ACC
ACC
Välitetty tuttavan puolesta:
Varmaan jo vanha kysymys ... mutta:
9000 ACC lämmityssäätö soutaa laidasta laitaan suunnilleen tyyliin:
täysillä - kylmää.
Asteasetuksista riippumatta.
Vikakoodeja ei ilmene koestuksella "ACC-VENT"
Mikä neuvoksi...
Varmaan jo vanha kysymys ... mutta:
9000 ACC lämmityssäätö soutaa laidasta laitaan suunnilleen tyyliin:
täysillä - kylmää.
Asteasetuksista riippumatta.
Vikakoodeja ei ilmene koestuksella "ACC-VENT"
Mikä neuvoksi...
90% varmuudella moottori menossa. Itselläni Seilasi nollasta täysille vain päivää ennenkuin moottori leikkasi kiinni ja päästi savut. Ehdottomasti puhaltimen sulake (nro 6, varmista vielä käyttöohjekirjasta) irti, ettei tule vahinkoja. Itselläni päästi savut ja meni vielä lämpösuojavastuksetkin.
Haku toiminnolla löytyy lisää tietoa, tästäkin aiheesta on useita threadeja. Hakusanat: ACC and HI, puhaltaa vain lämmintä, puhaltimen moottorin vaihto, ylilämpösuoja, trankut ja edellisten kombinaatiot.
Haku toiminnolla löytyy lisää tietoa, tästäkin aiheesta on useita threadeja. Hakusanat: ACC and HI, puhaltaa vain lämmintä, puhaltimen moottorin vaihto, ylilämpösuoja, trankut ja edellisten kombinaatiot.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Olisikohan se kojelaudassa sijaitseva ohjaamolämpötilan anturi rikki? ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Tere,
omassa CS:ssä ACC tekee juuri samaa, ja siinä vika on se akvaarion puolelta poikki ripsahtanut lämmönsekoittajan (tai millä nimellä nyt sitten kutsutaankaan) muovivarsi, jonka asentoa sähkömoottori vaijerin välityksellä ohjaa ACC:n käskyjen mukaan. Kun säätelen ACC:sta lämpöarvoa, se vaijerissa kiinni oleva palanen tuuppaa sen läpässä kiinni olevan muovivarren nysän jompaan kumpaan ääriasentoon ja sen vuoksi lämmöt joko kuumalle tai täysin kylmälle - välimalleja ei tunneta.
Aiemmasta korjasin tuon muoviholkilla ja pikaliimalla. Se on ahtaassa paikassa ja vaatii kyllä wc-ankan mallisen käden jos enempiä purkamatta sen korjaa. Sen vivun kyllä näkee ihan kohtuuhyvin että onko vika siellä.
Tuohon on varmaan paljon muitakin vaihtoehtoja, mutta tällainen omalla kohdalla.
- Pika
omassa CS:ssä ACC tekee juuri samaa, ja siinä vika on se akvaarion puolelta poikki ripsahtanut lämmönsekoittajan (tai millä nimellä nyt sitten kutsutaankaan) muovivarsi, jonka asentoa sähkömoottori vaijerin välityksellä ohjaa ACC:n käskyjen mukaan. Kun säätelen ACC:sta lämpöarvoa, se vaijerissa kiinni oleva palanen tuuppaa sen läpässä kiinni olevan muovivarren nysän jompaan kumpaan ääriasentoon ja sen vuoksi lämmöt joko kuumalle tai täysin kylmälle - välimalleja ei tunneta.
Aiemmasta korjasin tuon muoviholkilla ja pikaliimalla. Se on ahtaassa paikassa ja vaatii kyllä wc-ankan mallisen käden jos enempiä purkamatta sen korjaa. Sen vivun kyllä näkee ihan kohtuuhyvin että onko vika siellä.
Tuohon on varmaan paljon muitakin vaihtoehtoja, mutta tällainen omalla kohdalla.
- Pika
Korjauspalan käyttäminen on mahdollista jos varresta on nysä jäljellä. Jos akseli on (epätyypillisesti) poikki juuresta niin että koko vipu on irti akselista, pitää vaihtaa läppä. Minun autossani oli koko vipu irti, ilmeisesti kovaotteisen lämppärinkennonvaihtajan jäljiltä.Mimmi kirjoitti:Siihen on olemassa ihan korjauspalikka, jonka löydät varaosatiskiltä.
Se muovivarsi korvataan pellistä taivutetulla varrella.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kappas vaan, moisesta en ole kuullutkaan. Vaatiiko tuon asentaminen koko laitoksen purkamista? Holkilla korjaaminen kun onnistuu todennäköisesti ähertämällä mutta ilman suurempia purkutöitä, ja toimiikin vielä. Tiedätkö löytyykö tuosta mistään kuvaa, vai onko hinta sellainen, ettei kannata edes itse alkaa taittelemaan?Mimmi kirjoitti:Siihen on olemassa ihan korjauspalikka, jonka löydät varaosatiskiltä.
