Olisiko kiinnostusta 9000:sen osiin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Olisiko kiinnostusta 9000:sen osiin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olen sen verran jääräpäinen, että vaikka kaikki sanovat automaatti-ilmastoinnin (ACC-2) jälkiasennuksen olevan täysin järjetöntä, niin olisi aikomus ryhtyä sellaiseen pikku hommaan.

Aikomus olisi tuoda Saksasta tuonti Saabbi, josta purkaisin koko paketin johtoineen päivineen. Autosta jäisi melkein kaikki muut osat käyttämättä.

Kyselisin etukäteen 9000:ten omistajien kiinnostusta mm. ruosteettomiin oviin CS malli ja muihin osiin, joille itselleni ei olisi käyttöä.
(ilmastointiin liittyvät osat, koetaulun taustalevy, ohjaustehostin ja ehkä nahkasisustus menisivät omaan käyttöö, jos/kun ovat hyväkuntoiset)

PS.Älkää kommentoiko asennuksen olevan mahdotonta tai että siinä ei ole mitään järkeä, koska tiedän sen jo etukäteen. Haluan vain tehdä asiat aina kaiken vaikeimman kautta :oops: :oops: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Ei ollenkaan mahdotonta

Viesti Kirjoittaja pevi »

Ja pöh. Asennus ei ole ollenkaan mieletöntä, vaan minä tekisin ehdottomasti samoin ellei itselläni jo olisi molemmissa tonnareissa ACC:tä.

Teknisesti homma on paljon helpompaa kuin esim jokin moottori remontti, joita tehdään jatkuvasti autoon kuin autoon.

ACC:stä on mielestäni niin paljon lisäetuja, että suosittelen ilman muuta ko. toimenpidettä. Homma on kohtuullisen helppo jos osaa vähänkään sähköhommia eikä peukalo ole keskellä kämmentä.

Autan mielelläni vinkein.
( Omistan muuten täydellisen ACC2:n korjaamokäsikirjan, mistäs saatais sulle :wink: )
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Mulle kelpais orkkis-hälyttimen boxi.. -Joten tuo vaan hyvin varusteltu auto, vuosimallia -95-97 mielellään. :wink:
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Saba900
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Saba900 »

Mikä mahtaa olla mahdollisen tuontiauton vuosimalli?? Kaverilla on -86 tonnari ja ois kuskin ovea vaille mahtaako uudemman tonnarin ovet käydä 8O ??
Saab 9-5
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Riippuu yksilöstä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Saba900 kirjoitti:Mikä mahtaa olla mahdollisen tuontiauton vuosimalli?? Kaverilla on -86 tonnari ja ois kuskin ovea vaille mahtaako uudemman tonnarin ovet käydä 8O ??
Itselleni olisi tietysti mahdollisimman uusi paras, mutta hintapolitiikka ja yksilö tulee ratkaisemaan vuosimallin. Kaikki ovet käyvät, mutta ainakin CS malleissa ovet pysyvät kunnossa pitempään (kalvanointi). tossa olisi jo pari sopivaa/mahdollista yksilöä.

http://www.mobile.de/SIDwRBtnBCf8T4RboW ... 1132822826&
http://www.mobile.de/SIDwRBtnBCf8T4RboW ... 1133109112&

Muistaako kukaan missä vuosimallissa kylmäaineet muuttuivat nykyisiin aineisiin?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Mulle kelpaisi 16" SuperAerot... :roll:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Valitettavasti

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Mulle kelpaisi 16" SuperAerot... :roll:
Valitettavasti olen itsekin hakemassa kyseisiä vanteita ja epäilen, että niitä löytyy aika harvasta tuontiautosta. Myös leveämmät lokasuojan kaaret tulevat koristamaan omaa autoa, jos sellaiset tuotavassa yksilössä ovat.

En huomannut kirjoittaa tarkempaa erittelyä mitä meinaan itse ottaa, koska pääasiassa tulen tuomaan auton toimivan ilmastoinnin takia.

Tuotia ei ole vielä päätetty, mutta ainakin kiinnostusta tuntuisi olemaan sen verran, että eipä taida jäädä ylimääräiset osat pyörimään nurkkiin, kunhan hinnan pitää riittävän alhaisena.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Alkuperäinen radio/ kasetti-cd-soitin yhdistelmä kelpaisi.


-J-
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Mikäli tuot 88-91 tai-mikä-se-nyt-sitten-onkaan-vuoden cd-tonnarin, niin ostaisin mielelläni omaan `89 cd-tonnariini ehjän siihen sopivan takapuskurin ( alkuperäinen harmaa, siis ei maalattu)
Siis jos haet cd:n, niin pistä viestiä niin keskustellaan puskimen hinnasta.
Omassani on ruma vetokoukun lovi, pitäisi ehdottomasti vaihtaa pikimmiten.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

Vapaasti hengittävään -87 tonnariin automaatti hakusessa.
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Etuovet kelpais mahdollisesti. Mikä on aikataulusi?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Menee varmaan ainakin muutamia viikkoja

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Munkka kirjoitti:Etuovet kelpais mahdollisesti. Mikä on aikataulusi?
Häiritsee nämä työt sen verran tätä Saabbi harrastusta, että menee muutamia viikkoja.

Täytyy vielä tarkastella Ruotsin auto tilanne, koska menen käymään työ reissulla eteläisessä Norjassa lähiaikoina. Taitaa vaan ruotsissa olla nuo -90 luvun alun pirssit vielä paremmissa hinnoissa kuin Saksassa/Belgiassa....
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jos siinä olis passeli konepelti mun autoon niin voitais neuvotella. :wink: Ja etuhelma.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Itsellä olisi kiinnostusta kaikkiin oviin.. jos vain sopii vm -90 CD tonnariin... myös sähkölasit ja peilit voisivat mahtua kauppaan! Ehkä erinäisiä alkuperäisiä kojetaulun kytkimiä haluaisin.
16" aluvanteet taitaa olla turha toivoa(siis saabin orggis, koska muut maksavat varmasti mielellään kovan hinnan sellaisista) :)
Sekä manuaali vaihteistolle joka käy 2.0 iivariin :)
JarmoL
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 19:27

osia

Viesti Kirjoittaja JarmoL »

Moron,

Jos noista kahdesta tuot tuon vanhemman CC:n, niin minä olen valmis ostamaan Ruiskun ja ABS:n boxit, johtosarjan ja kaasuläppäkotelon ym.
Eli kaikki mitä tarvitaan kun hankkiudutaan eroon TCS:stä.
Tietysti sillä edellytyksellä että tuossa kyseisessä autossa ei ole TCS:ää. (no ei ainakaan mainittu ilmoituksessa)

Jarmo
Vastaa Viestiin