Miten mittariston lamput vaihdetaan?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Miten mittariston lamput vaihdetaan?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

..koitin kyllä haulla mutta eipä ihmekseni mitään löytynyt.

Eli pitäisi saada noi haaleet valot mittaristosta kirkkaimmiks, mutta ei mitään käsitystä mistä sinne pääsee käsiks :? Nyt näpertäjiltä vinkkejä kaivataan! Joutuuko irrottamaan koko pitkän kojelaudan päälyosan (auton levyinen) vai pääsiskö vähemmällä? Minkälaiset polttimot siellä on, saako niitä huoltsikoilta? Mitkä muut kannattais vaihtaa samaan syssyyn?

Mitä kautta kannattaisi SCC:n/DCC:n valoja lähestyä? Myös ACC:n valot olisi hyvä vaihtaa.

Kertokaa viisaat :idea:
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Kojelaudan päällysosa pois, ei ole niin kova homma kuin kuullostaa :lol:

Kannattaa vaihtaa kaikki mittariston lamput kerralla, sama vaiva.
Itse vaihdoin vain palaneet, ja sen huomaa :oops:
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Miten mittariston lamput vaihdetaan?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

saapasi kirjoitti:..koitin kyllä haulla mutta eipä ihmekseni mitään löytynyt.

Eli pitäisi saada noi haaleet valot mittaristosta kirkkaimmiks, mutta ei mitään käsitystä mistä sinne pääsee käsiks :? Nyt näpertäjiltä vinkkejä kaivataan! Joutuuko irrottamaan koko pitkän kojelaudan päälyosan (auton levyinen) vai pääsiskö vähemmällä? Minkälaiset polttimot siellä on, saako niitä huoltsikoilta? Mitkä muut kannattais vaihtaa samaan syssyyn?

Mitä kautta kannattaisi SCC:n/DCC:n valoja lähestyä? Myös ACC:n valot olisi hyvä vaihtaa.

Kertokaa viisaat :idea:
ACCn valoihin pääset käsiksi sillattis, että otat mahdollisen radion pois ja sitten sitä kautta tökkäät ACCn ulos. Siellä on jonkinmoiset klipsut. Sormilla kopaset :D
Sitten Partcoon ja uudet polttimot. Mimmi kerran ne mallit mulle kertoi, mutta arvaa vaan muistanko.

-H-
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Re: Miten mittariston lamput vaihdetaan?

Viesti Kirjoittaja Montoya »

saapasi kirjoitti:Eli pitäisi saada noi haaleet valot mittaristosta kirkkaimmiks
Eihän vain ole valonsäätösysteemi (en muista oikeaa nimeä) liian pienellä. Luulis, että lamput on joko rikki tai ei, eikä haaleena. Itellä tulee ainakin pidettyä tosi pienellä tuota säätöä niin ei häiritse pimeällä ajaessa.
Viimeksi muokannut Montoya, Ti Helmi 28, 2006 11:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2,3t -03
#2514
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Re: Miten mittariston lamput vaihdetaan?

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Ei kahdesti, saa poistaa.
Viimeksi muokannut Montoya, Ti Helmi 28, 2006 11:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Hianoo!

Hei Peinu,

Onkos tää: ACC merkkivalot 3 kpl 1,2 W 43-2621 sitten semmoinen, mitä löytää jo ihan Motonetista?
Ihan kuin ois jotain magiaa, multa pimeni oikean puoleinen ACC rivi just silleen äsken 8O

-Hessu-
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mimmiii!

Mää vaihtelin kanssa tuon palaneen ACCn valon tilille ehjät ja nyt loistaa taas.

MUTTA

edelleen on ihme pimeä kohta mittaristossa??? Elikkäs, kiekkakellon oikea reuna ja nopeusmittarin vasen reuna hämärän peitossa. Vaikka uudet lamput sinne tungin.
Eikös CS tonnarissa ole vain kaksi taustavaloa? Loput ovat indikaattorivaloja?

-Hessu-

Edit edit: FAQqi se sitten auttoi het silleen :oops: Neljä lamppuahan siellä sitten onkin. Elikkäs on jossain siellä syvemmällä tämä palanut lamppu, joka pitäisi valaista kiekkakellon ja nopeusmittarin keskeltä...
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Luonnollisesti *läpsäisy otsaan*...

-Hessu-
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Nonni!

Nyt loistaa kuin Naantalin aurinko kaikki mittariston valot.

Arvaas vaan, kun tän prokkiksen aloitti, niin sitä syynää kaikkia valoja nyt. Tietysti tänä aamuna pimeässä huomasin sitten ajovalokatkaisimen. Se on pimiä. Kuuluuko olla vai onko siellä takana polttimo/t?

-Hessu-

Edit: Ja FAQqi toimii taas :oops:
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mimmi kirjoitti:Kuuluu olla 1,2W lasikantalamppu.
Jep,

Löysin jo Motonetin varaosanumeron ja kun tuo kello lyö ysi, niin mä kävelen tuohon tien toiselle puolelle.

Eikös sitten operaatio mene samaan tapaan, että kojelaudan yläosa irroita ja valokatkaisin lähtee niitä klipsuja painamalla ja samalla työntämällä ulos sitä?

-H-
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

hessu75 kirjoitti:
Jep,



Eikös sitten operaatio mene samaan tapaan, että kojelaudan yläosa irroita ja valokatkaisin lähtee niitä klipsuja painamalla ja samalla työntämällä ulos sitä?

-H-
Eikait valokatkaisijaa varten tartte irrottaa kojelautaa....
lähtee muistaakseni vetämällä

mulla ei syttynyt polttimoa vaihtamalla, piti tehdä hammastikku-patentti
:oops:
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Archie kirjoitti:
hessu75 kirjoitti:
Jep,



Eikös sitten operaatio mene samaan tapaan, että kojelaudan yläosa irroita ja valokatkaisin lähtee niitä klipsuja painamalla ja samalla työntämällä ulos sitä?

-H-
Eikait valokatkaisijaa varten tartte irrottaa kojelautaa....
lähtee muistaakseni vetämällä

mulla ei syttynyt polttimoa vaihtamalla, piti tehdä hammastikku-patentti
:oops:
Hammastikkupatentti? Nyt meni yli hilseen???

Onko tosiaan niin, että irtoaa vetämällä ajovalokytkin? Mää käyn heti laittamassa duunin parkkiksella polttimon sinne, jos silleex lähtee...

-H-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

hessu75 kirjoitti:Onko tosiaan niin, että irtoaa vetämällä ajovalokytkin? Mää käyn heti laittamassa duunin parkkiksella polttimon sinne, jos silleex lähtee..
Juu, vetämällä lähtee. Hammastikku lienee liittynyt jotenkin viallisen polttimonpitimen kontaktien varmistamiseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

jus kirjoitti:
hessu75 kirjoitti:Onko tosiaan niin, että irtoaa vetämällä ajovalokytkin? Mää käyn heti laittamassa duunin parkkiksella polttimon sinne, jos silleex lähtee..
Juu, vetämällä lähtee. Hammastikku lienee liittynyt jotenkin viallisen polttimonpitimen kontaktien varmistamiseen.
Jus my mään, dänx :D

OT: ei oo valmiina tukikumi työkalua. Kuis sun värkin lainaus onnistuisi?

Ja nyt parkkikselle kokeilemaan...

-H-
Vastaa Viestiin