Se muovivarsi korvataan pellistä taivutetulla varrella.
- Pika
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... ercore.htm
kertoo korjauspalan suuntaa antavaksi hinnaksi 7 $ ja numeroksi 74 96 433.
![Kuva](http://i192.photobucket.com/albums/z211/jus_saab/9000/th_7496433_G_zpsf067086c.jpg)
EDIT: LänsiAuton hinta korjauspalalle 14.5.2009 oli 8,02 eur.
kertoo korjauspalan suuntaa antavaksi hinnaksi 7 $ ja numeroksi 74 96 433.
![Kuva](http://i192.photobucket.com/albums/z211/jus_saab/9000/th_7496433_G_zpsf067086c.jpg)
EDIT: LänsiAuton hinta korjauspalalle 14.5.2009 oli 8,02 eur.
Viimeksi muokannut jus, Ma Helmi 23, 2015 17:07. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Soitinpa äsken lähimmälle merkkihuollolle ja sieltähän tosiaan löytyi tuo korjausosa järjestelmästä, joskaan ei hyllystä mutta loppuviikkoon lupasivat toimittaa, eikä hinta tosiaan päätä huimannut: 6,60€. Kaveri langan toisessa päässä tuumasi muistaakseni, että tuota ei ole koskaan aiemmin tilattu joten lienee aika tuntematon korjausosa. Outoa sinänsä, 66 %:ssa omista tonnareista tuo kyseinen vipu on ollut poikki
- Pika
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Pika
Re: ACC
Hei!
Eka kertaa foorumilla kyselemässä. Hyvä on foorumi. Nyt on 95 vm. 9000 CSE:ssä seuraavanlainen ongelma: ei toimi lämmönsäätö. Olen vaihtanut askelmoottorit, mutta ei näy liikettä, kun naputtelee säätöä Hi-Lo välillä. Missä voisi olla vika? Jokin sulake...? Alkaa tympimään pikkuhiljaa tuo kojelaudan kannen jatkuva purkaminen. Toivottavasti joku osaisi neuvoa vai joutuuko tässä oikein korjaamolle viemään kulkuvälineen![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Eka kertaa foorumilla kyselemässä. Hyvä on foorumi. Nyt on 95 vm. 9000 CSE:ssä seuraavanlainen ongelma: ei toimi lämmönsäätö. Olen vaihtanut askelmoottorit, mutta ei näy liikettä, kun naputtelee säätöä Hi-Lo välillä. Missä voisi olla vika? Jokin sulake...? Alkaa tympimään pikkuhiljaa tuo kojelaudan kannen jatkuva purkaminen. Toivottavasti joku osaisi neuvoa vai joutuuko tässä oikein korjaamolle viemään kulkuvälineen
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Re: ACC
Oletko ajanut kalibroinnin? Eli painanut yhtäaikaa AUTO ja <-> (sivunuolet) painikkeita?
Yksi vikapaikka on akvaariokotelossa sijaitseva lämmönsäätövipu, joka muovisena menee helpohkosti poikki.
Yksi vikapaikka on akvaariokotelossa sijaitseva lämmönsäätövipu, joka muovisena menee helpohkosti poikki.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: ACC
Hei!
Olen testannut askelmoottoreita niin että ne on kädessä (johdot kiinni tietenkin).
Ei liiku ainakaan tuo lämmönsäädön moottori. Akselistossa ei ole mitään vikaa. Läppä liikkuu hyvin. Mikähän tuossa on vikana? Onko ohjauspaneelin sisällä mitään sulakkeita tai muuta tarkistettavaa?
Olen testannut askelmoottoreita niin että ne on kädessä (johdot kiinni tietenkin).
Ei liiku ainakaan tuo lämmönsäädön moottori. Akselistossa ei ole mitään vikaa. Läppä liikkuu hyvin. Mikähän tuossa on vikana? Onko ohjauspaneelin sisällä mitään sulakkeita tai muuta tarkistettavaa?
Re: ACC
ajomies kirjoitti:Hei!
Olen testannut askelmoottoreita niin että ne on kädessä (johdot kiinni tietenkin).
Ei liiku ainakaan tuo lämmönsäädön moottori. Akselistossa ei ole mitään vikaa. Läppä liikkuu hyvin. Mikähän tuossa on vikana? Onko ohjauspaneelin sisällä mitään sulakkeita tai muuta tarkistettavaa?
Katso vielä tämä linkki
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... o*#p707273
Minulla olisi sitten tarvittaessa myynnissä testattu, toimiva ACC3
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB