Taitaa kuitenkin olla jotain ylimääräistä, tai jotain irti tuolla.
Korjaantunee kylläkin varmaan (ehkä kenties) , kun innostun ja kuivaan tota takanurkkaa lämpöpuhaltimella työpäivän ja ruiskutan koko hiton tilan kotelonsuojalla oikein paksusti.
Kurko kirjoitti: Ja esiintyy tosiaan alle +5 keleillä ja loppuu kun on ajettu noin 20km.
Esiintyykö reilusti alle +5 keleillä?
Tarkoitan sitä, että kyseessä voisi olla jääpala, joka ymmärrettävästi kesällä ei juuri kolise.
Kotelon "tiputuskanavat/putki" olisi hyvä tarkastaa, josko olisi massattu umpeen.
Jääklimppi voisi hyvinkin muhentua 20 min ajolla siten, ettei ääntä enää kuulu.
Aivan näin ajatuksena.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
Katso vielä, onko klemmarit kiinni kunnolla bensatankin täyttöputken ja täyttöaukkokaluluksen väliltä? Pakkasella tuo muoviaines kovenee, joten resonointi ja äännähtely on mahdollista, mikäli putkien yhdyskohdat eivät puristu sillä klemmarilla riittävästi yhteen.
No tänään (taas) oli tuo rämisijä loppupäivän nosturilla, ja mitä havaittiin.
Samasta mestasta, mistä löytyi tuo 7mm kiintolenkki löytyi aika mielenkintoisen oloinen AMB liitin (käyttämätön). Isompia tuolla ei enään ole. .
Ja taas epätoivoisia yrityksiä tunkea solumuovia puskimen ja ton löysänoloisen pellin väliin.
(Ei auttanut)
Kuinka kovaa toi räminä oikeasti on? Onko se sellaista että "sen kuulee vain jos se tietää, että siellä rämisee", vai onko se sellaista joka saattaa kiinnittää satunnaisenkin, autoista tietämättömän matkustajan huomion?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
MP kirjoitti:Kuinka kovaa toi räminä oikeasti on? Onko se sellaista että "sen kuulee vain jos se tietää, että siellä rämisee", vai onko se sellaista joka saattaa kiinnittää satunnaisenkin, autoista tietämättömän matkustajan huomion?
Kyllä rämisee ja pakkuu niin, (ekat 20km), jotta huonompikuuloinenkin kuulee ihan etupenkilläkin. (muovisen räminän).
Eli jos vapaaehtoisia kultakorvia on lainattavissa, niin voisin "ostarin parkipaikkaa ajaa ympäri".
Nyt ois sopivat kelitkin .
No seuraavaksi menee sitten kaikki taka-akselin ja kallistuksenvakaajan kummihärpäkkeet vaihtoon (vaikkei niissä silmämääräisesti vikaa olekaan).
Vaan tänään itse taas (ennen kyllä paikallisltanut hiukan ylemmäksi, vaan letku korvassa kertoo paljon), jotta tuo räminä kuuluu jostain peltien alta.
Nojoo, jyrinäongelmat ne jatkuu minunkin Saabisani..
Ja kyllä se tänäkeväänä sieltä löytyy. (Vaihdan toki kaikki puslat turhaan), kun edellinen omistaja jo oli ne vaihdattanut noin 4V sitten Saabilla saman ongelman takia. (eikä voinut mulle kertoa jotta se rämisee).
Nyt ymmärrän miksi ostin 2k€ alihintaan.