjauksen napaan mutta ei kulutus mittari halua toimia. Voi olla että tuota ei saa toimimaan tuolla megasquirtin boksilla.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jani kirjoitti:Arvasin jus.iin voi aina sähköasioissa luottaa :D :D
Olen aivan samalla kannalla. :D


Vaan tuo megaspruitin kytkeminen eduun, taas on ihan oma lukunsa.
(josta ainakaan mää tiedä mitään kun ei noo kokemuksia). :oops:
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

kytkentä ei ole amerikan juttu mutta tuon suuttimen pulssileveys voi olla eri jotenka edu ei käsitä tietoa oikein . Olisi ollut kiva ssada tieturi toimii vaatiikohan muita johtoja toi edu kun ton suuttimen aukiolo ajan pulssin.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tyhmä kysymys vaan?. Kellohan varmaan tikittää aikaa. :?:

Pitää melkein ruveta pähkäilemään, ihan mielenkiinnosta. :)
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Keskikulutusmittari

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Mulla ei ole turboa vaan tavallinen iivari. Ihmettelen tuota keskikulutuslukemaa mikä näkyy näytöllä. Näyttää jatkuvasti 12,5-14 litraa jopa moottoritieajon jälkeen. Yli sataa ei ole menty ja suurin osa cruise päällä. Kuitenkin se kulutusta ilmaiseva palkki huitelee 7-10 litran välillä. Eli onko siinä joku vika vai onko näytössä oleva litralukema summittainen?
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Mimmi kirjoitti:Oletkos koska nollanut sen kulutusmittarin?
:D

_____________________________________
-mikäs sen selvempää kuin ilmiselvä
Wege
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Viesti Kirjoittaja Wege »

Mimmi kirjoitti:Oletkos koska nollanut sen kulutusmittarin?
Mikä neuvoksi kun en saa nollattua omastani keskikulutusmittaria?
Vaikka kuinka painaa ärrää niin ei resetoidu.Ja vaikka akkukaapelin ottaa irti yöksi niin mittari ei nollaudu.Patteri aivossa? :lol:
Reset- nappi ei taida ottaa oikein komppia..?
Keskikulutusmittari näyttää kyllä olevan muutoin kunnossa eli jotain eloa siellä on..
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Wege kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Oletkos koska nollanut sen kulutusmittarin?
Mikä neuvoksi kun en saa nollattua omastani keskikulutusmittaria?
Vaikka kuinka painaa ärrää niin ei resetoidu.Ja vaikka akkukaapelin ottaa irti yöksi niin mittari ei nollaudu.Patteri aivossa? :lol:
Reset- nappi ei taida ottaa oikein komppia..?
Keskikulutusmittari näyttää kyllä olevan muutoin kunnossa eli jotain eloa siellä on..
Kuinkas pitkään olet sitä R-nappulaa painanut, 4sec minimi ennenkuin nollautuu. :)
No joo, hakuammuntaa ja ironiaahan tästä voi havaita, mutta kaikkea pitää kokeilla.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Wege
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Viesti Kirjoittaja Wege »

Niin pitkäääään että sormi puutuu!!! :D
Prkle mihkään ei pitäis koskea; tämä vika tuli sen jälkeen kun vaihdoin "ajotietsikkaan" polttimon (SCC?).
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Kulutusmittari

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Nollattu on n. viikko sitten. Näytti silloinkin puutaheinää.
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Mittari

Viesti Kirjoittaja weckeri »

OK. Täytyy seurata.
Wege
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Viesti Kirjoittaja Wege »

Resetointiongelmaan löytyi vika scc:n piirilevyltä johon oli kyrvähtänyt kuvan mukainen katkos.
Hyppylankaa kehiin ja taas pelittää.
Scc:tä irroittaessa painoin vahingossa infoa samalla kun revin töpseleitä irti; luulen että tästä syntyi jokin kumma oikonen/hazardi jonka jälkeen
reset ei toiminut.Pitäis aina ottaa se akkukaapeli irti..
Kuva
Vastaa Viestiin