ikkunoiden höyrystyminen (pornohuuru)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

ei perkeles ole matoista jne. kiinni. on tehnyt saman 25asteen kesähelteellä viime kesänä. mutta silloin ajelin autolla yksin. nyt kaksin.

OHOH - melko kallista.
Defeat kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Huomatkaa että märät kangas lattiamatot tekevät myös kosteutta
kabiiniin... 8O
Eikö kumimatoilla lainehtiva vesi ja lumi aiheuta ikkunoiden huurtumista?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikai, tuo nyt kallista ole, lue osat ja työ.

Eli kenno (tarvike) noin 100€ ja tarvike fööni toisen mokoman.
Ja Mimmi (tai joku muu), varmaan kertoo paljon on tohon hommaan budjetoitu työ tunteja. :?:
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Niin, ja pitää muistaa PCS:n käyttävän muita kuin "Motonet" -osia. Ainakin kaikki minulle laitetut osat PCS:llä (jarrut, termari, hihna, hinnapyörät, jne.) ovat olleet orkkisosia.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti: Jep. LATTIALLE. :evil:
Kaataa ketä mihinkin lystää, mää ainakin heitän yli laidan :) .
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Kyllä tonnarissa pysyy ikkunat kirkkaana jos ei kenno vuuva,mulla ei tarvii pikku pakkasilla puhallinta käytellä kun ykkösellä ja kakkosella.
No takalasin puhaltimet on aina täysillä,mutta nyt nähään kun on luvattu 30 pakkasta että miten on ikkunat auki tässä autossa mutta lämpöö riittää se on varma ja kyllä ne ikkunatkin on auki.

Mun kokemuksen mukaan auto ilman ilmastointia on lämpimämpi?????
no se on mutu juttu.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Harvemmin saabissakaan ilman ilmastointia olevassa tarkkaa lämmön kontrollointia.. eli tullee kuumaa tai kylmää ei tasaa lämpöä mitenkään muuten kuin pers tuntumalla hanaa käännellen.. Takuulla on ainakin lämpimämpi suorastaan kuumempi kesähelteillä.. :lol: Yhdellä kaverilla oli lasit huurussa kesähelteilläkin kun oli peräkolarin jälkeen huomattavissa pientä irvistystä kontin kannen välistä ja vesi pääs konttiin. Lopulta tuli takapenkille vedet kontista.. :lol: Ei tarvinnu arvaila mistä johtuu
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Hanaa vai läppää ????????????

Siis käännellen,siis läppää.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

YKÄ kirjoitti:Hanaa vai läppää ????????????

Siis käännellen,siis läppää.
Asia kuiten ymmärretty... :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Kurko kirjoitti:Eikai, tuo nyt kallista ole, lue osat ja työ.

Eli kenno (tarvike) noin 100€ ja tarvike fööni toisen mokoman.
Ja Mimmi (tai joku muu), varmaan kertoo paljon on tohon hommaan budjetoitu työ tunteja. :?:
Enpä tiedä paljonko tuohon korjaamot tunteja budjetoi, mutta omasta "varaosatontusta" puhaltimen ja kennon purku (ne oli siihen vähän ennen juuri vaihdettu kaverin toimesta, ennen kuin siitä tuli varaosa) kesti ihmettelyineen viitisen tuntia ja sitten kohdeautoon asentaminen vanhan purkuineen ja kasauksineen enää 3 tuntia , ulkona ja lähes nollakelissä.
Ammamiehet tekee sen varmaan nopeemmin:?: :?: :?:

Jos teet itse , niin työasento ei ole häävi; Jooga-asento sytkäkasetin päällä on kuvaava ilmaus.
:evil:
Hommaa helpottaa kun ottaa ensin konepeiton pois, lähtee parin sokan ja pultin irroituksella, lisäksi joutuu himmailemaan ilmastointi-inkkeitä vähän sivummalle, jotta saa tilaa. Varaosa-autossa oli jotenkin ahtaampaa, jouduin irroittelemaan pyyhkijän moottorin , vivuston ja kääntelemään mustat boxit sivuun kuskin puolelta, jotta sain puhkun kääntymään ilmastointilaitteen ohitse.

ja muistutuksena
Jos kenno on vuotava, kannattaa samalla vaihtaa puhaltimen moottori, koska se hajoaa tn. seuraavaksi. Ensi oire on että puhallin ei tahdo puhaltaa täydellä teholla muuta kuin keskipakovoimaa aiheuttavissa kaarteissa. Seuraavaksi se alkaa pätkimään. Eli jos näitä oireita, kannattaa ilman muuta myös puhkun moottori vaihtaa. Siihin ei muistaakseni kannattanut vaihtaa pelkkiä hiiliä, koska jos laitat liian kovat ne syövät kuparisen vastinpinnan nopeasti ja taas on aukominen edessä.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Mulla on vasen puoli tuulilasista huurussa ja tasan tarkkaa siitä puhaltimen suuttimien kohdalta. Kuskin matossa on pieni reikä, josta vesi pääsee lattiamattoon, voisko siinä olla syypää? Raitisilmasuodatin on vaihdettu kk sitten (ajettu 1500km sen jälkee).
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja velmu »

Vetipä 88cc huurun koko pirssin näin kelien lauhtuessa,syykin selvisi kun vettä "lorisi " tuulilasin nurkista ja jopa taustapeilin alta.Tuulilasin vaihdossa hutiloineet oli yläreunasta lasi irti.
Tänään nappasin listat irti ja sikafleksiä väliin luulisin saaneeni vuodon korjattua.Auto ollut minulla noin 2kk.ja lasi ilmeisesti vaihdettu hiljattain kun ei yhtään naarmujakaan,oli klupitarralla varustettu valmiiksi.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tulipas eilen vaihdettua lämppärin kenno, 5h meni rennolla otteella, nyt kun tietää miten homma toimii, niin menisi varmaan 2-3h.
Lämppärin moottoria en vaihtanut.
Ja autohan on tuo signaturen m96 CSE, vanhempiin näyttäisi olevan paljon hankalempi, tiedä sit.

Ja tässä mielestäni hyvä sivu moiseen urakkaan -> http://www.saab9000.com/procedures/vent ... lower.html

-Sami

EDIT: lisätty url
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jep jep,

Alkaa varmaan olla tuosta minunkin prokkis tonnarista tuo lämppärin kenno finaalissa.
kehä kolmosella lunttu pohjassa ylämäkeen kiihdyttäessä tulee kunnon tuoksut kabiiniin.

Onkos nyt Motonetin valikoimissa CSEhen 92-> kennoa. kaippa sen puhaltimen voisi kanssa vaihtaa.
Kataja varmaan tekee tällaisen operaation Espoossa?

Updeittii: 30-8554 Lämmitysl kenno Saab9000 92--. <-- Oisko toi oikea Motonetista?

-Hessu-
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:Tuleeko sisään makea tuoksu esim. käynnistettäessä.
Mulla tulee välillä sellainen ehkä just makea, lämmin ja sanoisko tunkkainen tuoksu kun auton käynnistää. Mitäs se sitten meinaa :?: Vaihdoin n.kk sitten raitisilmasuodattimen, vanha olikin aikansa elänyt -> Kotelo oli perältä täynnä pikkulehtiä ja muuta purua. Imuroin puhtaaksi.
Vastaa Viestiin