Vanteeet ja alusta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Pystyyköhän ysitonniseen laittamaan 215/45 x 17" renkaat ja ET olisi 18.
Pirun uloshan ne tulee mutta jos olisi kokemuksia onnistuuko? kaaren sisällä on ainakin ne muovikaaren kiinnikkeet mitkä pystyy rälläköimään ja saa vähän lisää tilaa. Autossa on H&R -40mm alusta.
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Mimmi kirjoitti:Riippuu vanteen leveydestä.
Joo.. Sorry!
Eli vanne on 7" levee
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Täytyy tilaa paketti kun halvalla saa vähän ajetun kromivannepaketin. Jos meinaa ottaa kiinni niin täytyy leventää kaaria tai käyttää vanteita sorvissa. Takana tuskin on mitään ongelmia kun siellä näyttää olevfan tilaa.

Toinen vaihtoehto on 17" 7,5" ET38 paketti mutta ne taas tulee varmaan liian sisään.

Speedspartsin chipit on nyt myös tilauksessa ja maalaus olisi suunnitelmissa keväämmällä. väriksi taidetaan laittaa joku kuparin sävyinen. Korisarja vaan uupuu vielä. tuleekos korisarjan mukana muuten uudet puskurit?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsekkin veikkaisin että ottaa kiinni kaariin.

Itselläni oli madallettu cc ja vanteet oli 7*17 et 35 ja ei ollut ulkoreunasta niin kauhean kaukana ,sisäreunasta puhumattakaan :roll:

Tollanen et 20-30 on varmaan aika soppeli :wink:

Eli noihin et 38 vanteisiin 10mm spacerit!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

käykö suoraan ?

Viesti Kirjoittaja moksu »

Jamppa kirjoitti:Eli ei muuta kun katsoo pösön luettelosta sen vanteen.
käykö pösön vanteen keskireikä vai pitääkö viedä sorviin :?:
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

Peugeoteissa (jako 4x108) on sama keskireikä 65,1 kuin Saabeissa eli käy suoraan.
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Mitähän tollaset H&R:n 40mm madaltavat maksaa?

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Mihin hintaa tollasii H&R:n 40mm (tosin mulla madaltasi vaan 25mm) madaltavat maksaa? Ja mistä niitä ainaki saa? Procarserviceltäkö?
Seat Cordoba TDI -03
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Mitähän tollaset H&R:n 40mm madaltavat jouset maksaa?

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Mihin hintaa tollasii H&R:n 40mm (tosin mulla madaltasi vaan 25mm) madaltavat jouset maksaa? Ja mistä niitä ainaki saa? Procarserviceltäkö?
Seat Cordoba TDI -03
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Frostgrey kirjoitti:Itsekkin veikkaisin että ottaa kiinni kaariin.

Itselläni oli madallettu cc ja vanteet oli 7*17 et 35 ja ei ollut ulkoreunasta niin kauhean kaukana ,sisäreunasta puhumattakaan :roll:

Tollanen et 20-30 on varmaan aika soppeli :wink:

Eli noihin et 38 vanteisiin 10mm spacerit!
rengasliikke selvitteli 17" vanteen et:n ja sanoivat että pitäisi olla et18 nimenomaan :?
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Mitähän tollaset H&R:n 40mm madaltavat jouset maksaa

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

jakob85 kirjoitti:Mihin hintaa tollasii H&R:n 40mm (tosin mulla madaltasi vaan 25mm) madaltavat jouset maksaa? Ja mistä niitä ainaki saa? Procarserviceltäkö?
tais maksaa pari satkua. ihan jämäkkä tuli vaikka vaihto pelkät jouset..
Doba
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 12:52
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja Doba »

Mites onnistuu jos tonnarissa laittaa eteen 40mm madaltavat ja konin keltaset, mutta taakse jättää vakio iskarit ja jouset ?

Jossain Vauhdin Maailmassa oli rata-tonnari johon taakse jätettiin vakiot ja vain eteen vaihdettiin kovemmat iskarit.

Meneekö ajettavuus ja miltähän toi sitten näyttäis ?
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Doba kirjoitti:Mites onnistuu jos tonnarissa laittaa eteen 40mm madaltavat ja konin keltaset, mutta taakse jättää vakio iskarit ja jouset ?

Jossain Vauhdin Maailmassa oli rata-tonnari johon taakse jätettiin vakiot ja vain eteen vaihdettiin kovemmat iskarit.

Meneekö ajettavuus ja miltähän toi sitten näyttäis ?
no vois tulla kyllä aika mielenkiintonen ajaa! perseen korkeus on kyl vakiona jo aika hyvä mut ei se madalluksella paljon tipu
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onko kenelläkään kokemusta tuosta tonnarin -10mm madaltavasta alustasta??Onko se mitenkä jäykkä??Tekeekö sillä mitään? Oon miettinyt että ei viittis laittaa tota -40mm alustaa ku hankaa sit joka töyssyyn jos tulee ajeltua muuallakin kuin maantiellä. Ja tuo 10mm alusta on puolet halvempiki vielä. :P
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuo -10mm Saabsportchassihan on sama kuin Aeron vakio kalusto.
No, mulla semmonen siis autossa on ja ihan on jämäkkä ajella.
Ei tosiaankaan mikään kivireki eikä mitään DTM meininkiä :wink:
Oikeastaan sanoisin, että tukevampikin voisi olla. Vertailukohdaksi
jos otetaan esim og900 aero. Ainakin ´91 aero satkussa on vakiona semmonen rata-alusta että oksat pois. Ei tosin hirveän matala, mutta
sitäkin jämäkämpi. Sillä nauttii kanttailusta ja vauhdin tunnusta,
mutta huonolla tiellä ja varsinkin talvikeleillä pehmeyttä kaipaisi lisää.

Eli summa summarum, tuo Saabin 9000 sportti alusta on mielestäni
erittäin asiallinen. Ei mitään radikaalia vaan asiallista, hyvää suorituskykyä kuten Saabille sopii. Vakio tonnarin viereen kun ajaa
niin näyttää kuin keula ois hieman enemmän alempana, eli sieltä
laskua yli 10mm. Liekkö sitten näköharha, en tiedä.
Ja vakio turbotonnarin alustaan eroa silti on melkoisesti nimenomaan
ajettavuudessa. Suosittelen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin