mitä seuraavaksi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
lottesse
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 16:22
Paikkakunta: naantali

mitä seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja lottesse »

eli kyseessä on 9000 vm 86 ja nykiminen lisääntyy koko ajan,vaikuttaisi laihalta lämpimänä koska kylmänä toimii hyvin ryypytyksen ollessa päällä ja moottorin lämmetessä nykiminen lisääntyy koko ajan.kone on 2,0 l ja kuuma lanka ilma massa mittarilla.eli lämpimänä ei kestä yhtään kuormaa, pikku kierroksilla mut täysi kaasulla toimii eli ilmeisesti bensanpaine pumpusta riittää.olen uusinut kaikki kaikki imupuolen kumiletkut ja klemmarit ,putsannut kuuma langan kliinerillä koittanut tulpata bensan paine säätimen ohjaus letkun,ei muutosta. mitäs seuraavaksi oliskos jotain mittaus vinkkejä tai tyyppi vikoja mistä voisi aloittaa :(
lottesse
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 16:22
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja lottesse »

kokeilin ottaa irti sen imusarjan juuressa olevan pistokkeen eli moottori luuli olevansa +20,c lämmin ja kävin ajamassa ja toimivuus oli parempi.mitä tästä opimme ?laihuus vaivaa mutta miksi :evil:
saab-ana
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 19:23

mitä seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja saab-ana »

Oiskohan ilmamassamittarilla osuutta asiaan?
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Immu on helppo tarkistaa, palikka pois ja kato onko lanka tallella. Immun epätoimivuus pitäisi ilmetä kyllä paljon selvemmin: tehottomuus jne. Itselläni nykii kone kylmänä niin maan pirusti, lämpimänä ei ollenkaan. Vika on todennäköisesti viallisessa ruiskun lämpöanturissa. Takin taskussa olis todennäköisesti toimiva, käytetty Boschilainen (alkuperäinen, sain PCS:ltä lainaan). On vain turhan kylmä ilma parkkipaikalla moista vaihtaa, mutta jos sillä paraneen, niin se selittäisi ongelmat. Vain ja ainoastaan kylmänä kone kiukuttelee, lämpimänä ei pienintäkään ongelmaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

itellä oli tulppa rikki, täysin samat oireet oli

edit: tai vika alkoi jo ennen kuin tulppa oli rikki, vikana oli väärät tulpat jotka lopulta hajosivat...oikeat tulpat paikkaan ja taas lähti toimimaan
BMW 525iA Touring Executive
lottesse
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 16:22
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja lottesse »

kiitos näistä. kokeilen aloittaa lämpötila anturista koska langat oli tallella massamittarissa kun putsasin sen oireiden alettua.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Se ruiskun lämpöanturi vaan maksaa Saabilla 50e =) Motonetistä saa kyllä tarviketta kympillä, mutta toiminnasta en tiedä. Viisaammat sanoivat, että kannattaisi hommata Boschilainen suosiolla. Vaikka sitten käytetty, mutta jos se toimii ja maksaa 3e käytettynä =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Motonetin 20 eur anturi ON Bosch, ja 10 eur anturikin saattaa siellä olla Bosch. Käytetetystä lämpöanturista en maksaisi, kun uusikin on noin halpa. Käytetyn toimivan Bosch-sytytysyksikön sen sijaan saattaisin ostaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jpjk kirjoitti:Se ruiskun lämpöanturi vaan maksaa Saabilla 50e =) Motonetistä saa kyllä tarviketta kympillä, mutta toiminnasta en tiedä. Viisaammat sanoivat, että kannattaisi hommata Boschilainen suosiolla. Vaikka sitten käytetty, mutta jos se toimii ja maksaa 3e käytettynä =)
Motonetistä saa aitoa Bosch-lämpötila-anturia. Tarvikkeen hinta on tuo mainittu ~10€, Bosch maksaa 20€.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Hinta merkkiliikkeessä

Viesti Kirjoittaja Niko »

Lämpöanturi maksoi Oulun Aineella (=merkkiliike) 25euroa.
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Ite putsasin ilmamassamittarin tuossa pari viikkoa sitten. Seokset oli ennen sitä melko laihalla, katsastuksessa co vain 0,25, vaikka seosruuviakin oli kierretty reilusti rikkaammalle sitten edellisen leiman. Mitään imuvuotoja ei löytynyt, sytkäpuoli kunnossa ym.

Mittari irti, lanka ja lämpöanturi näyttivät ihan puhtailta ja ehjiltä. Suihkuttelin ne kuitenkin carb cleanerilla (ei taida tehdä kylläkään hyvää muoville) ja verkot myös. Mittari takaisin autoon ja tuntui käyvän aika rikkaalla, kylmänä pussautteli pakoputkessa ja bensa haisi. Kiersin seosruuvia perstuntumalla useita kierroksia laihemmalle ja käytin pakokaasumittauksessa: CO 1,20 eli kyllä tuo puhdistus aika paljon vaikutti. En kuitenkaan suosittele sitä, jos kaikki toimii niin kuin pitää. Kai sillä voi vaikka pahimmassa tapauksessa rikkoa mittarin.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
lottesse
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 16:22
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja lottesse »

no niin nyt on uusi motonetin 10e anturi paikoillaan nykiminen väheni puoleen ja vaihdettuani uudet NGK:n tulpat nykiminen loppui kokonaan vaikka vanhat tulpatkaan ei ollu kuin noin 3KK vanhat, oliskohan toi viallinen anturi syypää kun tulppia on saanut vaihdella aika usein.olivat ihan valkoiset eli soppaa ei tullut riittävästi,siitä seosruuvista massamittarin kyljessä vielä kumpaan suuntaan rikkaammalle kiinni vai auki ja vaikuttaako koko kierros alueeseen :?:
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Osakaasulla vaikuttaa, lämä tiskissä ei. Myötäpäivään rikkaammalle. Säätö kannattaa tehdä pakokaasumittauksen yhteydessä niin saa varmemmin kohdalleen.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Vastaa Viestiin