röpötys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mixa-tre
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 13:28
Paikkakunta: tampere

röpötys

Viesti Kirjoittaja mixa-tre »

mikä mahtaa olla syynä kun kierrokset nousee 5 tonniin ni alkaa röpöttämään? johtuuko kenties laihaoista seoksista? kertokaa järkevimpinä :)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Mikä tonnari kysymyksessä? Minulla oli entissä 2.3T:ssä sellainen vika, että auto alkoi "tärisemään" ahtopaineiden noustessa, eikä kiihtynyt kunnolla (siinä vaiheessa oli pakko helpata kaasusta aina). Meni aika kauan ennen kuin tajusin, että viallinen DI-kasetti aiheutti ongelman ja nykimisvaiheessa auto alkoi käymään kolmella pytyllä, vaihdoin polttoainepumpunkin turhaan! :evil: Alle kilon paineilla auto toimi aivan normaalisti... 8O Sitten vaihdoin DI-kasetin ja taas KIIHTYI! :wink:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
mixa-tre
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 13:28
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja mixa-tre »

2,0 t musta tuntuu vahvasti että se johtuu seoksista :S jos tulee jtn mieleen niin ajatukset / tiedot on aina tervetulleita :)
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Suosittelisin kokeilemaan _toimivaa_ DI-kasettia. Mulla oli LR:n kans saman kaltaisia ongelmia -89 2.0T. Oma vain ei käynyt kolmella, vaan röpötti, pätki ja täristi kaikilla neljällä. Tilanteen laukaisi joko yli 0,8 paineet tai yli 4,5k kierrokset. Alle 4k kierroksilla rauhallisella ajolla ei ollut mitään ongelmaa.
--
Ville Harju
#2611
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kannatetaan.
DI ja tulpat, noin ekaksi. Hajoava kasetti oireilee miten milloinkin ja joskus noinkin.
Vastaa Viestiin