Tonnari sammahti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

V.J.S kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Alkaa usko horjua koko kotteroon prkle..
Tervetuloa tonnaristiksi :wink: Kunnossa ollessaan tarjoaa sellaista ajamisen juhlaa että on paljon uudemmillakin autoilla tekemistä päästäkseen samaan. Ja sitten lehden kääntöpuolella on nämä aika-ajoin tulevat "ihanat" yllärit...

Käsijarrun jäätymisen nyt jo laskisin melkein auton ominaisuudeksi, sammuiluun voi olla useampikin syy. Bensapumppua tuolla jo veikkailtiinkin, mutta itse uskoisin, että saattaapa yllättävät, äkilliset sammumiset johtua kipinän katkeamisesta. Etenkin jos ei ajossa nyi yhtään (luulisi lopuillaan olevan bensapumpun nykivän myös ajossa) ja sammuu todellakin "laakista" (eli ei hörähtele ennen sammumistaan). Vika voi olla esim. hall-anturissa, joka on tuossa mallissa virranjakassa.
-Tähänkin lisään sen että oma auto ei nykinyt ennen bensapumpun hajoamista yhtään ajossa,ei kylmänä eikä lämpimänä.
Mutta saattoi sammua vain ihan yhtäkkiä,varsinkin jos jätti pyörimään paikalleen.
Loppuajasta sitten joutui välillä jo starttailemaan monta kertaa että sai pumpun mukaan starttaukseen,ei meinannu lähteä oikein tulille. :evil:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Ehdottaisin käsijarruvaijerin voihtoa tuohon skäigeongelmaan. Itselläni oli siellä paskaa välissä, kun suojakumi oli hajonnut, eikä vaijeri liikkunut kuin vähän matkaa ja senkin huonosti.

OT: Joskus Transportterissa bensapumppu kiukutteli siihen malliin, että kahden kilometrin matkalla sammui noin 30 kertaa. Mutta siinä sen ainakin huomasi.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Käsijarruongelma ratkaistu toistaiseksi sillä, että sitä ei käytetä. :?

Saisi nyt luvan toimia, kun jouluksi on tarkoitus lähteä tuonne Haminan suuntaan, eikä huvittaisi turvautua laina-autoihin.

Jos pahalta näyttää, niin öljyän tupliksen ja kaivan nastarenkaat alle. :evil:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

lefa42 kirjoitti:Käsijarruongelma ratkaistu toistaiseksi sillä, että sitä ei käytetä. :?
Erittäin yleinen ja toimivaksi havaittu ratkaisu :wink:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Breadfan86 kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Jos pahalta näyttää, niin öljyän tupliksen ja kaivan nastarenkaat alle. :evil:
Öljyä vaan, mutta anna niiden nastiksien lojua tallissa ja mene laina-autolla.
Laina-auto näyttäisi tällä hetkellä olevan Peugeot 309, johon en enää istu kuin korkeintaan kesällä, viime talvesta pahat muistot kun tuolla taivalsin saman matkan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

V.J.S kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Käsijarruongelma ratkaistu toistaiseksi sillä, että sitä ei käytetä. :?
Erittäin yleinen ja toimivaksi havaittu ratkaisu :wink:
Satkulla helpompi kuin tonnikeijulla, kun siinä on etuskäige.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

puu kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Käsijarruongelma ratkaistu toistaiseksi sillä, että sitä ei käytetä. :?
Erittäin yleinen ja toimivaksi havaittu ratkaisu :wink:
Satkulla helpompi kuin tonnikeijulla, kun siinä on etuskäige.
Eipä ole etuskäigeä vuoden 87 jälkeen. :wink:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

No panic Lefa.
Matkallasi, Vammalasta Haminaan, on monta Saab-satuilijaa valmiina auttamaan. :D

Valmisteluina matkalle ehdottaisin seuraavia operaatioita;

irroita joka liitin ja ruiskauta CRC:tä niihin.

laita Tonnari tyhjäkäynnille ja heiluttele jokaista alipaine yms letkua.

Kopioi hanskalokeroon Satu-jäsenten puhelinnumerot.

