
saab 9000 ja abs
saab 9000 ja abs
niin ostin tollasen 9000 cd automaatin vm 89 niin tossa pitäs olla abs mutta ei toimi jarrut menee lukkoon kun painaa polkimen pohjaan ja abs valo palaa?mistä voisin ekaksi katella vikaa on kuulemma välillä toiminu ja välillä ei entisellä omistajalla missä vika?auto on tosiaan mulle vielä aika outo 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kaiva esiin jokaisen pyöräanturin liittimet ja mittaa yleismittarilla vastus. Pitäisi olla n. 1-1,4kohmia. Mikäli ei ole tuota luokkaa niini anturi paskana. Ittellä joutui vaihtamaan tuon vasemman takapyörän anturin. Taka-anturien liittimet löytyy takapenkkien alta muovitulppat irroittamalla. Toinen mahdollisuus on etsiä nuo antureilta tulevat liittimet ecu-boksin liittimestä ja mitata siitä suoraan... ei tartte kaivella niin paljoa. Jos ei muuten onnistu niin on käytävä huollossa luetuttamassa vikakoodit... toki vika voi olla muuallakin kuin antureissa. Mutta nuo on suhteellisen helppo itte seuloa pois vikalistalta.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, La Tammi 21, 2006 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kannattaa myös katsoa se jarrupolkimen asentotunnistin (en muista tarkalleen oliko tuo virallinen termi). Se voi pätkiä ja aiheuttaa juuri tuota, että ABS:t eivät aina toimi tai paremminkin, että toimivat satunnaisesti.
Ainakin noista uudemmista saa vikakoodit ulos tuosta asentotunnistimesta, mutta omalla kohdalla vaati sen, että ABS varoitusvalo paloi, silloin kun koodit katsottiin eli jostain syystä vikakoodi ei jäänyt muistiin. Kahdella ensimmäisellä lukukerralla ei ABS:ää saatu rikki vaikka miten yritettiin.
Ainakin noista uudemmista saa vikakoodit ulos tuosta asentotunnistimesta, mutta omalla kohdalla vaati sen, että ABS varoitusvalo paloi, silloin kun koodit katsottiin eli jostain syystä vikakoodi ei jäänyt muistiin. Kahdella ensimmäisellä lukukerralla ei ABS:ää saatu rikki vaikka miten yritettiin.
9-3 Aero -01
Noi Vanhempien ysitonnisten ABS vikakoodit täytyy lukea silleen että ne (muistaakseni) huollossa ensin asentaa uudemman ABSyksikön tms. siihen tai jotain, sitten käydään hakemassa se vika koeajolenkillä että saadaan valo palamaan, ja sitten vasta voi lukeakoodit noista vanhemmista.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006