Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?
Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?
Paljonko kannattaa maksaa 9000 2.0t saabista, jolla ajettu n.400tkm
vm.86-89
tuskin hyviä yksilöitä on enää tässä kategoriassa olemassa...?
mitkä ovat vakio viat?
vm.86-89
tuskin hyviä yksilöitä on enää tässä kategoriassa olemassa...?
mitkä ovat vakio viat?
Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?
Moi,
Itse maksoin ehkä ylihintaa omasta 9000 CS:stäni, mutta siihen oli tehty runsaasti hyviä ja kalliita huoltoja (mm. jakopään ketjut ja ohjaimet vaihdettu) jotka itse tehtynä tuo "hinnan" ylös.
Muita kallista ostopäätöstäni tukevia seikkoja oli hyvä (ja toimiva) varustelu sekä säännöllisesti tehty ruosteenestokäsittely. Jopa hyvät renkaat ja vanteet vaikuttavat mielestäni käytetyn auton hintaan.
Itse olen autoni kolmas omistaja.
Marco
9000CS 2,3i -93 123tml
Itse maksoin ehkä ylihintaa omasta 9000 CS:stäni, mutta siihen oli tehty runsaasti hyviä ja kalliita huoltoja (mm. jakopään ketjut ja ohjaimet vaihdettu) jotka itse tehtynä tuo "hinnan" ylös.
Muita kallista ostopäätöstäni tukevia seikkoja oli hyvä (ja toimiva) varustelu sekä säännöllisesti tehty ruosteenestokäsittely. Jopa hyvät renkaat ja vanteet vaikuttavat mielestäni käytetyn auton hintaan.
Itse olen autoni kolmas omistaja.
Marco
9000CS 2,3i -93 123tml
Tuolla hinnalla tuskin sitä kohtuullisen hyväkunoista löytyy kait?Bazz kirjoitti:Itse saattaisin maksaa -88-89 CD Turbosta noin 1000-1500e jos löytyisi kohtuullisen hyväkuntoinen yksilö.
CC:tä edes ostaisi mistään hinnasta, ei miellytä mun silmää (<- tuo siis vain oma mielipide, liittymättä mitenkään ko. aiheeseen).
Tai tietenkin riippuu mikä on ostajan mielestä kohtuulliesn hyväkuntoinen
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Re: Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?
Itse maksoin -86 turbo tonnarista 2500€ viime kesänä (Ajettu 236tkm). Jälkeenpäin ajatellen hinnassa oli hieman ekstraa, mitä olen autoa tutkinut (ei ole täydellinen?). Auto on kaikin puolin siisti ja remontteja oli tehty yli 1500€ edestä ja renkaat oli kaikki aluilla. Autossa ei ole ilmastointi, joten kattoluukkukin on täysin ruosteeton. Hitsattavaa ei ainakaan vuodenvaihteessa ei löytynyt. Mielestäni peltien kunto ratkaisee tuon ikäluokan tonnareissa eniten.VonLeka kirjoitti:Paljonko kannattaa maksaa 9000 2.0t saabista, jolla ajettu n.400tkm
vm.86-89
tuskin hyviä yksilöitä on enää tässä kategoriassa olemassa...?
mitkä ovat vakio viat?
Nyt on reilu puoli vuotta takana ja 13tkm ja suurempia murheita vaihdelaatikon lisäksi ei ole ollut. Vaihdoin laatikon itse ja kokonaiskustannukset laatikoineen oli alle 100€. Vaihdelaatikossa oli kakkosen synkronit loppu (vanha omistaja oli vanhempi mies henkilö) ja en tykännyt enää käyttää välikaasua vaihdettaessa.
Jos haluat virittää pirssiä reilummin niin ainakin oma on siitä hyvä, että on rekisteröity ennen 10.1.1986, joten päästöt voivat olla hieman reilummatkin .
Viat:
Ylempänä on yksi suurimmista heikkouksista ja haulla löydät varmasti lisää. Esim allekirjoittanut on listannut aika pitkän listan muutamaan aiheeseen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?
hööö...miten ilmastointi ja kattoluukun ruosteet liittyvät toisiinsa?9000LPT kirjoitti: Autossa ei ole ilmastointi, joten kattoluukkukin on täysin ruosteeton.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
mä taas veikkaisin, että se liityy jotenkin siihen, että availlaanko luukkua vai ei.
Ilmastoidussa autossa on kuivempi sisäilma. Kondensiohan on suoraan yhteydessä ilmankosteuden JA ilman lämpötilan kanssa. -> mitä kosteampaa, niin sen lämpimämmässä tiivistyy.
Ilmastoidussa autossa on kuivempi sisäilma. Kondensiohan on suoraan yhteydessä ilmankosteuden JA ilman lämpötilan kanssa. -> mitä kosteampaa, niin sen lämpimämmässä tiivistyy.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kondensoituu
Käsittääkseni kondensoituu katon sisäpintaan tietyissä olosuhteissa. Ainakin jenkkilässä on paljon muuten ehjiä autoja, mutta katot umpiruosteessapeinu kirjoitti:mä taas veikkaisin, että se liityy jotenkin siihen, että availlaanko luukkua vai ei.
Ilmastoidussa autossa on kuivempi sisäilma. Kondensiohan on suoraan yhteydessä ilmankosteuden JA ilman lämpötilan kanssa. -> mitä kosteampaa, niin sen lämpimämmässä tiivistyy.
Voin olla väärässäkin ja entiset omistajat ovat pitäneet tyhjennysputket puhtaana em.yksilössä. Yleisesti olen vain huomannut, että ilmastoiduissa vanhemmissa tonnareissa on kattoluukun ympäristössä ongelmia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Itse en edes harkitsisi myyntiä noin puoli-ilmaiseksi,turbollisesta CD-kopasta jonka kunnosta voi hyvällä omallatunnolla sanoa "kohtuullisen hyväkuntoinen",tietty onhan tuo määritelmä aika ympäripyöreä.Bazz kirjoitti:Itse saattaisin maksaa -88-89 CD Turbosta noin 1000-1500e jos löytyisi kohtuullisen hyväkuntoinen yksilö.
CC:tä edes ostaisi mistään hinnasta, ei miellytä mun silmää (<- tuo siis vain oma mielipide, liittymättä mitenkään ko. aiheeseen).
Mutta siis tuosta omastani en ainakaan tuohon hintaan olisi luopumassa.
Mutta nämähän olivat siis kunkin omia mielipiteitä...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Minäkin saattaisin ottaa hyväkuntoisen CD Turbo tonnarin tuohon hintaan.Bazz kirjoitti:Itse saattaisin maksaa -88-89 CD Turbosta noin 1000-1500e jos löytyisi kohtuullisen hyväkuntoinen yksilö.
Mistä niitä saa? Tänne ainakin yksi!
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Ei ole
juurihan sellaisesta kirjoittelin . Ja saattaa olla vielä pitkäänkin elossa ja ehostua matkan varrellaKurko kirjoitti:Tonnareiden hinnathan on välillä, nouda pois - 15k€.
Ja nuo 88-89 tossa alapäässä.
Vaan onko kaikki alle vm:88:sit jo mennyt tonnareiden hautuumaalle, kun kukaan ei niistä kirjoittele.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx