Opetuttaako?
Opetuttaako?
Aina ku käyttää akun kengät irti niin pitkän aikaa on näin
että saba(cse 2.0t-96) jopa sammuu tyhjäkäynnillä.
Yks kaveri sanoi että joku ohjelma joutuu sitte taas opettaa
itsensä uudelleen. No ikäänkuin asia olisi näin koska saba
sitte jonkun päivän päästä alkaa taas käyttäytyyn asiallisesti.
Ikävä tiukassa hiljaisessa mutkassa ku menee ohjaus kovin
jäykäksi ku kone kuolee(vapaalle/jarrua/kaasua/p...kele)
Kuulemma pitäis 4. vaihteella moottoritiellä ottaa 4 kertaa
kunnon kaasu pohjaan kiihdytys?
että saba(cse 2.0t-96) jopa sammuu tyhjäkäynnillä.
Yks kaveri sanoi että joku ohjelma joutuu sitte taas opettaa
itsensä uudelleen. No ikäänkuin asia olisi näin koska saba
sitte jonkun päivän päästä alkaa taas käyttäytyyn asiallisesti.
Ikävä tiukassa hiljaisessa mutkassa ku menee ohjaus kovin
jäykäksi ku kone kuolee(vapaalle/jarrua/kaasua/p...kele)
Kuulemma pitäis 4. vaihteella moottoritiellä ottaa 4 kertaa
kunnon kaasu pohjaan kiihdytys?
SAAB on nautinto tien päällä
Re: Opetuttaako?
Riittää kun 2. vaihde pesässä muutaman kerran ottaa täyskiihdytyksen, 2000-4000rpm suunnilleen.osku kirjoitti:Aina ku käyttää akun kengät irti niin pitkän aikaa on näin
että saba(cse 2.0t-96) jopa sammuu tyhjäkäynnillä.
Yks kaveri sanoi että joku ohjelma joutuu sitte taas opettaa
itsensä uudelleen. No ikäänkuin asia olisi näin koska saba
sitte jonkun päivän päästä alkaa taas käyttäytyyn asiallisesti.
Ikävä tiukassa hiljaisessa mutkassa ku menee ohjaus kovin
jäykäksi ku kone kuolee(vapaalle/jarrua/kaasua/p...kele)
Kuulemma pitäis 4. vaihteella moottoritiellä ottaa 4 kertaa
kunnon kaasu pohjaan kiihdytys?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
On oppiva
Trionic 5 on oppiva moottorinohjaus. Ei kylläkään pitäisi sammuilla oppimisvaiheessa. Omassa tonnarissa sytkäkasetin viallisuus aiheutti juuri tyhjäkäynti ongelmia. Toinen hyvä vaihtoehto on tyhjäkäynti moottori.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jos akku on ollut irti ja Trionic nollaantunut, hakee se juuri selvimmin tuota tyhjäkäyntiä.
Itselläni nollauksen jälkeen käynnistyksen yhteydessä tyhjäkäynti ok, mutta ensimmäisissä ajosta tyhjäkäynnille pudottamisen yhteydessä meinaa jopa sammua. Kierrokset putoaa 500 kieppeille. Oppii muutamasta kerrasta.
Itselläni nollauksen jälkeen käynnistyksen yhteydessä tyhjäkäynti ok, mutta ensimmäisissä ajosta tyhjäkäynnille pudottamisen yhteydessä meinaa jopa sammua. Kierrokset putoaa 500 kieppeille. Oppii muutamasta kerrasta.
Sopeutuksesta enemmänkin:
Saab 9000 FAQ:ssa
Tervetuloa kaikille avustamaan tietopaketin kokoamisessa.
Saab 9000 FAQ:ssa
Tervetuloa kaikille avustamaan tietopaketin kokoamisessa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Niin jos tuo akku on pitempään irti, (tai vikakoodit nollattu), niin tyhjäkäynti saattaa seilailla välillä 500-1200rpm, jopa seuraavat 1000km, vaan jos hiukan "kengittää" niin eiköhän tuo 100km jälkeen jo käy oikein tasaisesti. 
Ja saattaa jopa kesällä sammua, kun kompurankytkin lyö samalla kiinni, kun kone just niiaa.

Ja saattaa jopa kesällä sammua, kun kompurankytkin lyö samalla kiinni, kun kone just niiaa.

Juurikin näin, emännällekin pitää aina sanoa kun kiihdyttelen että "pitää ny muutaman kauppareissun jälkeen opettaa trionic antamaan leipää oikealla hetkellä!!". :Dosku kirjoitti:Eli siis homma on ihan oikein että ei muuta häiriötä
vaan vaatii hieman"kenkää" että oppii talon tavoille :D
Oikeastikin tuo tuntuu, nimittäin kun ostin tuon tonnarin, lähdin kehä-3:n itäpäästä 4/5-tielle, ajattelin että kyllähän tuohon väliin ny sopii, ni paskan marjat, ollu tehoja tarjolla lainkaa, t8:kin olisi siihen rakoon mennyt paremmin, hyvä etten jäänyt rekan runnomaksi. Soiteltuani parille tutulle tonnarimiehelle sain ohjeet trionicin opettamiseksi, 24-tielle päästyäni annoinkin sitten happea ihan kunnolla, 2. ja 3. vaihteilla 2000-5000rpm vetoja peräjälkeen muutamia ja johan rupesi löytymään ahtoja. Satkuihin tottuneena ei kuitenkaan löytynyt perinteistä "räyhäkkyyttä", mutta kyllä potki silti oikein nätisti, "mii laiks". :D
Ja kyllä, on tonnari oppinut talon tavoille, menee sievästi maantiellä (~6.3l/100km) ja tarvittaessa tarjoaa voimanpaskaa riittävästi.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83