Käyntihäiriö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Snowy
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 10:13

Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Snowy »

No niin, jälleen olisi hyvät neuvot tarpeen...Auto 9000cd vm.1990 2,0T. Ongelmana on, että auto ei käy kaikilla pytyillä. Akunkengän kun irroittaa ja odattaa hetken, niin vika häviää taas seuraavaan käynnistyskertaan. Eli ongelma toistuu aina käynnistäessä. Auto lähtee käyntiin, mutta käynti todella huonoa, akunkengän irroituksen ja kiinnityksen jälkeen ongelma korjaantuu, + / - kaapelilla ei ole väliä, ihan sama kumman irroittaa, niin hetken päästä auto käy ja kukkuu hienosti. (autossa uusi akku)

ja toinen probleema on, että auton ilmastointi puhaltaa vain haaleaa / kylmää ilmaa. Tarkastin ohjausläpän akselin, eikä se ollut poikki. Eikös auton pitäisi puhaltaa kuumaa ilmaa, kun lämpötilaksi laittaa Hi, vaikka kuinka olisi ilmastointi, vai onko tosiaan sisälämpötila-anturi ainoastaan rikki?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kun irrottelet tuota akkua, ilmastointi unohtaa asetukset. Kalibroi ilmastointi, niin toimii taas. Paina yhtaikaa Auto ja <->. Ohjekirjasta ja hakutoiminnolla löytyy juttua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Nyt mää en ymmärrä, akun kun irroittaa häviää käyntihäiriöt seuraavaan käynnistyskertaan. :?:

ÄLÄ irroittele akkua koneen käydessä :!: ,voi olla, jotta ei seuraavalla käynnistyksellä enään lähdekään.
Snowy
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 10:13

Viesti Kirjoittaja Snowy »

Siis, kun käynnistän auton, auto käy tosi huonosti (ei kaikilla sylintereillä). Sammutan moottorin, otan akunkengän irti, odotan n.5-10min., laitan kengän takaisin paikalleen ja käynnistän, niin auto käy ihan normaalisti seuraavaan starttaukseen asti.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Ootko tarkistanu DI-kasetin kunnon? Puhdistanu tulpat ja tarkistanu että kärkiväli on 1.1mm? Entäs onko tulpat oikean malliset? Itse en mallia käy sanomaan kun en sitä tiedä, mutta NGK:n tulpat pitäisi olla kuitenkin. Entäs milloin tulpat on viimeksi vaihdettu?
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Snowy
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 10:13

Viesti Kirjoittaja Snowy »

No niin, nyt on kokeiltu toisella DI/APC-boxilla ja toisella DI-kasetilla, vika ei hävinnyt mihinkään. Voiko tämän ongelman aiheuttaa tyhjäkäynti-moottori? Kone nimittäin ei vastaa kaasuun kun moottori lämpenee, eli kun painan kaasua, ei tapahdu mitään, pumppaamalla saa kierroksia nostettua ja n.3000 kiekan jälkeen vastaa kaasuun ihan normaalisti. Voiko tuota tyhjäkäyntimoottorin toimintaa tarkastaa / voiko sitä jotenkin mitata?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tyhjäkäyntimoottorin ei pitäisi mitenkään pystyä vaikuttamaan käynnistymiseen tai kierrosherkkyyteen.

Joko vaihdoit ne tulpat uusiin oikeanlaisiin NGK BCPR7ES-11?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin