Tonnaria ostamassa....

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Halvimmat viripollethan SP:n tuotteista noihin Tnicceihin saa 2,0t;hen.
+76kaakkia ja 6600SEK eli 86,84SEK/polle.
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Tais kääntyä viriviri keskusteluksi.... :lol: no,juu...itekkin ajattelin että tuo matalapaine vois olla sellanen viksu vaihtoehto,ja sitäpaitsi siinä on vakionakin 106 heppaa enemmän kuin nykyisessä kiikottimessa 8O ,ero on aika huomattava :mrgreen:

Airo malli vois olla muuten jees,mutta eikös siinä ole nahkainen sisusta?
Ei varmaan mikään paras maholinen alusta turvaistuimille (siis nahkat kärsii varmaan)

Mihin asioihin kannattaa kiinniittää erityisesti huomiota (susi)tonnaria ostaessa?
Ei se mitn!
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Nahkassa se etuna et on todella helppo saada puhtaaksi lasten ja miksei omankin sotkemisen jäljiltä.. Omassani ei ainakaan nahassa huomaa mitään erikoista merkkiä et olisi lastenistuimista jäänyt jälkiä edellisellä omistajalla muuta kuin et apparin bakki edelleen deaktivoituna. mutta ehkä kuitenkin omaani ottaisin normaalin kangasverhoilun perheauto käyttöön. Se tietenkin on makuasia ja en usko et sillä niin kuitenkaan on valinnan kannalta isoa merkitystä. Kunhan auto on muuten tekniikaltaan ja koriltaan kunnossa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

V.J.S kirjoitti:
Isolohko kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:

3. Kun kohta 2. vääjäämättä toteutuu, vähimmällä rahalla ja vaivalla saa selvästi eniten woimaa ja hupaa nimenomaan matalapaine-turboon. :P 8)

Jos meinaa laittaa jonkun Stegen, niin halvempihan 2.3T on virittää, mitä 2.3t. :idea:
Toisaalta 2.3T:n saa kulkemaan muutamalla eurolla :wink: , mutta "pikkuteetä" ei.
Steg-virittämisellä vähemmällä rahalla saa suurimman hyödyn matalapaineessa. Esim. Speedparts/BSR:
2.3T steg 1: +35hv ja +78Nm, 4800SEK = 137,14 SEK/hv
2.3t steg 1: +65hv +141Nm, 6600SEK = 101,54 SEK/hv
:)

Pikkuteellä steg 1 oikeasti muuttaa auton luonteen täysin, ison T:n kanssa steg 1:nen tuoma muutos auton luonteeseen on melko marginaalinen. Eli enemmän hupaa vähemmällä rahalla matalapaineeseen. MOT. 8) :lol:
+ uusi isompi ja kestävämpi turbo a' 1250€, kun se vakio laukeaa hetken päästä. Kokemusta on.
9000 CS 2.3t
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

V.J.S kirjoitti:
Isolohko kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:

3. Kun kohta 2. vääjäämättä toteutuu, vähimmällä rahalla ja vaivalla saa selvästi eniten woimaa ja hupaa nimenomaan matalapaine-turboon. :P 8)

Jos meinaa laittaa jonkun Stegen, niin halvempihan 2.3T on virittää, mitä 2.3t. :idea:
Toisaalta 2.3T:n saa kulkemaan muutamalla eurolla :wink: , mutta "pikkuteetä" ei.
Steg-virittämisellä vähemmällä rahalla saa suurimman hyödyn matalapaineessa. Esim. Speedparts/BSR:
2.3T steg 1: +35hv ja +78Nm, 4800SEK = 137,14 SEK/hv
2.3t steg 1: +65hv +141Nm, 6600SEK = 101,54 SEK/hv
:)

Pikkuteellä steg 1 oikeasti muuttaa auton luonteen täysin, ison T:n kanssa steg 1:nen tuoma muutos auton luonteeseen on melko marginaalinen. Eli enemmän hupaa vähemmällä rahalla matalapaineeseen. MOT. 8) :lol:
Juu noista syistä nimenomaan, lisäksi virittämätön matalapaineinen on yleensä paremmassa kunnossa, usein perhekäytössä ollut, eikä revitetty. :idea:
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

viriviri....oon vasta ostamassa tonnaria,en virittämässä....ja sitäpaitsi tonnari tulossa perheen roudaamiseen paikasta toiseen.... helvetillisiä tehoja tarvitaan vain radalla :wink:
Ei se mitn!
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

pojat on aina poikia.. :lol: Mutta löytynee jostain välistä joku neuvon sananenkin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Puistokemisti kirjoitti: Airo malli vois olla muuten jees,mutta eikös siinä ole nahkainen sisusta?
Ei varmaan mikään paras maholinen alusta turvaistuimille (siis nahkat kärsii varmaan)
Eipä nuo ole omassakaan tonnarissa kärsineet vaikka kolme muksua melskaa takapenkillä päivittäin. Mitään en tosin anna syödä tai juoda autossa, mutta kurajälkiä yms. joutuu silloin tällöin putsaamaan ja hyvin hoidetuista nahkoistahan nuo lähtevät kostealla rätillä.

