Laturin liukurenkaat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Laturin liukurenkaat

Viesti Kirjoittaja Janza »

Tuli askarreltua laturin kanssa ja vaihdettua mm. liukurenkaat (Motonet), jossain keskustelussa oli mainittu niitten "sorvaamisesta" :?: , kuinkas tarpeellista tuo olisi? Paljonko saisi olla heittoa?, mittakello näytti 0,06 ja 0,09 mm, alkaako hiilet hyppiä kovemmilla kierroksilla?

Onkos muuten tolle hihnapyörän mutterin kiristysmomentille ohjearvoa?
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

Semmonen lähes kympin heitto on aika paljon. Tuttu autosähkömies neuvoi sorvauttamaan aina uudet liukupinnat. On muuten aika hupa hiilille...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8111
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

joo ja

Viesti Kirjoittaja mestari »

hyvän vinkin annan eli käy sorvuuttamassa ihan autosähköliikkeessä jossa
sorvin kärkipylkässä on pyörivän kärjen tilalla sellainen kärki joka tukee ulkokehältä akselia kellottaessa ja sorvattaessa,koska normaalisti siinä aksilan päässä ei ole keskiökuoppaa ja liukupinnat on siin vieressä. eli jos tukee vaan keskiökärjellä niin ei tule heitotototonta
Konepajassa tai harrasteliasorvarilla ei välttämättä ole moista lisälaitetta.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mitähän ne mahtavat ottaa sen liukurenkaan sorvaamisesta?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8111
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

no voi jestas

Viesti Kirjoittaja mestari »

eiköhän toi mene gategoriaan miksi menin kysymään,mutta jos siitä nyt vitosta edes kehtaa pyytää niin hyvä, mutta käytännössä siihen ei tuhraannu aikaa kuin 4minuuttia kiillotuksineen.
jos tuntiveloitus olisi 53€ ja siitä laskemalla saisi veloituksen niin onko se liikaa?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ite vaan veikkaan, että se laskutus menee jollain ihan muulla tavalla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, jos ei ole "suhteita" pajalle, niin jos on OIKEASTI pikku homma, saattavat hyvällä tuurilla tehdä ilmaiseksi (akka asialle?? :wink: ). Tai sitten jos ruvetaan velottamaan, niin minimiveloitus vartin tai puolen tunnin työt...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

V.J.S kirjoitti:Jep, jos ei ole "suhteita" pajalle, niin jos on OIKEASTI pikku homma, saattavat hyvällä tuurilla tehdä ilmaiseksi (akka asialle?? :wink: ). Tai sitten jos ruvetaan velottamaan, niin minimiveloitus vartin tai puolen tunnin työt...
Tai kannattaa laittaa naapurin akka asialle, jos siitä kuitenkin joutuu jollain tavalla vähän maksamaan :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: Laturin liukurenkaat

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Janza kirjoitti:Tuli askarreltua laturin kanssa ja vaihdettua mm. liukurenkaat (Motonet), jossain keskustelussa oli mainittu niitten "sorvaamisesta" :?: , kuinkas tarpeellista tuo olisi? Paljonko saisi olla heittoa?, mittakello näytti 0,06 ja 0,09 mm, alkaako hiilet hyppiä kovemmilla kierroksilla?

Onkos muuten tolle hihnapyörän mutterin kiristysmomentille ohjearvoa?
Meinaatko ajella vuoden/pari vai pitää ihan pitenpäänkin. :?:
Parinvuodentakia noita satkunheittoja tuskin kannattaa edes sorvata. :?: (vaikka ois sorvi itellä) ja sen parinvuoden pyörimisen jälkeen on jo sorvannut itse itsensä.
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Janza »

No johan se laturi ehti ryömiä takas "pesäänsä" ja kun tuntuu latailevankin niin en kyllä ala kaivamaan uudestaan esiin ja purkamaan ton sorvaamisen takia :P , kiitosta vaan neuvoista.
Eiköhän tota saabia tule pidettyä pitempäänkin (jos ei lahoa/hajoa pahemmin käsiin) mutta vaihellaan sitten hiiliä tarpeen mukaan (se heittokin voisi näyttää pienemmältä jos sen pääsisi mittaamaan hiilen päästä eikä suoraan liukurenkaan pinnalta mittakellon pienellä kuulalla).
Samalla tuli laitettua uusi moniurahihna, aluhihnapyörät ja kiristin (PCS:ltä tietenkin) joten seuraavaksi laukeaa tod.näköisesti vesipumppu.
Vastaa Viestiin