Kävin nollaamassa vikakoodit ja 5km koeajon jälkeen oli vikakoodit vielä APC-boksista ja ABS:stä. No ABS-vikakoodi johtuu paskasista antureista, mutta APC vikakoodi oli 60000 ja kirjasta kun katottiin, niin tulpat, DI-kasetti tai kampiakselin asentotunnistin. Illalla pääsee testaamaan ehjällä kasetilla, mutta melko todennäköistä että tuo anturi on sökö. Uus maksaa 280e, joten olisko kellään toimivaa anturia myytävänä? =)
edit: sain ostettua anturin ja huomenna pitäis olla tuol matkahuollossa. Onkos kukaan vaihtanu tuota anturia? Soitin Veljekset Mäntykorven purkaamoon ja sieltä löyty osa, he sanoivat että pitäis hihnapyörä ja vauhtipyöräkin ottaa pois, että saa vaihdettua. Onko näin?
2.3T TCS CD nykii kylmänä ja pahasti (ratkaistu!)
Epäilen, että sulla on sama kone kuin mulla, eli:
Niin, vauhtipyörä on ihan eri päässä konetta kuin anturi. Hihnapyörä pitää ottaa pois, mutta sepä ei enää kauheen ihmeellinen temppu ole jos aiot vaihtaa kerta kiristimen ja ohjainpyörän sekä remmin. Pitkävartista räikkää kyllä tarviit ja hylsy siihen hihnapyörän pulttiin oli muistaakseni 27mm. Pitää muuten ottaa kuskin puolen etukulma ylös. Lokarin kaaren lista irti ja sisälokasuojan takaosa ainakin irti. Samalla voikin ottaa sitten myös sen etumaisen osan irti. Nyt kun sekin on irti niin voit hioa sisälokarista ja lokarin kaaresta alkavat ruosteet pois ja laittaa sinkkipohjamaalit päälle.
Ps: vauhtipyörähän on koneen ja laatikon välissä.
Niin, vauhtipyörä on ihan eri päässä konetta kuin anturi. Hihnapyörä pitää ottaa pois, mutta sepä ei enää kauheen ihmeellinen temppu ole jos aiot vaihtaa kerta kiristimen ja ohjainpyörän sekä remmin. Pitkävartista räikkää kyllä tarviit ja hylsy siihen hihnapyörän pulttiin oli muistaakseni 27mm. Pitää muuten ottaa kuskin puolen etukulma ylös. Lokarin kaaren lista irti ja sisälokasuojan takaosa ainakin irti. Samalla voikin ottaa sitten myös sen etumaisen osan irti. Nyt kun sekin on irti niin voit hioa sisälokarista ja lokarin kaaresta alkavat ruosteet pois ja laittaa sinkkipohjamaalit päälle.
Ps: vauhtipyörähän on koneen ja laatikon välissä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei sitä kaikkeen ehdi tuolla pakkasessa kiinnittää huomiota =) Kyllä se kone helposti menee väärinpäin, sattuuhan sitä...Mimmi kirjoitti:Oletkos Panu laittanut tontun koneen väärinpäin keulalle?
OIKEAN sisälokasuojan poistamisen jälkeen pääsee ainakin minun tontuissani käsiksi hihnapyöriin.
Huomenna tulee uus kampiakselin anturi ja tänää pääsen kokeilemaan DI-kasetilla. Tuskimpa tuo kasetti vaikuttaa ratkaisevasti, kun lämpimänä ei ole pienintäkään ongelmaa. Tulppien vaihdon jälkeen käynti lähes lämpimänä hieman parani, mutta vielä nykii. Vanhat oli mustunu siitä kärjen ympäriltä päästä, mutta sivuilta oli sellaset kuparin kellertävät, mitkä pitääkin olla. Varmaa mustunu tässä oireiden myötä...
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja nyt toimii. Pitää vielä kaasuläppä käydä Isatin päässä nollaamaassa ja kalibroimassa, kun tyhjäkäynnillä ei meinaa pysyä käynnissä. Aluksi luulin että oli bypass rikki, mutta sain takuuseen uuden eikä toiminut, niin kaasuläppä on ainut syypää enää. Eikä ihmekään kun on niin paljon pätkinyt meno... =) Harmi vaan kun ei käsipelillä voi tota TCS:n kaasuläppää säätää (vai olenko väärässä?), vaan pitää koneen päässä käydä. PCS:llä ei ole Isattia ja Laakkosella maksaa miljoonan :/
http://jpjk.jaakari.net/cde/remontti/im ... C00380.JPG Tuossa vielä kuva nykimisen syypäästä. Tuo metalli oli katkennut ja palat osu siihen kampiakselin "mittapyörään" mikä on sen rullan sisäpuolella.
http://jpjk.jaakari.net/cde/remontti/im ... C00380.JPG Tuossa vielä kuva nykimisen syypäästä. Tuo metalli oli katkennut ja palat osu siihen kampiakselin "mittapyörään" mikä on sen rullan sisäpuolella.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Suosittelen kokeilemaan täysin ehjää DI-boksia
Kannattaa ensimmäiseksi kokeilla varmasti ehjää DI-boksia. Yksikin haljennut puola =sökö. Tällöin voita varmuudella sulkea pois DI-boksin vikakuvioista. Oireet kun viittaavat juuri tuohon vialliseen DI-boksiin.
Re: Suosittelen kokeilemaan täysin ehjää DI-boksia
Kaikki puolat on ehjät ja pintapuolisesti todella ehjän näköinen. Eihän tämä mitään takaa, mutta tuo vika tuntuis olevan niin selvästi rikkinäinen/säätämätön kaasuläpän asentotunnistin. Pitää se TCS muutenkin käydä nollaamassa ja kalibroimassa, sen verran pahasti nykiminen aiheutti TCS Control ja muuta häikkää.fbl364 kirjoitti:Kannattaa ensimmäiseksi kokeilla varmasti ehjää DI-boksia. Yksikin haljennut puola =sökö. Tällöin voita varmuudella sulkea pois DI-boksin vikakuvioista. Oireet kun viittaavat juuri tuohon vialliseen DI-boksiin.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82