
mitä seuraavaksi
mitä seuraavaksi
eli kyseessä on 9000 vm 86 ja nykiminen lisääntyy koko ajan,vaikuttaisi laihalta lämpimänä koska kylmänä toimii hyvin ryypytyksen ollessa päällä ja moottorin lämmetessä nykiminen lisääntyy koko ajan.kone on 2,0 l ja kuuma lanka ilma massa mittarilla.eli lämpimänä ei kestä yhtään kuormaa, pikku kierroksilla mut täysi kaasulla toimii eli ilmeisesti bensanpaine pumpusta riittää.olen uusinut kaikki kaikki imupuolen kumiletkut ja klemmarit ,putsannut kuuma langan kliinerillä koittanut tulpata bensan paine säätimen ohjaus letkun,ei muutosta. mitäs seuraavaksi oliskos jotain mittaus vinkkejä tai tyyppi vikoja mistä voisi aloittaa 

mitä seuraavaksi
Oiskohan ilmamassamittarilla osuutta asiaan?
Immu on helppo tarkistaa, palikka pois ja kato onko lanka tallella. Immun epätoimivuus pitäisi ilmetä kyllä paljon selvemmin: tehottomuus jne. Itselläni nykii kone kylmänä niin maan pirusti, lämpimänä ei ollenkaan. Vika on todennäköisesti viallisessa ruiskun lämpöanturissa. Takin taskussa olis todennäköisesti toimiva, käytetty Boschilainen (alkuperäinen, sain PCS:ltä lainaan). On vain turhan kylmä ilma parkkipaikalla moista vaihtaa, mutta jos sillä paraneen, niin se selittäisi ongelmat. Vain ja ainoastaan kylmänä kone kiukuttelee, lämpimänä ei pienintäkään ongelmaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Motonetin 20 eur anturi ON Bosch, ja 10 eur anturikin saattaa siellä olla Bosch. Käytetetystä lämpöanturista en maksaisi, kun uusikin on noin halpa. Käytetyn toimivan Bosch-sytytysyksikön sen sijaan saattaisin ostaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Motonetistä saa aitoa Bosch-lämpötila-anturia. Tarvikkeen hinta on tuo mainittu ~10€, Bosch maksaa 20€.jpjk kirjoitti:Se ruiskun lämpöanturi vaan maksaa Saabilla 50e =) Motonetistä saa kyllä tarviketta kympillä, mutta toiminnasta en tiedä. Viisaammat sanoivat, että kannattaisi hommata Boschilainen suosiolla. Vaikka sitten käytetty, mutta jos se toimii ja maksaa 3e käytettynä =)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Hinta merkkiliikkeessä
Lämpöanturi maksoi Oulun Aineella (=merkkiliike) 25euroa.
Ite putsasin ilmamassamittarin tuossa pari viikkoa sitten. Seokset oli ennen sitä melko laihalla, katsastuksessa co vain 0,25, vaikka seosruuviakin oli kierretty reilusti rikkaammalle sitten edellisen leiman. Mitään imuvuotoja ei löytynyt, sytkäpuoli kunnossa ym.
Mittari irti, lanka ja lämpöanturi näyttivät ihan puhtailta ja ehjiltä. Suihkuttelin ne kuitenkin carb cleanerilla (ei taida tehdä kylläkään hyvää muoville) ja verkot myös. Mittari takaisin autoon ja tuntui käyvän aika rikkaalla, kylmänä pussautteli pakoputkessa ja bensa haisi. Kiersin seosruuvia perstuntumalla useita kierroksia laihemmalle ja käytin pakokaasumittauksessa: CO 1,20 eli kyllä tuo puhdistus aika paljon vaikutti. En kuitenkaan suosittele sitä, jos kaikki toimii niin kuin pitää. Kai sillä voi vaikka pahimmassa tapauksessa rikkoa mittarin.
Mittari irti, lanka ja lämpöanturi näyttivät ihan puhtailta ja ehjiltä. Suihkuttelin ne kuitenkin carb cleanerilla (ei taida tehdä kylläkään hyvää muoville) ja verkot myös. Mittari takaisin autoon ja tuntui käyvän aika rikkaalla, kylmänä pussautteli pakoputkessa ja bensa haisi. Kiersin seosruuvia perstuntumalla useita kierroksia laihemmalle ja käytin pakokaasumittauksessa: CO 1,20 eli kyllä tuo puhdistus aika paljon vaikutti. En kuitenkaan suosittele sitä, jos kaikki toimii niin kuin pitää. Kai sillä voi vaikka pahimmassa tapauksessa rikkoa mittarin.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
no niin nyt on uusi motonetin 10e anturi paikoillaan nykiminen väheni puoleen ja vaihdettuani uudet NGK:n tulpat nykiminen loppui kokonaan vaikka vanhat tulpatkaan ei ollu kuin noin 3KK vanhat, oliskohan toi viallinen anturi syypää kun tulppia on saanut vaihdella aika usein.olivat ihan valkoiset eli soppaa ei tullut riittävästi,siitä seosruuvista massamittarin kyljessä vielä kumpaan suuntaan rikkaammalle kiinni vai auki ja vaikuttaako koko kierros alueeseen 
