Apua Check engineen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Apua Check engineen

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

kyseinen teksti vilkkuu mittaristossa joskus käynnistyksen jälkeen ja lähtee todella huonosti käyntiin "bensan käryä maisema täynnä" 8O uudelleen käynnistys hävittää virheen. Jos lähtee ajamaan Check engine valon vilkkuessa menovettä palaa kuin ämpärillä kaataisi. Valo ei ole syttynyt ajossa vain käynnistyksen jälkeen :cry:
SAAB 9000 T16 CD -88
Villejä veikkauksia kuunnellaan :idea:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Joku tulppa voi plla huonossa hapessa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Tulpatkin on uusittu lähiaikoina :cry:
samppa9k
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2004 17:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja samppa9k »

Mulla on ihan sama vika, haarukoidaanpa juttua päivällä, nyt on jo yö mutta en voinut olla vastaamatta
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vika luuraa todennäköisesti siellä kylmäkäynnistys puolella, eli saa liikaa
soppaa, ja lambda toteaa saman ja rupeaa polttamaan CE valoa.
Tai sitten joku tulppa ei anna kipinää yksinkertaisesti.
Yleensä tällaiset viat viittaavat DI kasettiin tai IMM:uun.
Jos se taas olisi kansi vika niin silloin pakoputkesta pitäisi tulla sellaista
valkoista pakokaasua melko runsaasti ( mutta jos pytyssä on vettä niin
todennäköisesti siellä ei ole silloin kipinääkään )

Hihnapyörän asento anturikin voi olla yksi syypää.
Ja DI-boksin johto liitokset myös siellä akvaariokotelossa.

Onhan näitä vika mahdollisuuksia... :?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Lisätään vikalistaan termari, imusarjan lämpöanturi sekä kaasuläpän asentotunnistin.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
samppa9k
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2004 17:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja samppa9k »

No niin, kone taitaa olla LH2.2 eli tavalliset testerin ohjeet ei tähän taida sopia. Mutta alldata kertoo LH2.2 seuraavaa.

DI/APC System Diagnostics With Lamp Flash Codes

On-board diagnostics with Lamp-flash codes

With the ignition switched on and the engine switched oft, the CHECK ENGINE lamp (M90-) will come on for only about 2 seconds. If there is a fault in the system, the CHECK ENGINE lamp will flash a code.

When the engine is started, the CHECK ENGINE lamp will remain on if a permanent fault is present. If a fault arises while the car is being driven (temporary fault), the CHECK ENGINE lamp will remain on as long as the fault persists but will go out when the fault disappears. However, the fault will be stored in memory and a readout of it can be obtained with the engine turned off and the ignition switched on.

Ja jos tulkitse ohjetta lisää, niin flasien määrät:

2 rom error
3 whatchdog, control module tai tulppa tai kasetti
4 nakutustunnistin
5 koneen kuormitus LH, joku paine väärin luettaessa IMM:stä

Mulla niitä väläyksiä tulee ainakin tuo 5.

Mulla oire on juuri kylmäkäynnistyksessä, ja joku tuossa taisi mainita että saattaa johtua kannesta.

Nestettä häviää, savu on aika vaaleata, ja ihan kun 4 sylinterin paikkeilta kannesta tulisi tippa nestettä.

Öljyt ja nesteet näyttää puhtailta eli voiko se nyt vuotaa ulos pelkkää nestettä.

Voi voi, jos tänään saisi potilaan montun päälle ja alkais kuorimaan niitä öljyjä ja nesteitä pohjasta josko vuoto löytyy. Toivottavasti nyt ei ole siinä kannessa kuitenkaan, hitto..

LH2.2 DI mallissa on sitten se virranjakajan paikalla se tulppa josta näyttää sotkevan konetta öljyyn, mutta virittelin siihen mootorisilikonia.

Sen kun vielä sanotte että jos nestettä tai öljyä pääse tippumaan sinne alas (turbon ja putken päälle) pientä savuahan sieltä pukkaa, mutta pystyykö sitä sanomaan kumpi siellä käryää, öljy vai neste, tuoksu (saabahan ei haise) ei oo paha, vähän öljymäinen mutta ei "käry" alakerta tosin on aika siivoton just tuon virranjakajan tulpan takia.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onneksi meillä on myös tuo

Ysipommin 9000 FAQ mistä löytyy tähänkin apu.

Homma toimii sillä tavalla, että jokainen jotain korjannut kertoo ohjeet muillekin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Niin, enää jäljellä kysymys, että mikähän ruiskuversio kysyjän -88:ssa on, jos ja kun on LH 2.2, ei paljon vilkkukoodeja katsella.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jus kirjoitti:Niin, enää jäljellä kysymys, että mikähän ruiskuversio kysyjän -88:ssa on, jos ja kun on LH 2.2, ei paljon vilkkukoodeja katsella.
No nyt ootki, jus, ytimessä - niin kuin niin usein ennekin
The LH 2.2 system has no provision for for self diagnostics without expensive testers

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
samppa9k
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2004 17:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja samppa9k »

Jees, tiedetään, olen aina vain törmänny uudemman version ohjeeseen ja tiedän senkin ihmetyttää.

Tilanne on kuitenkin että CE -valo kuitenkin vilkkuu meillä joskus kylmänä, ja all data tarjosi tuollaista vastausta. Se on tosin ainut paikka mistä asiaan oon löytäny juttua..

Jos joku vielä vahvistaa sitten että 2.2 CE:n väläyksiä ei kannata laskea kun niitä ei voi tulkita? mutta nyt kattoon tuota linkkiä meneekö paalaamoon.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jep, olisi kyllä mielenkiintoista kuulla kokemusperäistä tietoa tuosta LH2.2 koodeista. Tuo lainaus Aldatasta väittää, että -90 ja nuoremmilla tuo toimii.

Kun taas tuo SAAB 9000 FAQ:ssa mainittu linkki kertoo og 900 LH2.2:sta seuraavaa:
the 900 models with 2.2 LH (all 1985-87 and 1988 turbo) have a 3 pin test connector that looks just the same as the LH 2.4 connector. Please don't be tempted to pull codes if you see this socket. Grounding this plug will let the smoke out of your system relay and possibly your LH computer.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin