Ardic -lämppäri

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Ardic -lämppäri

Viesti Kirjoittaja kmik »

Mulla on '85 2.0T varustettuna Ardic -lämppärillä. Muuten ihan kiva, mutta lämppärin bensapumppu hajosi (suuntaisventtiilit korppuna).

Onkohan kellään kokemusta, onnistuuko jos systeemiin kytkee jonkin tarvikemallisen solenoidipumpun ja ottaa ohjauksen kuten alkuperäiseenkin? Pitäisi kuitenkin olla suunnilleen samaa kaliiberia tuon uuden pumpun. Muistaakseni lämppärin alkuperäispumppu on aika arvokas joten tuli vaan mieleen kokeilla muuta ratkaisua.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Arvatenkin on kyseesä 091b Volvo/Saab yhteistyö lämmitin.

Aika sniidu tolle bensan/löpön paineelle ja virtaukselle.
Vaan, jos jostain löytyy pumppu mikä antaa ton 0,6-0,7L/h niin eiköhän pitäisi toimia. :?

Itse poltin palaa kokeiluissa kulutuksvälillä 0.5-0.9L/h (bensalla).
(Löpöllä en oo vielä testannut).
Kuitenkin ei kovin moduloivaa tyyppiä.

Ja eihän noista pumpuista tarvi huollonhintoja maksaa jos täältä kyselee. :)
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

OK

Viesti Kirjoittaja kmik »

Kiitos tiedoista! Kyseessä on tosiaan 091-lämppäri, koska löysin auton mukana tulleista papereista mainitun aparaatin sovitusohjeen ACC:hen.

Lämppäri on edellisen omistajan jälkiasentama ja auto on ollut mulla kohta 8 vuotta, suurimman osan ajasta tuo pumppu sökönä. Nyt vaan tuli tilanne, että kevättalvella ei ole aina mahdollista käytellä lohkolämppäriä, joten tuli mieleen..

Siispä jos jollain on kyseinen toimiva pumppu kaupan, ilmoitella saa vaikka osoitteeseen stratofortress@luukku.com

Pumpussa on numero VFA 371900-C
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Epäilen kuitenkin, jokko vika on siinä bensapumpussa.

(toki noita taitaa olla pari säädettyä duunissa hyllyssä).

Vaan älä turhaan osta, vaikka halvalla saisitkin, kun ton polttimen vianhaku kannattaa aloittaa ihan muualta.

Yritetään laatia ohjeita tossa ensi yönä.

Vaan epäilen, teetkö uudella pumpulla, jonka voin 2-3kymppiin myydä, jos saan muka rikkinäisen tilalle mitään.
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Pelkäänpä, että

Viesti Kirjoittaja kmik »

Pumppu vaikuttaa syypäältä. Silloin kun vika tuli, ei pömpeli syttynyt vaikka puhallin pyöri ja tulppa tuntui kuumalta, bensakaan ei haissut. Tässä asennuksessa (en tiedä onko alkuperäisissä) pumppu on bensatankin päällä. Otin lähtöpään irti ja kytkin lämppärin päälle jotta pumppu sai ohjauksen. Ei jaksanut nostaa ainetta. Tankkiin päin puhaltaen putki tuntui olevan auki. Muistaakseni putki oli melko pienihalkaisijaista kovaa muoviputkea.

Sittemmin jonkin ronkkimisen yhteydessä on pumpun edestakaisin liikkuvan palikan pää saanut hieman siipeensä, eli ainakin se vaatii jotakin työstöä ennenkuin venttiili pitää.
Janza
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Janza »

Kaverilla on väärän merkkisestä ruotsalaisesta kotoisin oleva diesel-lämmitin, malli 03-D/412, onkos kellään tietoa mistä voisi saada semmoseen asennusohjetta? Pitäs kuulemma olla ihan toimivana autosta irrotettu mutta on kuleksinu kymmenisen vuotta jossain tallin perukoilla.
Vastaa Viestiin