bensapumpusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
elde
"Kaasari"

bensapumpusta

Viesti Kirjoittaja elde »

onko jollakin walbron pumppu sellaisessa autossa jossa alkuperäinsenä on boschin pumppu. oon kuullu että sen jotenki siihen sais värkättyä ni jos jollain on kokemusta ni kertokaa..
jpjk
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Boschin yksipumppujärjestelmään ainakin menee Walbron pumppu, jos vaihtaa koko ämpärin pois sieltä. Tai siis meneehän se sinne heittämällä JOS on yleinen Boschin pumppu. Itselläni on harvinainen ruotsituonneissa joskus nähty Boschin pumppu, joka maksaa 300e. Walbron tarvikepumppu ei mene sinne. Mulla on edessä ämpärinvaihto.

Mutta Haulla löytyy paljon juttua ja tietoa bensapumpun vaihtamisesta. Sinne vain hakusanaksi bensapumppu tai Walbro, niin löytyy kattavasti faktaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
ysikoo
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Asiasta heinäseipääseen, onkohan pumpusta kuuluva vinkuna miten normaalia? '97 cs kyseessä. :roll:
RistoPa
"Kaasari"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RistoPa »

Pieniä varotoimia pitää huomioida jos on valbron pumppu. Tankki ei saa koskaan vajentua alle puolen tankin. Mikäli pumppu on käytetty ja parkkeeraa mäkeen yms. ja polttoaine pääsee kuivumaan pumpusta. On näin entinen pumppu. Ja häiriönpoistaja kannattaa laittaa pumpun yhteyteen. Kiertää muuten pahasti radioon.

Itse vaihdoin originaaliin järjestelmään ja ei mitään ongelmia.
Matalakeula autossa ja kuskilla.
9000 CS 2.3
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Siis... miten se nyt sitten menee...?
Mulla kun on tuo -98 LPT tonttu, mikä pumppu siellä orkkiksena oikein luuraa?

Myykö Motonet ns. orkkispumppua vai onko tuo Walbro joku pilipalipumppu?
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie vaihdoin tarvike liikkeen walbron omaan satkuuni luulis pelittävän! sitä ihmettelen että miten se alle puolitankkia vaikuttaa......?
ämpäri makaaa melkein pohjassa!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jarrikka
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Minä entiseen tonnariin sorvasin rosterista walbron pumpulle holkin millä sain pumpun korkeuden vastaamaan boschin pumppua ja V-tiivisteellä korvasin puuttuvan halkaisija mitan. Näin walbro kävi vanhaan "ämpäriin" ja tankin sai kyllä ajaa ihan kuiviin. 1½ vuotta liki ehdin kyseistä laitetta testata, ilman ongelmia selvisin
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
RistoPa
"Kaasari"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RistoPa »

Ai joo. Jäi mallit mainitsematta. Siis minulla oli sellainen virityspumppu. Siirtosäiliö puuttui kokonaan ja pumppu oli ns. "kelluvaa" mallia. Oli suoraan kumipalkeessa jatke ja pumppu makasi pohjassa kuten on Audeissa. Vaihdoin siis pumpun leikattua kiinni vähäisen polttoaineen vuoksi tuohon originaaliin systeemiin. Walbron pumpuista tulee herkästi häiriöitä, en suuremmin ihmetellyt asiaa vaan asensin häiriönpoistajan systeemiin. Normaalisti ei ongelmaa mutta vahvistimen asennettuani korosti pumpun käyntejä.

Se tarvikepumppu joka asennetaan alkuperäiseen siirtokoteloon on muutoin samanlainen mutta vähän lyhyempi. Ei käytännössä haittaa mitään kunhan varmistaa että imupuoli on tarpeeksi syvällä kotelossa. Siirtopumpun pitäisi pitää kyllä hyvin ainetta saatavilla.
Matalakeula autossa ja kuskilla.
9000 CS 2.3
Vastaa Viestiin