Ja mitä turvaistuimeen tulee, niin käyttää sillon tällöin turvaistuinta poissa, niin saa nahka rauhassa palautua ja mm. nahkiss-hoitoaine pitää nahkan elastisuuden hyvänä.

Plyyshien päälle joutuisin varmaankin laittamaan suojat jos haluaisin niiden säilyvän hyvinä, onneksi ei tarvitse moisesta huolehtia.
Suosittelen siis nahkaa perheelliselle(kin).

-Sami

ps. se on muuten Aero, vaikka tokihan sen tiesitkin. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä nahat on paras ratkaisu lapsiperheelle, ja tokihan nahkojen mukana tulee toimiva ilmastointikin. :)
Niin ja kyllähän tuo +1,5t liikkuu ihan vakionakin yli suurimman sallitun, vaan pojat tarhassa puhuu, ja kyselee meidän nuorikolta, jotta paljonkos tuossa sun iskän autossa oikein on tehoo. :?
Johonhan tietenkin kommentit (omat ja pojan), jotta riittävästi. :)
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Airo se on "kansankielellä" 8)

Vai että ei nahkat kärsi....jess...lisä perusteita eukolle AIRON hankkimiseen :mrgreen:
Ei se mitn!
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Puistokemisti kirjoitti:Airo se on "kansankielellä" 8)

Vai että ei nahkat kärsi....jess...lisä perusteita eukolle AIRON hankkimiseen :mrgreen:
Ei tullut katseltua kerroitko lastesi lukumäärän, mutta kolmelle ei mielestäni Aeron takapenkki sovi, kaksi menee mukavasti.
Itselläni on kolme tyttöä (10v, 7v ja 2v), joten onneksi tuli hommattua tavan CSE eikä Aeroa, vaikka tuli moisia katseltuakin.

Lisäksi kannattaa huomioida ettei Aeron takapenkkiä saa ohjekirjan mukaan taittaa alas asti, pitkiä/painavia tavaroita kuljettaessa tämäkin on tärkeä ominaisuus, tavan CSE:ssäkin takapenkin kääntäminen alalukitukseen asti tuntuu raiskaukselta. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Kaks penavaa on...2,5v ja 4kk...ja EHKÄ joskus 3:s.... mutta mahtuuko tavan CSE:n takapenkille 2 turvaistuinta + aikuinen? Ja entäs takarontti,mahtuuko rattaat/vaunut ilman suurempia purkamisia kyytiin?
Ei se mitn!
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Kyllähän se sopua vaatii missä vaan tavallisessa autossa
mahtua 2 turvaistuinta ja aikuinen, riippuu tietenki vielä
sen aikuisen ahterin leveydestä( en kuitenkaan ole uskaltanu
mainita emännälle moisesta :wink: ) Kyllä tonnarin takapenkin
tilat on kuitenki sieltä parhaasta päästä.
Meillä on ainaki menny kivutta vankkurit konttiin(CSE)
SAAB on nautinto tien päällä
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Hyvä hyväKuva emännälle lisää faktaa tilavasta ja turvallisesta :saab: ista.

Kaverin äippä lupasi meille CSE-tonnarin pariksi päiväksi lainaan tossa keväämmällä....luulen että se viimeistään ratkaisee asian ja saa emännän kääntymään :saab: ismiin.
Pitää ottaa samaan aikaan ajoon jostain 1.5 nipponi,niin tulee teho/ajettavuus erot selvästi esille.....sekä myös se huima ero ulkonäössä :wink:
Ei se mitn!
Maukka9
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 13:19

5hlö

Viesti Kirjoittaja Maukka9 »

Puistokemisti kirjoitti:Kaks tenavaa on...2,5v ja 4kk...ja
EHKÄ joskus 3:s.... mutta mahtuuko tavan CSE:n takapenkille
2 turvaistuinta + aikuinen? Ja entäs takarontti,
mahtuuko rattaat/vaunut ilman suurempia purkamisia kyytiin?
Moro

9k on perheautona toimiva,
tosin meillä vain vm. -91 ja vapari mut 2,3A.
Ota/osta automaattina niin emäntä tykästyy kuin hullu puuroon ;)
Kyllä tuollakin ehtii paikasta A paikkaan B.
Kulutus pysyy kesällä 8l ja talvella 10,5 l/100km välillä.

Meitä on viisi ja hyvin mahtuu.
Takakontissa mahtuu oleskelemaan myös subikotelo (V=35L).
Tarvittaessa hattuhyllyn poisto, onnistuu helposti.
Nuorin on kaukaloiässä 6kk,
keskimmäinen menee pelkällä istuinkorokkeella 5v
ja vanhin on turvavöissä.

Mikäli olet vapaa 28.2. tiistaina, tule Joutsenon Nesteelle?!?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 301#278301
Vastaa Viestiin