Tonnari sammui suoraan ajosta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kysy sitten ihan mitävain.
Vastaamme kyllä ihan mitävain.

ja kuinka monta kertaa vain :oops:
Viimeksi muokannut Firges9000, Pe Loka 28, 2005 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Firges9000 kirjoitti:
Kysy sitten mitä vain.
Vastaamme kyllä ihan mitä vain.

Autamme jos osaamme :D


Kysy sitten ihan mitävain.
Vastaamme kyllä ihan mitävain.

Yritämme parhaamme auttaa :idea:

Kyllä noista saa taas hyvät naurut näin aamulla.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Tuli vaihdettua mittaristoon yksi poltin sille alueelle joka ilmoittaa akun kuvan kun käynnistää eli latauksen merkkivalon tienoille. Edellinen oli
1,2 W ja uusi on 2 W ja taas näyttää auto toimivan hyvin.

Voiko vika olla muka noin pienessä asiassa???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos se vanha polttimo oli palanut, niin sitten ainakin voi olla vika juuri siinä. Latauksen merkkivalon kuuluu olla 2 W, mutta saattaa lataaminen alkaa pienemmälläkin polttimolla, ainakin isommilla kierroksilla.

Jos sähkö loppuu, bensapumppu ei jaksa pyöriä, eikä sytytyskään oikein toimi.

Minun autoni lakkasi latauksen loputtua kulkemasta kun ajotietokone näytti alta 8 V. DI:llä saattaa meno loppua huomattavasti aiemmin.

Et kertonut yrititkö startata uudelleen sen jälkeen kun oli sammunut ajosta, ja jaksoiko pyörittää normaalisti, vai oliko vaisua. Ajotietokoneen jännitenäyttö on tällaisissa tilanteissa ihan hyödyllinen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jus kirjoitti:Jos se vanha polttimo oli palanut, niin sitten ainakin voi olla vika juuri siinä. Latauksen merkkivalon kuuluu olla 2 W, mutta saattaa lataaminen alkaa pienemmälläkin polttimolla, ainakin isommilla kierroksilla.

Jos sähkö loppuu, bensapumppu ei jaksa pyöriä, eikä sytytyskään oikein toimi.

Minun autoni lakkasi latauksen loputtua kulkemasta kun ajotietokone näytti alta 8 V. DI:llä saattaa meno loppua huomattavasti aiemmin.

Et kertonut yrititkö startata uudelleen sen jälkeen kun oli sammunut ajosta, ja jaksoiko pyörittää normaalisti, vai oliko vaisua. Ajotietokoneen jännitenäyttö on tällaisissa tilanteissa ihan hyödyllinen.
Kyseinen merkkivalon polttimo oli palanut ja silloin kun sammui aikoinaan niin lähti samantien käymään kun käynnisti. Ajotietokoneen näyttöä en huomannut katsoa silloin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Eikös tuossa latausvalon rinnalla ole vastus jonka läpi herätevirta pääsee jos lamppu palaa. Olisiko se nyt kaput ja laturi eläisi polttimon varassa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Lähti varmaan niin kauan käyntiin kun akussa oli virtaa?

Mulla meni satkusta laturin herätepiuha poikki ilmeisesti eräs lauantai vesipumppua vaihtaessa. Vian huomasin vasta torstaiaamuna kun ei auto käynnistynytkään enää päiväkerhon pihasta. Olikin ihan mielenkiintoista järjestää mäkistartti piuhan korjauksen jälkeen yksinään kun auto oli parkkerattu nokka kohti ojaa...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
reimasaab
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 17:13
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reimasaab »

Oma 9000 2,3i -92 teki saman tempun kerran ja vain kerran joskus heinäkuussa. Sammui keskustassa n. 50 vauhdista, ryki hieman kun läksin liikennevaloista ja sammui 100m myöhemmin ilman mitään varoitusta! Lähti kyllä heti virtojen sammuttamisen jälkeen ihan normaalisti käyntiin! Otin varmuudeksi seuraavan yön ajaksi akun irti, että ainakin nollautuis kaikki mikä nollautua voi. Ei ole sen jälkeen oireillut! Mikä lie... Jännite oli sammuessa normaali n. 13 latausjännite ja startin jälkeen 9,9.
SaabSafir
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 21:21
Paikkakunta: Nummela

Tonnarini sammui

Viesti Kirjoittaja SaabSafir »

Mulla sammu tänään tonnari motarille, kerran nykäsi ja meni vähän
matkaa ja uudestaan nykäsi ja sammui.
Siinä sitten kokeilin käyntiin, lupaili ja hörähti muutaman kerrankin
mutta ei käyntiin, hinattiin auto kotiin ja siellä kokeilin, ei edes luvannut.
Ihan kuin ei sais bensaa? voisko joku vähän avittaa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini sammui

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

SaabSafir kirjoitti:Mulla sammu tänään tonnari motarille, kerran nykäsi ja meni vähän
matkaa ja uudestaan nykäsi ja sammui.
Siinä sitten kokeilin käyntiin, lupaili ja hörähti muutaman kerrankin
mutta ei käyntiin, hinattiin auto kotiin ja siellä kokeilin, ei edes luvannut.
Ihan kuin ei sais bensaa? voisko joku vähän avittaa.
Mene takonttiin kuuntelemaan, hyrähtääkös bensapumppu, kun käännät virrat päälle.
Jos ei, koputtele pumppua terävästi.

Kokeile erikseen siirtopumppua ja ruiskupumppua, antamalla niille sähköä erikseen. Kummastakin pumpusta tulee erilainen kuultava ääni.

Virran niille saat asentamalla hyppylangan pumpun sulakkeelle jostain jatkuvajännitteisestä sulakkeesta.

Auttais paljon jos kertoisit vuosimallin.

Tuo sytkän pääteastekin voi aiheuttaa tuollaisen äkillisen sammumisen
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
SaabSafir
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 21:21
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja SaabSafir »

Kiitos Jaakko näistä vinkeistä, autoni on 9000 cse / -94
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Eipäs kestä kiittää, vaikka kyllä kiitos aina maistuu.

ettei vain olisi sytkäkasetti lauennut.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
SaabSafir
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 21:21
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja SaabSafir »

Sen verran kävin aamulla katsomassa, että otin bensapumpun esille
ja starttasin, ei mitään ääntä kuulunut, olisko sittenkin bensapumppu?
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

..pumppuja näyttäs menevän urakallla näin talvisaikaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin