Ahdot seilaa (0,5-1,5bar)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Ahdot seilaa (0,5-1,5bar)

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli nyt tuli tonttuun sellainen vika ahtopuolelle,että jos lämäisee kaasun pohjaan esim 3 vaihteella niin käy niin että ahdot nousee ensin 1,5bar ja heti sen jälkeen tipahtaa 0,5bar,pysyy hetken siellä ja sitten nousee taas 1,5bar.
Tuota ramppaa melkein koko kiihdytyksen ajan...

Ja kone on DI,ja lastukin on paikallaan.
Ennen toimi mainiosti,mutta mikä nyt taas iski?

Alipainetta näyttää tuolla uudella ahtomittarilla -0,8bar tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksessa -1bar tuntumassa.

Ja lisätään sekin että vaihdettu on juuri tulpat,mankkukin on vaihdettu hiljattain ja muuten auto pelittää niikuin pitääkin lukuunottamatta tätä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

No tulpathan vaihdoin juuri viikko sitten,ja ne tyypilliset NGK BCPR7ES-11.

Mittari on sellainen tuuninkimittari,mutta vanhakin näytti samoja alipaineita.Se oli sellainen vähemmän tuninki... 8)

Voisko bypass tehdä tuon,en ole kokeillut imeä siitä mutta pystyykö se aiheuttamaan tuota vaikka mittarit kertoisi myllyssä olevan alipaineet ainakin "normaalit"?

On taas vaihteeksi niin monta vian aiheuttajaa,en tiedä mistä kokeilisi.
Sytkäkasettikin voisi olla yksi mahdollinen,mankun käyn myöhemmin testaamassa että pelaako ilman W-letkua paremmin.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

jblgti1200 kirjoitti:No tulpathan vaihdoin juuri viikko sitten,ja ne tyypilliset NGK BCPR7ES-11.

Mittari on sellainen tuuninkimittari,mutta vanhakin näytti samoja alipaineita.Se oli sellainen vähemmän tuninki... 8)

Voisko bypass tehdä tuon,en ole kokeillut imeä siitä mutta pystyykö se aiheuttamaan tuota vaikka mittarit kertoisi myllyssä olevan alipaineet ainakin "normaalit"?

On taas vaihteeksi niin monta vian aiheuttajaa,en tiedä mistä kokeilisi.
Sytkäkasettikin voisi olla yksi mahdollinen,mankun käyn myöhemmin testaamassa että pelaako ilman W-letkua paremmin.
Bypass kannattaa tsekata ekana ja hommaa sellainen ahtomittari että näyttää oikein.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Tuli tässä taas mieleen noista alipaineista että eihän ne voi mulla näyttääkkään oikein millään mittarilla kun tuo tyhjäkäynti on sellaiset 1200rpm,jos saa välillä pyörimään "oikeata" tyhjäkäyntiä niin näyttää tosiaan n.-0,6bar.

Välillä nuo ahdot tosiaan asettuu tuonne 1bar kiihdytyksen loppuvaiheessa,ja lopettaa sen heijaamisen.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin