Sammuu kaasua painettaessa...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sami-tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 12:23
Paikkakunta: Tampere

Sammuu kaasua painettaessa...

Viesti Kirjoittaja Sami-tre »

No jopa edelleen temppuilee.

Tonnarin (-90 2.0i) kangertelu alkoi muutama viikko sitten, kun viikonlopun pihalla seissyt auto ei käynnistynyt kirveelläkään. Tallissa sulattelu ja PA-suodattimen vaihto auttoi, jonka jälkeen se kehräsi paremmin kuin ikinä aikaisemmmin. Pidin täten ongelmana vettä joka oli pakkasilla jäätynyt vkl:n aikana.

Nyt kuitenkin sama homma toistui, eli auto oli yön ulkona, eikä aamulla käynnistynyt millään. Olin edellisenä iltana ajanut tankn tyhjäksi, tankkasin, en laittanut jäänestoainetta, ja jätin auton pihalle yöksi. Ajattelinpa että vettä jälleen, joten vaihdoin ensiapuna PA-suodattimen taas(!). Eikä mitään apua. Sittemmin auto saatiin talliin.

Siellä se lähti käyntiin pitkän starttaamisen jälkeen, mutta sammuu aina kun kaasua painaa nopeasti joko täysin pohjaan tai osittain (oikeastaan se köhäisee heti kun kaasupoljinta nytkäyttää vain sentinkin). Polttoainepumppu toimii, suodatin todella on uusi, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijät, johdot ja akkukin on vaihdettu, muttei mitään vaikutusta. Samoin sytytyksen ohjainpiiri ja tiettävästi toimiva IMM on lainattu toisesta autosta.

Ajaminen siis onnistuu, moottoritielläkin, mutta kaasua pitää painaa todella hitaasti, muuten auto sammuu. Tyhjäkäynti on tasaista, sitten kun auton saa lopulta käyntiin.

Ideoita? Multa ne on loppuneet, hakutoiminto auttoi vain em. toimenpiteiden kokeilemiseen..
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

...ettei vaan olis imupuolen vuotoja, tuli vaan nyt äkkisiltään mieleen...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

...tai sitten moottorin lämpötila-anturi??? Oli meinaan Cromassa juurikin tuollainen ongelma.
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

käsittääkseni moottorin pitäisi käydä, jos irroittaa lämpötila-anturin liittimen. Tuolla voi verrata käyntiä.

Kuten espe tuossa jo mainitsikin noista imupuolen vuodoista, kannattaisi kokeilla kaikkien imuletkujen eheys.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin