Ac ja puhallinnopeus+m.vena

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

tevisu kirjoitti:
himmee kirjoitti:oi ja voi....mä en kyllä ymmärrä mitenkä voi autosta edes saada liian kuuman. No joo kyllä siellä kuuma tulee, mutta eipä tuollainen hetkellinen lämmityskuumus voi haitata ketään??
Jos ehti tottua paremmin toimivaan lämmitykseen, haittaa se. Vähän sama kuin cruisen tai ilmastoinnin puuttuminen jos niihin on ehtinyt tottua.
Ennen valitettiin et autot on kylmiä ja nykyään liian kuumia :lol:
Tonnari ei mielestäni edusta nykyautoja.
Ne äänieristematotkin pääset kuivumaan paremmin mitä lämpösempänä autoa talvella pitää. Näin ollen ei auto ruostukkaan sieltä paikoin niin helposti.
Olen eri mieltä. Jos autoa lämmitetään paljon sisältä (ja ajetaan lyhyitä matkoja) kondensoituu vesi koripellin sisäpuolelle ja jää muhimaan. Kävin parkkitalossa ja lippua ottaessani laskin lasin alas; auto sisältä ns. kuiva, mutta oven sisäpuoli märkä.
Mulla on yleensä vielä autossa kauheet toppavaatteet päällä ettei siltä puolin olisi kylymä....mut silti tykkään kylmästä pakkasesta -10 lähtien (auton ulkopuolella siis).
Ihan järkevää pitää toppavaatteet mukana, eihän sitä tiedä milloin näiden vehkeiden kanssa joutuu tuonne pimeään pakkaseen. Yksi kerta riitti opettamaan, että autossa pitää talvella olla lämpimät vaatteet mukana.
Olen tässä ajellut faijan tonnarilla missä on automaati-ilmastointi jo monta kuukautta ja kovasti odotan että saisin kuuppani kuntoon..eipä tuota ilmarii jää kaipaamaan.

Koska olen puhunut nykyautoista? Tonnari on kumminkin lämpösin auto mitä tiedän...ei vm. 05 sen lämpösempiä.

Hmm...oven sisäpuoli on eriasia? Tietysti jos ajellaan lyhyitä matkoja on se eriasia. Ihmiset älkää käyttäkö sisälämppäri se kondesoi.

Juuh talvivaatteet on aina hyvä olla päällä kun autolla ajaa. On ikävää ruuvata autoa kylmissään.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin