Tonnaria ostamassa....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Tais kääntyä viriviri keskusteluksi.... no,juu...itekkin ajattelin että tuo matalapaine vois olla sellanen viksu vaihtoehto,ja sitäpaitsi siinä on vakionakin 106 heppaa enemmän kuin nykyisessä kiikottimessa ,ero on aika huomattava
Airo malli vois olla muuten jees,mutta eikös siinä ole nahkainen sisusta?
Ei varmaan mikään paras maholinen alusta turvaistuimille (siis nahkat kärsii varmaan)
Mihin asioihin kannattaa kiinniittää erityisesti huomiota (susi)tonnaria ostaessa?
Airo malli vois olla muuten jees,mutta eikös siinä ole nahkainen sisusta?
Ei varmaan mikään paras maholinen alusta turvaistuimille (siis nahkat kärsii varmaan)
Mihin asioihin kannattaa kiinniittää erityisesti huomiota (susi)tonnaria ostaessa?
Ei se mitn!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Nahkassa se etuna et on todella helppo saada puhtaaksi lasten ja miksei omankin sotkemisen jäljiltä.. Omassani ei ainakaan nahassa huomaa mitään erikoista merkkiä et olisi lastenistuimista jäänyt jälkiä edellisellä omistajalla muuta kuin et apparin bakki edelleen deaktivoituna. mutta ehkä kuitenkin omaani ottaisin normaalin kangasverhoilun perheauto käyttöön. Se tietenkin on makuasia ja en usko et sillä niin kuitenkaan on valinnan kannalta isoa merkitystä. Kunhan auto on muuten tekniikaltaan ja koriltaan kunnossa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
+ uusi isompi ja kestävämpi turbo a' 1250€, kun se vakio laukeaa hetken päästä. Kokemusta on.V.J.S kirjoitti:Steg-virittämisellä vähemmällä rahalla saa suurimman hyödyn matalapaineessa. Esim. Speedparts/BSR:Isolohko kirjoitti:V.J.S kirjoitti:
3. Kun kohta 2. vääjäämättä toteutuu, vähimmällä rahalla ja vaivalla saa selvästi eniten woimaa ja hupaa nimenomaan matalapaine-turboon.
Jos meinaa laittaa jonkun Stegen, niin halvempihan 2.3T on virittää, mitä 2.3t.
Toisaalta 2.3T:n saa kulkemaan muutamalla eurolla , mutta "pikkuteetä" ei.
2.3T steg 1: +35hv ja +78Nm, 4800SEK = 137,14 SEK/hv
2.3t steg 1: +65hv +141Nm, 6600SEK = 101,54 SEK/hv
Pikkuteellä steg 1 oikeasti muuttaa auton luonteen täysin, ison T:n kanssa steg 1:nen tuoma muutos auton luonteeseen on melko marginaalinen. Eli enemmän hupaa vähemmällä rahalla matalapaineeseen. MOT.
9000 CS 2.3t
Juu noista syistä nimenomaan, lisäksi virittämätön matalapaineinen on yleensä paremmassa kunnossa, usein perhekäytössä ollut, eikä revitetty.V.J.S kirjoitti:Steg-virittämisellä vähemmällä rahalla saa suurimman hyödyn matalapaineessa. Esim. Speedparts/BSR:Isolohko kirjoitti:V.J.S kirjoitti:
3. Kun kohta 2. vääjäämättä toteutuu, vähimmällä rahalla ja vaivalla saa selvästi eniten woimaa ja hupaa nimenomaan matalapaine-turboon.
Jos meinaa laittaa jonkun Stegen, niin halvempihan 2.3T on virittää, mitä 2.3t.
Toisaalta 2.3T:n saa kulkemaan muutamalla eurolla , mutta "pikkuteetä" ei.
2.3T steg 1: +35hv ja +78Nm, 4800SEK = 137,14 SEK/hv
2.3t steg 1: +65hv +141Nm, 6600SEK = 101,54 SEK/hv
Pikkuteellä steg 1 oikeasti muuttaa auton luonteen täysin, ison T:n kanssa steg 1:nen tuoma muutos auton luonteeseen on melko marginaalinen. Eli enemmän hupaa vähemmällä rahalla matalapaineeseen. MOT.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Eipä nuo ole omassakaan tonnarissa kärsineet vaikka kolme muksua melskaa takapenkillä päivittäin. Mitään en tosin anna syödä tai juoda autossa, mutta kurajälkiä yms. joutuu silloin tällöin putsaamaan ja hyvin hoidetuista nahkoistahan nuo lähtevät kostealla rätillä.Puistokemisti kirjoitti: Airo malli vois olla muuten jees,mutta eikös siinä ole nahkainen sisusta?
Ei varmaan mikään paras maholinen alusta turvaistuimille (siis nahkat kärsii varmaan)
Ja mitä turvaistuimeen tulee, niin käyttää sillon tällöin turvaistuinta poissa, niin saa nahka rauhassa palautua ja mm. nahkiss-hoitoaine pitää nahkan elastisuuden hyvänä.
