Apua Check engineen
Apua Check engineen
kyseinen teksti vilkkuu mittaristossa joskus käynnistyksen jälkeen ja lähtee todella huonosti käyntiin "bensan käryä maisema täynnä" uudelleen käynnistys hävittää virheen. Jos lähtee ajamaan Check engine valon vilkkuessa menovettä palaa kuin ämpärillä kaataisi. Valo ei ole syttynyt ajossa vain käynnistyksen jälkeen
SAAB 9000 T16 CD -88
Villejä veikkauksia kuunnellaan
SAAB 9000 T16 CD -88
Villejä veikkauksia kuunnellaan
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Vika luuraa todennäköisesti siellä kylmäkäynnistys puolella, eli saa liikaa
soppaa, ja lambda toteaa saman ja rupeaa polttamaan CE valoa.
Tai sitten joku tulppa ei anna kipinää yksinkertaisesti.
Yleensä tällaiset viat viittaavat DI kasettiin tai IMM:uun.
Jos se taas olisi kansi vika niin silloin pakoputkesta pitäisi tulla sellaista
valkoista pakokaasua melko runsaasti ( mutta jos pytyssä on vettä niin
todennäköisesti siellä ei ole silloin kipinääkään )
Hihnapyörän asento anturikin voi olla yksi syypää.
Ja DI-boksin johto liitokset myös siellä akvaariokotelossa.
Onhan näitä vika mahdollisuuksia...
soppaa, ja lambda toteaa saman ja rupeaa polttamaan CE valoa.
Tai sitten joku tulppa ei anna kipinää yksinkertaisesti.
Yleensä tällaiset viat viittaavat DI kasettiin tai IMM:uun.
Jos se taas olisi kansi vika niin silloin pakoputkesta pitäisi tulla sellaista
valkoista pakokaasua melko runsaasti ( mutta jos pytyssä on vettä niin
todennäköisesti siellä ei ole silloin kipinääkään )
Hihnapyörän asento anturikin voi olla yksi syypää.
Ja DI-boksin johto liitokset myös siellä akvaariokotelossa.
Onhan näitä vika mahdollisuuksia...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
No niin, kone taitaa olla LH2.2 eli tavalliset testerin ohjeet ei tähän taida sopia. Mutta alldata kertoo LH2.2 seuraavaa.
DI/APC System Diagnostics With Lamp Flash Codes
On-board diagnostics with Lamp-flash codes
With the ignition switched on and the engine switched oft, the CHECK ENGINE lamp (M90-) will come on for only about 2 seconds. If there is a fault in the system, the CHECK ENGINE lamp will flash a code.
When the engine is started, the CHECK ENGINE lamp will remain on if a permanent fault is present. If a fault arises while the car is being driven (temporary fault), the CHECK ENGINE lamp will remain on as long as the fault persists but will go out when the fault disappears. However, the fault will be stored in memory and a readout of it can be obtained with the engine turned off and the ignition switched on.
Ja jos tulkitse ohjetta lisää, niin flasien määrät:
2 rom error
3 whatchdog, control module tai tulppa tai kasetti
4 nakutustunnistin
5 koneen kuormitus LH, joku paine väärin luettaessa IMM:stä
Mulla niitä väläyksiä tulee ainakin tuo 5.
Mulla oire on juuri kylmäkäynnistyksessä, ja joku tuossa taisi mainita että saattaa johtua kannesta.
Nestettä häviää, savu on aika vaaleata, ja ihan kun 4 sylinterin paikkeilta kannesta tulisi tippa nestettä.
Öljyt ja nesteet näyttää puhtailta eli voiko se nyt vuotaa ulos pelkkää nestettä.
Voi voi, jos tänään saisi potilaan montun päälle ja alkais kuorimaan niitä öljyjä ja nesteitä pohjasta josko vuoto löytyy. Toivottavasti nyt ei ole siinä kannessa kuitenkaan, hitto..
LH2.2 DI mallissa on sitten se virranjakajan paikalla se tulppa josta näyttää sotkevan konetta öljyyn, mutta virittelin siihen mootorisilikonia.
Sen kun vielä sanotte että jos nestettä tai öljyä pääse tippumaan sinne alas (turbon ja putken päälle) pientä savuahan sieltä pukkaa, mutta pystyykö sitä sanomaan kumpi siellä käryää, öljy vai neste, tuoksu (saabahan ei haise) ei oo paha, vähän öljymäinen mutta ei "käry" alakerta tosin on aika siivoton just tuon virranjakajan tulpan takia.
DI/APC System Diagnostics With Lamp Flash Codes
On-board diagnostics with Lamp-flash codes
With the ignition switched on and the engine switched oft, the CHECK ENGINE lamp (M90-) will come on for only about 2 seconds. If there is a fault in the system, the CHECK ENGINE lamp will flash a code.
