Keskikyynärnojasta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Aloin tota tonne autoon ruuvailemaan ja sisusta kun oli puukotettu, niin oli niiden vastakappaleiden aika. Kysymys kuuluukin: miten ihmeessä se vastakappale pitäis saada sinne koloon, mikä siellä on? =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11641
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

No eipä tuossa kerrota miten ne korimutterit saa niihin koloihin =) Mulla ei yksinkertaisesti äly riitä, miten ne sais tonne.

http://jpjk.jaakari.net/cde/keskinoja/
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11641
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Korimutterin sivussa olevat siivet eivät ole täysin symmetrisesti keskellä. Laitat mutterin reikään niin, että edellä menee se puoli, jolla on enemmän siivetöntä osuutta. Kun on tarpeeksi syvällä, saat keikautettua mutterin pellin suuntaiseksi ja liikutettua niin, että tulee keskelle reikää ja kierrelevyn kumpikin reuna vastaa peltiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

No sain sen mutterin sinne koloseen sillai, että noi väkäset jäivät ulkopuolelle. Mutta ei se siellä mihinkään liikkunu, jämähti paikoilleen eikä menny enää suuntaan eikä toiseen. Sitten yritin saada sitä pois sieltä, väkänen murtu ja mutteri holahti runkoon =)

Pitänee huame hakea pari varamutteria PCS:ltä ja taivuttaa noita väkäsiä vähän löysemmäks.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei niitä väkäsiä sovi taivuttaa, muuten mutteri ei pysy paikallaan. (lisäksi ne väkäset katkeaa helposti)

Käytä pihtejä vetoapuna, sitten kun saat tarpeeksi pultinreikää näkyviin, niin ruuvaa sinne pitkä sopiva pultti ja käytä sitä mutterin liu'uttamiseen paikalleen.

Katso, ettei mutteri pääse kiertymään kolossaan, kun liikuttelet sitä.. Sen pitäisi mennä suoraan sisään ja sitten suoraan takaisin päin kunnes korin sisällä olevassa päässä olevat pienet nystyrät pomppaavat reiästä esiin ja pitävät mutterin paikallaan.

Mä ainakin huomasin, että ilman tuota pulttia ei saa tarpeeksi vääntöä aikaan, että saisi sen väkäspuolen reunan sinne korin sisään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Noh, kahdesta mutterista klipsit jo katkennu =) Mä en ymmärrä miten ihmeessä toi menis tonne ilman väkivaltaa. Kokeilin myös mutterilla laittaa sitä, mutta se mutteri ei mahdu olemaan siinä sitten kun se väkäsettömämpi puoli on sisällä. Pitää käydä ostamassa muutama lisää ja ähertää.

edit: kyynärnoja paikoillaan. Oli pientä ähertämistä korimuttereiden kanssa, mutta hyvin ne meni paikoilleen. Piti talttapäällä painaa alareunaa koriinpäin ja sit naputella toisella meisselillä väkäsistä alaspäin. Yksikään ei menny ilman suurta taistelua =)

http://jpjk.jaakari.net/cde/keskinoja/
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
saabmies
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: To Elo 05, 2004 22:00
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja saabmies »

Defeat kirjoitti:Muistelisin nähneeni tuollaisen keväällä Ylivieskan potkiaisissa yhdessä tonnarissa.
Kuka tunnustaa?
Tunnustan.. :)
---SAABISMI ON SIUNAUS---

Saab 96-78
Pontiac
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Mulla on toi kyynärnoja tehty satkun takapenkin nojasta.
Tosin homma on edelleen vaiheessa. :oops: :oops:
Nojaa tarvitsi hiukan lyhentää ja kiinityskin on jo suuniteltu noilla satkun omilla raudoilla , mutta tosiaan edelleen toteutamatta.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Itse laitoin tähän uusimpaan tonttuun tuon keskikyynärnojan kiinni tuohon keskikonsoliin... Ei ehkä siistein tapa, mutta toimii. Eli 3 ruuvia per puoli ja pysyy!!
Edellisessä oli noissa alkuperäisissä tarpeeksi suurilla poraruuveilla ja pysyi niilläkin vallan mainiosti. Ranetuksiahan noi on, mut ei ulospäin näy eikä toimintaan vaikuta. Ja tuo keskikonsolihan ei maksa purkaamolla juuri mitään, joten sen voi vaikka myytäessä vaihtaa parempaan jos irroittaa tuon keskikyynärnojan.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vastaa Viestiin