Plyyshien päälle joutuisin varmaankin laittamaan suojat jos haluaisin niiden säilyvän hyvinä, onneksi ei tarvitse moisesta huolehtia.
Suosittelen siis nahkaa perheelliselle(kin).
-Sami
ps. se on muuten Aero, vaikka tokihan sen tiesitkin. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kyllä nahat on paras ratkaisu lapsiperheelle, ja tokihan nahkojen mukana tulee toimiva ilmastointikin.
Niin ja kyllähän tuo +1,5t liikkuu ihan vakionakin yli suurimman sallitun, vaan pojat tarhassa puhuu, ja kyselee meidän nuorikolta, jotta paljonkos tuossa sun iskän autossa oikein on tehoo.
Johonhan tietenkin kommentit (omat ja pojan), jotta riittävästi.
Niin ja kyllähän tuo +1,5t liikkuu ihan vakionakin yli suurimman sallitun, vaan pojat tarhassa puhuu, ja kyselee meidän nuorikolta, jotta paljonkos tuossa sun iskän autossa oikein on tehoo.
Johonhan tietenkin kommentit (omat ja pojan), jotta riittävästi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Ei tullut katseltua kerroitko lastesi lukumäärän, mutta kolmelle ei mielestäni Aeron takapenkki sovi, kaksi menee mukavasti.Puistokemisti kirjoitti:Airo se on "kansankielellä" 8)
Vai että ei nahkat kärsi....jess...lisä perusteita eukolle AIRON hankkimiseen :mrgreen:
Itselläni on kolme tyttöä (10v, 7v ja 2v), joten onneksi tuli hommattua tavan CSE eikä Aeroa, vaikka tuli moisia katseltuakin.
Lisäksi kannattaa huomioida ettei Aeron takapenkkiä saa ohjekirjan mukaan taittaa alas asti, pitkiä/painavia tavaroita kuljettaessa tämäkin on tärkeä ominaisuus, tavan CSE:ssäkin takapenkin kääntäminen alalukitukseen asti tuntuu raiskaukselta. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kyllähän se sopua vaatii missä vaan tavallisessa autossa
mahtua 2 turvaistuinta ja aikuinen, riippuu tietenki vielä
sen aikuisen ahterin leveydestä( en kuitenkaan ole uskaltanu
mainita emännälle moisesta ) Kyllä tonnarin takapenkin
tilat on kuitenki sieltä parhaasta päästä.
Meillä on ainaki menny kivutta vankkurit konttiin(CSE)
mahtua 2 turvaistuinta ja aikuinen, riippuu tietenki vielä
sen aikuisen ahterin leveydestä( en kuitenkaan ole uskaltanu
mainita emännälle moisesta ) Kyllä tonnarin takapenkin
tilat on kuitenki sieltä parhaasta päästä.
Meillä on ainaki menny kivutta vankkurit konttiin(CSE)
SAAB on nautinto tien päällä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Hyvä hyvä emännälle lisää faktaa tilavasta ja turvallisesta ista.
Kaverin äippä lupasi meille CSE-tonnarin pariksi päiväksi lainaan tossa keväämmällä....luulen että se viimeistään ratkaisee asian ja saa emännän kääntymään ismiin.
Pitää ottaa samaan aikaan ajoon jostain 1.5 nipponi,niin tulee teho/ajettavuus erot selvästi esille.....sekä myös se huima ero ulkonäössä
Kaverin äippä lupasi meille CSE-tonnarin pariksi päiväksi lainaan tossa keväämmällä....luulen että se viimeistään ratkaisee asian ja saa emännän kääntymään ismiin.
Pitää ottaa samaan aikaan ajoon jostain 1.5 nipponi,niin tulee teho/ajettavuus erot selvästi esille.....sekä myös se huima ero ulkonäössä
Ei se mitn!
5hlö
MoroPuistokemisti kirjoitti:Kaks tenavaa on...2,5v ja 4kk...ja
EHKÄ joskus 3:s.... mutta mahtuuko tavan CSE:n takapenkille
2 turvaistuinta + aikuinen? Ja entäs takarontti,
mahtuuko rattaat/vaunut ilman suurempia purkamisia kyytiin?
9k on perheautona toimiva,
tosin meillä vain vm. -91 ja vapari mut 2,3A.
Ota/osta automaattina niin emäntä tykästyy kuin hullu puuroon
Kyllä tuollakin ehtii paikasta A paikkaan B.
Kulutus pysyy kesällä 8l ja talvella 10,5 l/100km välillä.
Meitä on viisi ja hyvin mahtuu.
Takakontissa mahtuu oleskelemaan myös subikotelo (V=35L).
Tarvittaessa hattuhyllyn poisto, onnistuu helposti.
Nuorin on kaukaloiässä 6kk,
keskimmäinen menee pelkällä istuinkorokkeella 5v
ja vanhin on turvavöissä.
Mikäli olet vapaa 28.2. tiistaina, tule Joutsenon Nesteelle?!?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 301#278301