Michelinit/Gislaved tms. nastarenkaat tonttuun?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Michelinit/Gislaved tms. nastarenkaat tonttuun?

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Pitäisi kohtapuoliin hommata nastapyörät tuontitonttuun. Paljonhan noista juttua on ollutkin, mutta kiinnostaisi tietää onko kellään 9000:ssa alla tätä uutta Michelin x-ice northia tai Gislavedin NF3:sta? Tarkoitus olisi saada renkaat, jotka on melko hiljaiset, pitävät ja ehdottomasti jämäkät ajaa myös kuivahkolla asfaltilla. Hintaluokka on max 400e, mieluiten alle :?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Michelinit/Gislaved tms. nastarenkaat tonttuun?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Trooper_75 kirjoitti:Pitäisi kohtapuoliin hommata nastapyörät tuontitonttuun. Paljonhan noista juttua on ollutkin, mutta kiinnostaisi tietää onko kellään 9000:ssa alla tätä uutta Michelin x-ice northia tai Gislavedin NF3:sta? Tarkoitus olisi saada renkaat, jotka on melko hiljaiset, pitävät ja ehdottomasti jämäkät ajaa myös kuivahkolla asfaltilla. Hintaluokka on max 400e, mieluiten alle :?
Misukat alla, pitää erittäin hyvin miinusta sitten melusta ja ei välttämättä parhaat jos ajo on pääasiassa kuivalla asfalttilla. Mutta loskassa ja liukkaalla todella hyvät. 400e voi olla aika tiukkaa saada.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

G NF2:t alla, ollut täysin tyytyväinen (vaikka 185, niin silti mukavat maantiellä)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Kiitosta vaan kokemuksista ja lisää otetaan vastaan etenkin NF3:sta. Kun aiemmin kyselin täältä Oulun suunnalta oli 195/65 misukan hinta tasan 400 ja Gislavedit kympin halvemmat. Melun puolesta Gislavedit ilmeisesti ovat paremmat ainakin testien mukaan, joten saattaisivat olla hyvä "mukavuuspainoitteinen" valinta :)
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Gislavedin Nord Frost 3:t alla (205/55/16, 495e) ja eipä ole pahaa sanottavaa. Hiljaiset ainakin on verrattuna työkaverien susilaumoihin ;)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Mulla on toista viikkoa alla noi NordFrost 3:t ja on hyvät renkaat. Melutaso on korvakuulolta alhaisempi, tai ainakin miellyttävämpi, kuin Dunlop:in kitkoilla, jotka oli alla "välikelin"renkaina loka-marraskuun.

Gislavedia ainakin voi kyllä vilpittömästi suositella.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

Gisla NF 3 16" alla. Hyvin pitää ja hiljaisetkin. Hyvät kumekset!
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Nordfrostithan on menestyny vuosi vuoden jälkeen erittäin hyvin testeissä, eli pelkästään jo sen puolesta voisin suositella. Ja hintakin niissä on ollut sangen kohtuullinen.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Mulla oli tuossa keväällä myymässämi tonnarissa NF3:t. Renkaat on kaikin puolin hyvät, mutta renkaan muotoon on kiinnitettävä huomiota. Mulla oli nimittäin kahdessa renkaassa jotain häikkää pyöreydessä tai rakenteessa, ja lopulta vaihdoin ne pirellin lähes samannäköisiin kumeihin, jotka eivät ainakaan ollet yhtä hiljaiset. Rengasliikkeen mukaan ei niissä mitään vikaa ollut 8O ... no, eipä tietenkään...

Ainoa negatiivinen ominaisuus oli märällä lumella jarruttaessa esiintyvä kuvion tukkeentuminen, mikä tavallisilla jarruilla varustetun auton kuljettajassa aiheutti pulssin nousemista risteystä lähestyttäessä.

Hämmästys oli muuten suuri kun nykyisessä kulkineessa on hakkapeliitta C2:t ja ne kun ei pidä oikeen mitään ääntä... 8O :o
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Arcer
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Viime keväästä ollut alla nord frost3:t 195/65/15. Hyvinä puolina hiljaisuus ja pito/käytös jäällä ja lumella. Käytös paljaalla asvaltilla on todella huonoa, renkaat hakee pienimmätkin urat ja luistaa/sortuu alle tiukemmissa mutkissa. Jos tekee esim. nopean vaiston auto jää heijaamaan pitkäksi aikaa. Pintakuvio on todella pehmeä.