When the engine is started, the CHECK ENGINE lamp will remain on if a permanent fault is present. If a fault arises while the car is being driven (temporary fault), the CHECK ENGINE lamp will remain on as long as the fault persists but will go out when the fault disappears. However, the fault will be stored in memory and a readout of it can be obtained with the engine turned off and the ignition switched on.
Ja jos tulkitse ohjetta lisää, niin flasien määrät:
2 rom error
3 whatchdog, control module tai tulppa tai kasetti
4 nakutustunnistin
5 koneen kuormitus LH, joku paine väärin luettaessa IMM:stä
Mulla niitä väläyksiä tulee ainakin tuo 5.
Mulla oire on juuri kylmäkäynnistyksessä, ja joku tuossa taisi mainita että saattaa johtua kannesta.
Nestettä häviää, savu on aika vaaleata, ja ihan kun 4 sylinterin paikkeilta kannesta tulisi tippa nestettä.
Öljyt ja nesteet näyttää puhtailta eli voiko se nyt vuotaa ulos pelkkää nestettä.
Voi voi, jos tänään saisi potilaan montun päälle ja alkais kuorimaan niitä öljyjä ja nesteitä pohjasta josko vuoto löytyy. Toivottavasti nyt ei ole siinä kannessa kuitenkaan, hitto..
LH2.2 DI mallissa on sitten se virranjakajan paikalla se tulppa josta näyttää sotkevan konetta öljyyn, mutta virittelin siihen mootorisilikonia.
Sen kun vielä sanotte että jos nestettä tai öljyä pääse tippumaan sinne alas (turbon ja putken päälle) pientä savuahan sieltä pukkaa, mutta pystyykö sitä sanomaan kumpi siellä käryää, öljy vai neste, tuoksu (saabahan ei haise) ei oo paha, vähän öljymäinen mutta ei "käry" alakerta tosin on aika siivoton just tuon virranjakajan tulpan takia.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
Onneksi meillä on myös tuo
Ysipommin 9000 FAQ mistä löytyy tähänkin apu.
Homma toimii sillä tavalla, että jokainen jotain korjannut kertoo ohjeet muillekin.
Ysipommin 9000 FAQ mistä löytyy tähänkin apu.
Homma toimii sillä tavalla, että jokainen jotain korjannut kertoo ohjeet muillekin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No nyt ootki, jus, ytimessä - niin kuin niin usein ennekinjus kirjoitti:Niin, enää jäljellä kysymys, että mikähän ruiskuversio kysyjän -88:ssa on, jos ja kun on LH 2.2, ei paljon vilkkukoodeja katsella.
The LH 2.2 system has no provision for for self diagnostics without expensive testers
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jees, tiedetään, olen aina vain törmänny uudemman version ohjeeseen ja tiedän senkin ihmetyttää.
Tilanne on kuitenkin että CE -valo kuitenkin vilkkuu meillä joskus kylmänä, ja all data tarjosi tuollaista vastausta. Se on tosin ainut paikka mistä asiaan oon löytäny juttua..
Jos joku vielä vahvistaa sitten että 2.2 CE:n väläyksiä ei kannata laskea kun niitä ei voi tulkita? mutta nyt kattoon tuota linkkiä meneekö paalaamoon.
Tilanne on kuitenkin että CE -valo kuitenkin vilkkuu meillä joskus kylmänä, ja all data tarjosi tuollaista vastausta. Se on tosin ainut paikka mistä asiaan oon löytäny juttua..
Jos joku vielä vahvistaa sitten että 2.2 CE:n väläyksiä ei kannata laskea kun niitä ei voi tulkita? mutta nyt kattoon tuota linkkiä meneekö paalaamoon.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
Jep, olisi kyllä mielenkiintoista kuulla kokemusperäistä tietoa tuosta LH2.2 koodeista. Tuo lainaus Aldatasta väittää, että -90 ja nuoremmilla tuo toimii.
Kun taas tuo SAAB 9000 FAQ:ssa mainittu linkki kertoo og 900 LH2.2:sta seuraavaa:
the 900 models with 2.2 LH (all 1985-87 and 1988 turbo) have a 3 pin test connector that looks just the same as the LH 2.4 connector. Please don't be tempted to pull codes if you see this socket. Grounding this plug will let the smoke out of your system relay and possibly your LH computer.
Kun taas tuo SAAB 9000 FAQ:ssa mainittu linkki kertoo og 900 LH2.2:sta seuraavaa:
the 900 models with 2.2 LH (all 1985-87 and 1988 turbo) have a 3 pin test connector that looks just the same as the LH 2.4 connector. Please don't be tempted to pull codes if you see this socket. Grounding this plug will let the smoke out of your system relay and possibly your LH computer.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11