9000 ongelmia...
9000 ongelmia...
Tuli hankittua kauppakassiksi 9000 cd 2.0i vm 91.
Seuraavanlaisia ongelmia:
- piktogrammi väittää kuskin oven olevan auki, joten johdot lienevät poikki koska myöskään takaluukun avaus ei toimi. Mutta mistä mahtaa johtua se, että nyt syttyi palamaan myös kontin valo ja se sammuu kun painaa aukaisu nappia ? Mahtaako olla joku oikari tms ?
- Tyhjäkäynti korkea, uusia osia kokeilen viikonloppuna mutta auto röpöttää ( varsinkin lämpimänä ) jos kiekat alle 2000. Vetoja löytyy, ei hukkaa vettä, öljy ihan ok. Mutta heti kun auto on lämmin niin röpöttää tyhjäkäynnillä, aivan kuin joku pytty pelaisi huonosti. Onko tällä mitään korrelaatiota tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin ?
Seuraavanlaisia ongelmia:
- piktogrammi väittää kuskin oven olevan auki, joten johdot lienevät poikki koska myöskään takaluukun avaus ei toimi. Mutta mistä mahtaa johtua se, että nyt syttyi palamaan myös kontin valo ja se sammuu kun painaa aukaisu nappia ? Mahtaako olla joku oikari tms ?
- Tyhjäkäynti korkea, uusia osia kokeilen viikonloppuna mutta auto röpöttää ( varsinkin lämpimänä ) jos kiekat alle 2000. Vetoja löytyy, ei hukkaa vettä, öljy ihan ok. Mutta heti kun auto on lämmin niin röpöttää tyhjäkäynnillä, aivan kuin joku pytty pelaisi huonosti. Onko tällä mitään korrelaatiota tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin ?
Re: 9000 ongelmia...
Yleinen vika on oven sisällä oleva reed-rele.Saabikas kirjoitti: - piktogrammi väittää kuskin oven olevan auki
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=reed
Ovesta koriin menevä liitos kannattaa myös tarkistaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Todennäköisesti myös takaluukun saranan luona johtosarjassa johtoja poikki:
http://townsendimports.com/Web/electric ... arness.pdf
Tyhjäkäynti rauhoittuu ja röpötys loppuu kun vaihdat lämpöanturin imusarjan juureen. Hakutoiminnolla löytyy lämpöanturijuttua.
http://townsendimports.com/Web/electric ... arness.pdf
Tyhjäkäynti rauhoittuu ja röpötys loppuu kun vaihdat lämpöanturin imusarjan juureen. Hakutoiminnolla löytyy lämpöanturijuttua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jos et ole jo kokeillut, niin yksi mahdollisuus vois olla elipaineletkujen tsekkaaminen konetilassa. Mulla on jokainen tyhkäkäyntihäiriö tähän mennessä korjaantunut letkujen ihmettelyllä.Saabikas kirjoitti:Nyt on vaihdettu lämpöanturi, tulpat, jakajan kansi+pyörijä ja johdot. Lisäilmaluisti putsattu ja kaasuläppäkytkin vaihdettu. Ei sitten mitään vaikutusta hommaan:( Edelleen käy kovaa ja röpeltää.
Onko tuon ikäisessä mahdollisuuksia lukea vikakoodeja ja missä ?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87