Talvisiin olosuhteisiin voin suositella, mutta etelämmässä suomea ainakin ajellaan niin paljon paljaalla asvaltilla, että kannattaa tarkkaan harkita NF3:n ostoa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hieman sivuun otsikosta mutta minkäslaiset Nokian HP10:t on ajella? :)
Siis edellyttäen etteivät ole pahasti kovettuneet, minulla oli niitä satkuissa ja muistaakseni olivat ihan ok, mahtaisivat mennä jollain lailla tonnarinkin alla?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Arcer kirjoitti:Viime keväästä ollut alla nord frost3:t 195/65/15. Hyvinä puolina hiljaisuus ja pito/käytös jäällä ja lumella. Käytös paljaalla asvaltilla on todella huonoa, renkaat hakee pienimmätkin urat ja luistaa/sortuu alle tiukemmissa mutkissa. Jos tekee esim. nopean vaiston auto jää heijaamaan pitkäksi aikaa. Pintakuvio on todella pehmeä.

Talvisiin olosuhteisiin voin suositella, mutta etelämmässä suomea ainakin ajellaan niin paljon paljaalla asvaltilla, että kannattaa tarkkaan harkita NF3:n ostoa.
Jaa tuo kuulostaa ikävältä, sillä toisen auton Uniroyaleilla esiintyy samaa ilmiötä. Itsellä tulee paljon ajoa asfaltilla niin pistää miettimään. Ainahan talvirengas on pehmeämpi, mutta jonkinlainen kompromissi pidon, melun ja asfalttiajettavuuden kannalta pitäisi löytyä.. TM:n mukaan Continental taitaisi olla paras vaihtoehto mutta taitaa olla kalliimpikin. Niin ja samaisen TM:n testin mukaan näyttäisi Michelin olevan vielä veltompi asfaltilla kuin NF3 :?
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Renkaat

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Terve

Itse ostin uusimmat Kleberin Knapcorit 196/65R15. Kokemusta vasta alle 500km. Eka kerta tätä merkkiä (jännittää..jännittää sanoi mummo, kun kahvimerkkiä vaihto).

Hiljaiset ovat sen totesi emäntäkin, vaikka sillä on omassan kitkat alla. Otin Kleberit, kun tonttu on aika painava auto ja renkaita hypistellessä totesin, että Nokian2 ja Nordman2 renkaissa nastat tuskin pysyy kiinni, kun on lamelleja niin lähellä nastoja. Nastojen ääni ei kuulu asfaltilla oikeastaan yhtään, nastat alkaa rapiseen vasta kun painaa jarrua tai kaasua. Misukassa oli ne nastat todellakin ulompana (kokeilin kaupassa), joten niissä on varmasti parempi pito jäällä kaikissa oloissa ja varsinkin mutkissa ja pärjäsihän ne testeissä hyvin. Paljaalla pinnalla Kleberit toimii moitteetta. Olisin ostanut varmaan ne Misukat jos olisi ollut satku enemmän rahaa.

Negatiivista on tässä vaiheessa Klebereistä kerrottavana vain, että tonnarin peräpää tuntuu hiukan levottomalta, kun on noilla teillä vielä noita syviä jäisiä spooreja ja välillä auto vetelee hiukan sivusuunnassa. En sitten tiedä kuinka paljon toi riippuu renkaasta. Lisäksi muutaman kerran on meinannut jäädä jäiseen risteykseen paikoilleen sutimaan, kun on näitä "routakuoppia" teillä (saisivat tiekarhua käyttää, ei nää enää sula). Siinä tilanteessa tarvittaisiin sitä nastaulkonemaa, mitä Misukassa on.

Perstuntumalla sanoen luulen, että aivan paras piikkipyörä Kleber ei ole. No minulle riittää nämäkin pyörät ja harkitsinhan pitkään kitkoja, mutta nämä oli niin paljon halvemmat ja hiljaisia renkaita etsin.



terv,
Timo
___________________________________________________________
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mulla on, tosin kyllä satkussa x-icet 185/65/15 ja tosi hyvät kumit kyllä on.

äänekkäät minusta kylläkin ainakin satkun alla, mutta jos pito on tosi hyvä, niin ei haittaa.

ite maksoin reilusti alle 300 kierros :wink:

ois kandennu hommata renkaat mun kautta :D
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Noista HKPL10:sta joku kyseli, niin viimeisimmätkin valmistetut ovat niin vanhoja, että ei enää toimita talvirenkaan virkaa, kovaa on kumi... 8O

Ajelin alkutalven juurikin kympeillä, jotka oli tehty vuoden 1998 puolivälissä. Ensimmäiset liukkaat kun tuli niin pakko oli itsesuojeluvaiston kehoituksesta lähteä "maksamaan Granin optioita"...

Eukon autossa on kleberin kapnorit, liekö mallia 3. Ovat kauheat kumit, melu on pahempi kuin hakkapeliitta 09:lla, pitoa ei löydy oikeen mihinkään suuntaan, lähtevät vaihtoon vuodenvaihteessa... että jos joku tarttee 165/70-13 nastapyöriä niin halvalla saa :lol: , koko kierroksen.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Vastaa Viestiin