ACC

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

ACC

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

Välitetty tuttavan puolesta:
Varmaan jo vanha kysymys ... mutta:

9000 ACC lämmityssäätö soutaa laidasta laitaan suunnilleen tyyliin:
täysillä - kylmää.
Asteasetuksista riippumatta.
Vikakoodeja ei ilmene koestuksella "ACC-VENT"

Mikä neuvoksi...
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

90% varmuudella moottori menossa. Itselläni Seilasi nollasta täysille vain päivää ennenkuin moottori leikkasi kiinni ja päästi savut. Ehdottomasti puhaltimen sulake (nro 6, varmista vielä käyttöohjekirjasta) irti, ettei tule vahinkoja. Itselläni päästi savut ja meni vielä lämpösuojavastuksetkin.

Haku toiminnolla löytyy lisää tietoa, tästäkin aiheesta on useita threadeja. Hakusanat: ACC and HI, puhaltaa vain lämmintä, puhaltimen moottorin vaihto, ylilämpösuoja, trankut ja edellisten kombinaatiot.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

ööh, siis tulee kuumaa vasta kun laittaa lämmön johonkin 26-27 - HI

Sitten jos on normaalisti esim 22c saattaa flekti puhaltaa suhteettoman kovalla pirun viileää ilmaa.

:roll:
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Olisikohan se kojelaudassa sijaitseva ohjaamolämpötilan anturi rikki? :?:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Tere,

omassa CS:ssä ACC tekee juuri samaa, ja siinä vika on se akvaarion puolelta poikki ripsahtanut lämmönsekoittajan (tai millä nimellä nyt sitten kutsutaankaan) muovivarsi, jonka asentoa sähkömoottori vaijerin välityksellä ohjaa ACC:n käskyjen mukaan. Kun säätelen ACC:sta lämpöarvoa, se vaijerissa kiinni oleva palanen tuuppaa sen läpässä kiinni olevan muovivarren nysän jompaan kumpaan ääriasentoon ja sen vuoksi lämmöt joko kuumalle tai täysin kylmälle - välimalleja ei tunneta.

Aiemmasta korjasin tuon muoviholkilla ja pikaliimalla. Se on ahtaassa paikassa ja vaatii kyllä wc-ankan mallisen käden jos enempiä purkamatta sen korjaa. Sen vivun kyllä näkee ihan kohtuuhyvin että onko vika siellä.

Tuohon on varmaan paljon muitakin vaihtoehtoja, mutta tällainen omalla kohdalla.

- Pika
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mimmi kirjoitti:Siihen on olemassa ihan korjauspalikka, jonka löydät varaosatiskiltä.
Se muovivarsi korvataan pellistä taivutetulla varrella.
Korjauspalan käyttäminen on mahdollista jos varresta on nysä jäljellä. Jos akseli on (epätyypillisesti) poikki juuresta niin että koko vipu on irti akselista, pitää vaihtaa läppä. Minun autossani oli koko vipu irti, ilmeisesti kovaotteisen lämppärinkennonvaihtajan jäljiltä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Mimmi kirjoitti:Siihen on olemassa ihan korjauspalikka, jonka löydät varaosatiskiltä.
Se muovivarsi korvataan pellistä taivutetulla varrella.
Kappas vaan, moisesta en ole kuullutkaan. Vaatiiko tuon asentaminen koko laitoksen purkamista? Holkilla korjaaminen kun onnistuu todennäköisesti ähertämällä mutta ilman suurempia purkutöitä, ja toimiikin vielä. Tiedätkö löytyykö tuosta mistään kuvaa, vai onko hinta sellainen, ettei kannata edes itse alkaa taittelemaan?

- Pika
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

http://townsendimports.com/Web/climate_ ... ercore.htm
kertoo korjauspalan suuntaa antavaksi hinnaksi 7 $ ja numeroksi 74 96 433.

Kuva

EDIT: LänsiAuton hinta korjauspalalle 14.5.2009 oli 8,02 eur.
Viimeksi muokannut jus, Ma Helmi 23, 2015 17:07. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

No ei ole hinnankirossa! Tuohon hintaan ei kyllä kannata alkaa sormikopelolla liimaamaan vanhaa, tuo korjauspala kun varmasti vielä kestääkin.

Pitää huomenna alkaa kyselemään tuollaista itsellekin, kiitos vinkistä!


- Pika
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Soitinpa äsken lähimmälle merkkihuollolle ja sieltähän tosiaan löytyi tuo korjausosa järjestelmästä, joskaan ei hyllystä mutta loppuviikkoon lupasivat toimittaa, eikä hinta tosiaan päätä huimannut: 6,60€. Kaveri langan toisessa päässä tuumasi muistaakseni, että tuota ei ole koskaan aiemmin tilattu joten lienee aika tuntematon korjausosa. Outoa sinänsä, 66 %:ssa omista tonnareista tuo kyseinen vipu on ollut poikki :D


- Pika
ajomies
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 15, 2010 20:42

Re: ACC

Viesti Kirjoittaja ajomies »

Hei!

Eka kertaa foorumilla kyselemässä. Hyvä on foorumi. Nyt on 95 vm. 9000 CSE:ssä seuraavanlainen ongelma: ei toimi lämmönsäätö. Olen vaihtanut askelmoottorit, mutta ei näy liikettä, kun naputtelee säätöä Hi-Lo välillä. Missä voisi olla vika? Jokin sulake...? Alkaa tympimään pikkuhiljaa tuo kojelaudan kannen jatkuva purkaminen. Toivottavasti joku osaisi neuvoa vai joutuuko tässä oikein korjaamolle viemään kulkuvälineen :|
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: ACC

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Oletko ajanut kalibroinnin? Eli painanut yhtäaikaa AUTO ja <-> (sivunuolet) painikkeita?

Yksi vikapaikka on akvaariokotelossa sijaitseva lämmönsäätövipu, joka muovisena menee helpohkosti poikki.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: ACC

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Myös rikkinäinen paneeli osaa oireilla noin.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
ajomies
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 15, 2010 20:42

Re: ACC

Viesti Kirjoittaja ajomies »

Hei!
Olen testannut askelmoottoreita niin että ne on kädessä (johdot kiinni tietenkin).
Ei liiku ainakaan tuo lämmönsäädön moottori. Akselistossa ei ole mitään vikaa. Läppä liikkuu hyvin. Mikähän tuossa on vikana? Onko ohjauspaneelin sisällä mitään sulakkeita tai muuta tarkistettavaa?
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: ACC

Viesti Kirjoittaja pevi »

ajomies kirjoitti:Hei!
Olen testannut askelmoottoreita niin että ne on kädessä (johdot kiinni tietenkin).
Ei liiku ainakaan tuo lämmönsäädön moottori. Akselistossa ei ole mitään vikaa. Läppä liikkuu hyvin. Mikähän tuossa on vikana? Onko ohjauspaneelin sisällä mitään sulakkeita tai muuta tarkistettavaa?

Katso vielä tämä linkki

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... o*#p707273

Minulla olisi sitten tarvittaessa myynnissä testattu, toimiva ACC3 :roll:
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vastaa Viestiin