Kysymyksiä 9000:n ostosta...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabisti-76 kirjoitti: Oho, no siinä summassa on jo sit varmaan polttoaineet ja vakuutuksetkin. :lol:
On joo, 2 päivän siirtovakuutus ja 200km:n bensat. Hyvä ja halpa ylläpidettävä moinen tonnari, suosittelen lämpimästi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Tonnarin "huoltokustannukset"

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Onko vähän ajettu tuontiauto kyseessä :cry: ???
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

ng900aero kirjoitti:
Saabisti-76 kirjoitti: Oho, no siinä summassa on jo sit varmaan polttoaineet ja vakuutuksetkin. :lol:
On joo, 2 päivän siirtovakuutus ja 200km:n bensat. Hyvä ja halpa ylläpidettävä moinen tonnari, suosittelen lämpimästi.
Pitääkö sitä maalata piruja seinälle jos itselle on sattunut paska yksilö?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

rälläkkä kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Saabisti-76 kirjoitti: Oho, no siinä summassa on jo sit varmaan polttoaineet ja vakuutuksetkin. :lol:
On joo, 2 päivän siirtovakuutus ja 200km:n bensat. Hyvä ja halpa ylläpidettävä moinen tonnari, suosittelen lämpimästi.
Pitääkö sitä maalata piruja seinälle jos itselle on sattunut paska yksilö?
Minulle sattui hyvä yksilö kohdalle eikä paska. Enkä maalaile mitään piruja seinille vaan kirjoitin viestini realistisesti.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

No saahan siihen autoon rahaa palamaan vaikka kuinka paljon, jos haluaa kaikkea kivaa. Itselläni ei ole tähän päivään mennessä mennyt tonniakaan huoltoihin vuodessa. Siinä 500-800 euron välissä se yleensä pyörii. Itse nyt en auto vanhukseltani vaadi ihan täyttä täydellisyyttä, joten pari koetaulun valoa on pimeenä, mut mun puolesta saa ollakkin, yhtä hyvin se silti kulkee. :)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Saabisti-76 kirjoitti:No saahan siihen autoon rahaa palamaan vaikka kuinka paljon, jos haluaa kaikkea kivaa. Itselläni ei ole tähän päivään mennessä mennyt tonniakaan huoltoihin vuodessa. Siinä 500-800 euron välissä se yleensä pyörii. Itse nyt en auto vanhukseltani vaadi ihan täyttä täydellisyyttä, joten pari koetaulun valoa on pimeenä, mut mun puolesta saa ollakkin, yhtä hyvin se silti kulkee. :)
Minulla ei mene huoltoihin noinkaan paljon, ja pidän omaani priimakunnossa. Tosin autoni ei käy juuri koskaan merkkiliikkeellä, ne ei saa siellä tehtyä kuitenkaan mitään.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ja minä en kerenny ajaa ku 500km niin meni reilu 4K€ tosin tullilaitokselle.. :lol: Hyvähän se on varautua ison rahatukon kans siihen jos sattuu auto oikuttelee. Kuten mikä tahansa muukin merkki tahi malli.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

ng900aero kirjoitti:

On joo, 2 päivän siirtovakuutus ja 200km:n bensat. Hyvä ja halpa ylläpidettävä moinen tonnari, suosittelen lämpimästi.
Toivottavasti on harvemmassa noita tapauksia.. Itte jo kuiten päässy 4000km perushuollot tekemällä joista kallein kertaostos ollut mobilin öljyt..
:)
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
^saabisti^
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Joulu 10, 2005 23:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja ^saabisti^ »

Meidän perheessä on kaksi ysitonnarii hajonnu heti 300000km jälkeen ( toisesta kytkin ja toisen ilmastointilaitteesta pirun kallis osa ) joten en suosittele ellei todella ole pidetty hyvin
http://www.tehoa_lisaa.com/muulla_ei_valia
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Eipä nuo kytkimet tai ilmastoinnit ole paljon pidosta kiinni. Lähinnähän tuo kunnossa pito on säännöllisiä pesuja(ei ruostetta), tulpien, suodattimien ja öjyjen vaihtoa(kone kunnossa). Kyllä tonnarit kilometrejä kestää, normaaleja kulutus osia on vain välillä vaihdetta. Kuten laturi, kytkin, puslia, jarrulevyt ja palat. Itse tekemällä ei tule edes kalliiksi.
Rahaa saa kyllä palaamaan lähes tonneittain kun karkaa mopo käsistä :oops: .
9000 aero -97, 9000 cde -96
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tahtoo olla kulutusosia kytkimet.. Aika hyvin on kestänyt kytkin jos 300tkm pääsee japanilaisissa vaiheltu 150tkmvälein useampaan ja tehot nykyiseen alle puolet.. Ja ilmastoinnin osat on vaihettavia.. Hajoavat muissakin merkeissä.. Mikään ei ole ikuista paitsi kuppa.. :lol: Oli mikä merkki tahasa tietää 300km ajettuna et paikat EI ole uusia.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...luulin notta se läski se on ikuista. ;) heh vai etta vasta 300tkm ajettu ja ny jo levis kytkin ja ilmatointi. :D ...tiukkaa rautaa sanon ma. Nätillä pidolla voi venyttää kummasti...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja noista sinkatuistakin kannattaa nuo lokasuojan listat irroitella muutaman vuoden välein, jottei rupee reijät laajentumaan.
Muutenhan tonnari on hintaansanähden ainakin minun mielestäni järki ostos. Toki jollain samankokoisella japsi T-otalla varmaan vähemmillä vikapaikoilla selviäisi, vaan ei niitä ole suomeen eikä suomalaisille tehty. :)
Vastaa Viestiin