Edelleen vuotaa öljyä!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Edelleen vuotaa öljyä!

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Vauhdoin autoon kampiakselin stefan ja öljypumppuun uuden o-renkaan. edeleen auton alle, moottorin etupäähän ilmestyy öljylammikko kun käyttää hetken paikoillaan.. kenelläkään ideoita mistä vois vuotaa?
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Kerro kun löydät vuodon

Viesti Kirjoittaja mike »

Mulla tiputtelee öljyä vähän joka puolelta eikä tahdo löytyä selvää vuotopaikkaa :roll:

Pitäis päästä pesemään kone kauttaaltaan puhtaaksi ja yrittää sitten etsiä.

Tuleekö öljyä etupuolelta moottoria vai takapuolelta? Öljynpaineantura yksi mahdollisuus, ja samoin öljymäärän tunnistimen antura.
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Öljykello? Turbon öljyputki?
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Jos öljyläikkä on moottorin takapuolella on syy melko varmasti öljykello ja jos etupuolella niin turbon öljynpaluun tiiviste.

Ellei sitten öljypohjan tiiviste? :?
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

ei saa oikein selvää, ku on koko kone ihan öljyssä.. se öljy valuu jostain ja tippuu lokarin päältä tuohon tukivarren etupuolelle.. nyt näyttäis jo vähän vähenevän eli osa voi olla vanhaa öljyä..
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Jos mahdollista, niin pese kone pahimmista öljyistä ja pyyhi vielä jollain rätillä paskat pois ja yritä paikantaa mistä kohtaa suunnillen vuotaa. Epäilisin kuitenkin tuota öljykelloa??? Kokeile sormilla onko öljykellon alue märkä.

Jos kuitenkin vielä tiputtelee öljypumpun kohdalta niin tarkista, että se o-rengas ja hihnapyörän takana oleva stefa on kunnolla paikoillaan.
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

moottorin takapuolelta se tulee.. pesin moottoria sen minkä pystyin..
"lyhyt" koeajo Lappeenranta- iisalmi - Lappenranta.. tiputtaa tosin enää vain muutamia pisaroita.. moottorin takapuolelle, keskelle.. pitää käydä nyt ekaks ostamassa uus öljykello ja jatkaa harjotuksia..
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

MikKap83 kirjoitti:moottorin takapuolelta se tulee.. pesin moottoria sen minkä pystyin..
"lyhyt" koeajo Lappeenranta- iisalmi - Lappenranta.. tiputtaa tosin enää vain muutamia pisaroita.. moottorin takapuolelle, keskelle.. pitää käydä nyt ekaks ostamassa uus öljykello ja jatkaa harjotuksia..
joo, Kyllä paikka keskellä takapuolella tuntus öljykellon vuodolta! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

voipi olla myös turbon öljyputken juotos pettänyt banjoliittimen luota.Kesällä vaihdoin yhden sellaisen putken kun kusi öljyä alle.
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Viesti Kirjoittaja peltla »

Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

ecopower kirjoitti:
MikKap83 kirjoitti:moottorin takapuolelta se tulee.. pesin moottoria sen minkä pystyin..
"lyhyt" koeajo Lappeenranta- iisalmi - Lappenranta.. tiputtaa tosin enää vain muutamia pisaroita.. moottorin takapuolelle, keskelle.. pitää käydä nyt ekaks ostamassa uus öljykello ja jatkaa harjotuksia..
joo, Kyllä paikka keskellä takapuolella tuntus öljykellon vuodolta! :wink:
Itellä vuotaa suodattimenjalasta öljynjäädhyttäjälle lähtevät putket pikkusen. 2 uutta o-rengasta korjais asian mutta on isohko urakka vaihtaa kun ne putket ei mahdu nousemaan tarpeeksi ylös iliman purkamista.
Viimeksi muokannut Freddie, Ti Helmi 14, 2006 08:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
Ville Harju
#2611
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Yksi vuotokohde voisi olla myös öljyntäyttöputken juuresta. Omassani vuotaa juuri sieltä, on vaan pirullinen korjata.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Edelleen vuotaa öljyä!

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ölyntäyttöputken korjaaminen / valmistaminen

Lainaan vanhaa topiccia lievittääkseni niiden tuskaa, jotka ovat rikkoneet öljyntäyytöputken. Itse metsästin sopivaa pari vuotta sitten ja päädyin ostamaan putkea paikallisesta K-raudasta. Kyseessä on siis ihan muovinen kylmävesiputki, joka sattuu olemaan suurinpiirtein samaa kokoluokkaa. (ostin ja ostin, ei se mitään hintaa ottanut alle metrin pätkästä putkea).

Jaa miksi tästä nyt kirjoitan? No koska tuli tuossa tutkailtua, että homma toimi, eikä ollut falskannut yhtään.

tässä todiste :)
Kuva

Öljyntäyttöputkessahan on 2 osaa. Yläosan suppilo, mihin mittatikku kierretään kiinn ja alaosan pytki. Nämä osat eivät ole käytännössä kiinni mitenkään toisissaan. On vaan osattu tehdä tiukka liitos.
-katkaistaan siis kylmävesiputkesta saman mittainen pätkä kuin vanha rikottu oli. Siivotaan rautasahan tms. roippeet pois.
-Lämmitellään putken päätä kuumailmapuhaltimella tai muulla mukavalla, niin että saadaan alapää menemään lohkon sovittimeen eikä yhtään enempää.
- samoin lämmitetään toista päätä ja sovitetaan täyttöaukkoon.
- laitetaan alapäähän vaikka tasotiivistettä ja tuuptaan se putki sinne.

valmis!

tag: mistä uusi öljyntäyttöputki

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
eeroolli
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 23:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re:

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Kertauksena mahdolliset vuotokohdat, kun ovat "wanhan asentajan" mukaan erittäin yleisiä ennen kaikkea Saabeissa :wink: :
- Alu-öljypohjaisissa autoissa öljypohjassa esim. hiushalkeama, kun joissakin "huolloissa vahingossa" väännetään liian kireelle proput :evil:
- Tai öljypohjan pultit löystyneet ajan tärinöissä
- Venakopan tiivisteet valuttelee pikkuhiljaa moottorin alaosan märäksi
- Virranjakajan O-rengas ja DI-kasetillisissa se jakajan paikan tulppa/sen o-rengas
- Hihnan kiristimen alla stefa kovettunut
- Lohkon pääty falskaa siitä virranjakajan alta, ainakin vanhemmissa tonnareissa
- Turbon öljyletku moottorin edessä alla tihuuttaa
- Vaihdelaatikon ja/tai kampuran stefat falskaavat
- Öljykello vuotaa metallin/bakeliitin liitoskohdasta
- jne. 8)
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Vastaa Viestiin