Check Engine (on käytetty hakua)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

En ole vaihtanut termaria vielä, koska aion samalla vaihtaa jäähdytin-nesteet kun vaihdan termarin tässä joskus. Meinaan termarinvaihdossa karkaa niin paljon nestettä että sama vaihtaa nesteet samalla.

Nyt se CE sytty poikkeuksellisesti samana päivänä ja vielä tilanteessa jossa lähin paikaltaan kaartaen 90 astetta oikealle ja rivakka kiihdytys 0-40km/h (ei kumminkaan lämä pohjassa), aloin miettimään että voisko olla anturin piuhoissa kosketushäikkää... pitäis löytää jostain piuhan toinen pää ja tutkia voiko piuhan vaihtaa suoraan plug and play....

Nii ja taas nollaamaan boksi --->
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Boksi nollattu ja anturiin tulevan johdon paikkaa ja asentoa vaihdettu. Kävin "rääkkäämässä" autoa niin paljon kun mahdollista niin en saanut valoa syttymään. Taas jännityksellä odotan milloin syttyy.

Toisena juttuna tähän liittyen en ole kuullut milloin viimeksi flekti olis pyörinyt joka on minusta todella outoa. Omaan "viallisen" lämpömittarin jossa neula roikkuu. Normaalisti neula on ollut korkeimmillaan puoli senttiä puolenvälin alapuolella ja nyt tahtoo olla koko ajan L kirkjeimen kohdalla eikä tahdo nousta siitä ollenkaan...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Minä en olisi lämpömittarin näyttämästä hirveän huolissani. Itselläkin roikui valkoisessa ennen PCS:ssä käyntiä, jossa vaihdettiin termari ja nesteet. Itse olin vaihtanut anturin hieman aiemmin.
Nykyisin mittari näyttää "lähes puoltaväliä", mutta selvästi ylempänä kuin aiemmin.
No mulla roikuu edelleenkin (tuo lämpömittarin neula) tuolla sinisen pinnassa.
Eikä huolia kone on OBD:n mukaan 91-94C ja kaikki hyvin. :D
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

toodii taas pukkas tossa 20min sitten CE päälle ja sama tilanne kuin päivällä että kaarran oikealle vete päällä *BLIM* teksti ilmestyy eduun. Alan ite olemaan vahvasti termarin kannalla, onhan se jo 2v vanha. Ongelma vaan ettei oo tiloja saatikka työkaluja tuohon hommaan + ei olis yhtään penniä varaa laittaa autoon tällä hetkellä... :oops:

Voi tätä winen määrää *huoh* :oops: :evil:

edit: nii ja se flekti ei vieläkään yritäkkään pyöriä vaikka miten koittaa saada koneen lämmöt nouseen...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Toodii termari (89'C) ja nesteet vaihdettu. Lämmöt nousi heti normilukemiin (muistakaa tyyppivika lämpömittarissa) missä on ennenkin ollut eikä enää roiku L:ssä tai sen alapuolella kuten teki vian ollessa päällä. Samaten alko lämpöä pukkaamaan ihan eritavalla ilmastoinnistakin.

Vanha termari näytti silmämääräisesti ja käsin kokeilemalla jousta "normaalilta" tosin jäähdytin-neste jotka tyhjensin syylän propun kautta ulos (tuli muuten noin 6L) oli aika tummaa vaikka on vaihdettu 2v sitten. Nyt pantiin sitten noin 6L uusia nesteitä sisään.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eiks Oulussa päin keltään Saabistilta löydy OBD lukulaitetta, jotta vois stekata mikä sun Autoos oikein riivaa. :?:
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kurko kirjoitti:Eiks Oulussa päin keltään Saabistilta löydy OBD lukulaitetta, jotta vois stekata mikä sun Autoos oikein riivaa. :?:
Ei löytynyt, mutta eipä tuota tarvitse enää kun termarin + nesteiden vaihto auttoi. En huommannut ensimmäisinä viikkoina kun anturin vaihdoin ja CE sytyili että lämmöt koneessa ei nouse.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hienoo että vika löytyi.
Ja nesteiden vaihto kannattaa aina. :)

(Vanha neste huono, uusi parempi).
Kokemusta omaavana voin noin sanoa.
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Taitaa olla mulla ihan sama vika. Nelkä Check Engine valon vilkausta. Boxin nollauksen jälkeen saattaa mennä parikin viikoa ettei syty palamaan. Valo syttyy palamaan samaan tapaan tiukasti oikealle käännettäessä ja usein aina samassa risteyksessä.

Varmaankin termari saattaa olla jumissa, koska ajan paljon lyhyitä matkoja eikä termostaatti pääse oikein koskaan aukeamaan. Täytyy vaihtaa kuitenkin myös se jäähdytysnesteen lämpötila-anturikin.
9000 CS 2.3t
Vastaa Viestiin