Matkalle menet lämä tiskissä ja nostat varpaat lattiasta vasta pari kilsaa ennen Haminaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kannattaisi kuitenkin tankata 98E:tä eikä sitä 95E:tä.
Ja ei tulppien vaihtokaan pahasta ole, johdoista puhumattakaan.
Niin ja virran jakajan kannen allekkin voi kurkata.
Ja ilmanputsarikin voi mennä tukkoon.
Ja ne maadoitukset kannattaa tarkastaa...!!!!!

Näin niinkuin ensi alkuun.
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ma Joulu 19, 2005 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

98E on Tonnarin juomaa. muut sylettävät. :roll: :wink:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hmm. tosiaan, olen tankannut mukamas säästäväisenä kahtena viime kertana lähes tyhjään tankkiin houkuttelevan edullista Jetin 95:sta, olisiko siinä kuitenkin syy? (elättelen toivoa, ettei tarvitse rempata)

Onhan tuossa matkalla toki Saabisteja, ja lista on aina hanskalokerossa, mutten kyllä kehtaisi jouluaattona ketään vaivata romuni kanssa. :?

Edit: Ja mitä sytkäosiin tulee, eikös auton pitäisi silloin muutenkin oikkuilla, esim. pätkiä, käydä kolmella, vastata kaasuun huonosti, jälkikäydä jne.

AINOA oikku on tuo sammuminen, ja sekin tapahtuu nätisti :)

Edit2: Ja seuraavan kerran kun ostan autoa, otan tuon kollin mukaan, ne autot, joissa se on viihtynyt, ovat olleet suht. luotettavia. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

itsellä teki saman bensapumpun sähköliitin,oli hapettunut ja ottanut siitä itseensä vaihdoin uudet ja taas pelannut moitteetta monta kuukautta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

lefa42 kirjoitti:Hmm. tosiaan, olen tankannut mukamas säästäväisenä kahtena viime kertana lähes tyhjään tankkiin houkuttelevan edullista Jetin 95:sta, olisiko siinä kuitenkin syy? (elättelen toivoa, ettei tarvitse rempata)
Höpöä, sanon minä. Talvitonttu menee Jetin 95E:llä nikottelematta. Keväänkorvillä lämpötilojen noustua aletaankin sitten juottamaan taas 98E:tä. Väittäisin, että mahdollisuudet saada kaksi peräkkäistä tankillista "pilaantunutta" löpöä on marginaaliset, kyllä tuo sammuilu johtuu jostain muusta. Itse tekisin ainakin seuraavan perushuollon, jos ei ole tietoa viimeaikoina tehdyistä vaihdoista:

-alipaineletkut (ei maksa montaa €/m Saabinkaan tiskiltä)
-tulpat (NGK)
-tulpanjohdot (myös puolan)
-virranjakajan kansi & pyörijä
-bensasuodatin
-ja ehkä vielä puola

Kustannukset jäänee itse tehden alle 200€ ja onpahan liuta potentiaalisia vikaantumiskohteita suljettu pois ainakin vähäksi aikaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

V.J.S kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Hmm. tosiaan, olen tankannut mukamas säästäväisenä kahtena viime kertana lähes tyhjään tankkiin houkuttelevan edullista Jetin 95:sta, olisiko siinä kuitenkin syy? (elättelen toivoa, ettei tarvitse rempata)
Höpöä, sanon minä. Talvitonttu menee Jetin 95E:llä nikottelematta. Keväänkorvillä lämpötilojen noustua aletaankin sitten juottamaan taas 98E:tä. Väittäisin, että mahdollisuudet saada kaksi peräkkäistä tankillista "pilaantunutta" löpöä on marginaaliset, kyllä tuo sammuilu johtuu jostain muusta. Itse tekisin ainakin seuraavan perushuollon, jos ei ole tietoa viimeaikoina tehdyistä vaihdoista:

-alipaineletkut (ei maksa montaa €/m Saabinkaan tiskiltä)
-tulpat (NGK)
-tulpanjohdot (myös puolan)
-virranjakajan kansi & pyörijä
-bensasuodatin
-ja ehkä vielä puola

Kustannukset jäänee itse tehden alle 200€ ja onpahan liuta potentiaalisia vikaantumiskohteita suljettu pois ainakin vähäksi aikaa.
Eipä kai siinä sitten muu auta, kuin ainakin tehdä isompi huolto. :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin