Mystinen automaattiloota
Mystinen automaattiloota
Tutkiskelin tuota 9000FAQ:in automaattilootalistaa, ja omaa autoani, laatikko on tyyppiä GA 74302, tällaista ei ole tuossa listassa ollenkaan
http://panpih.freefronthost.com/phpBB2/ ... a837da0fad
Onko kellään ekspertillä tietoa mikä tämä on ja miksi ei ole listassa? Sen tiedän tämän historiasta, että se on uusi/tehdasuusi loota, vaihdettu autoon 100 000 km sitten Saksassa, vuoden 98/99 tienoilla
sarjanumero 037696
Arvauksia, tietoa?
http://panpih.freefronthost.com/phpBB2/ ... a837da0fad
Onko kellään ekspertillä tietoa mikä tämä on ja miksi ei ole listassa? Sen tiedän tämän historiasta, että se on uusi/tehdasuusi loota, vaihdettu autoon 100 000 km sitten Saksassa, vuoden 98/99 tienoilla
sarjanumero 037696
Arvauksia, tietoa?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
FAQ:sta puuttuu tietoa, mutta silti samalla sivulla on linkki tietoon:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... tyypit.gif
Tässä vähän laajemmin pohdiskeltu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 713#150713
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... tyypit.gif
Tässä vähän laajemmin pohdiskeltu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 713#150713
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No siellähän se sitten olikin.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
luistaminen
ei ole ollut ainakaan mulla ongelmana paremminkin renkaiden pito, tosin vanha laatikko jouduttiin vaihtamaan ennen lastutusta kun luisti,mutta nykyisessä ei ole kyseistä vikaa ilmennyt.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
2.0t:n laatikko max 270Nm.MP kirjoitti:No siellähän se sitten olikin.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.3T:n laatikko max 300Nm.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Eli teoriassahan ne siis hajoaa kun viritetään.9000CD23T kirjoitti:2.0t:n laatikko max 270Nm.MP kirjoitti:No siellähän se sitten olikin.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.3T:n laatikko max 300Nm.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Eix 2.3T ollukaan 400Nm9000CD23T kirjoitti:2.0t:n laatikko max 270Nm.MP kirjoitti:No siellähän se sitten olikin.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.3T:n laatikko max 300Nm.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
9000CD23T kirjoitti:2.0t:n laatikko max 270Nm.MP kirjoitti:No siellähän se sitten olikin.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.3T:n laatikko max 300Nm.
2.0 & 2.3 patojen ZF-4HP-18 tomaateilla on samat kestot teoreettisesti 300hv/400nm joita ei saisi ylittää (laatikoissa on sisällä jotain eroja esim mm. akseleiden paksuuksissa).
edit: (perustuu zf:n ja automaagien korjaajan kommentteihin) eli nuo arvot on saapin saamia/antamia oheisarvoja/suosituksia mitä esitetään .gif taulukossa. ZF:n maahantuojalta tiedustelleena kestorajat on ylempänä kuin ilmoitetut todellisuudessa. Kyselin pari vuotta sitten shiftkittiä zf:ään mutta ei löydy tehtaan mukaan, ellei joku ole ranettanut.
Viimeksi muokannut 9000cst, Ma Elo 13, 2007 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Ihmettelinkin miksi eri mallien laatikoille on taulukkoon kirjattu max. sisäänmomentille eri arvoja moottoritehosta riippuen:9000cst kirjoitti:BULL sh*t 2.0 & 2.3 patojen ZF-4HP-18 tomaateilla on samat kestot, eli teoreettisesti 300hv/400nm
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... uhteet.gif
Kirjahan on siis selvästi väärässä, BST.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, ja Saabin korjaamokäsikirjassa ei laatikon kokoamis ja purkuhommassa keston osalta puututa juuri muuhun kuin kitkalevyjen määrään riippuen siitä, onko turbolla vai ilman. Yleensä 3-5 kitkalevyä per kytkin ja yks veke tai mukaan riippuen onko turbo.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Miksiköhän muuten 2.3 turbon laatikossa nelonen on lyhyempi kun muissa ?jus kirjoitti:Ihmettelinkin miksi eri mallien laatikoille on taulukkoon kirjattu max. sisäänmomentille eri arvoja moottoritehosta riippuen:9000cst kirjoitti:BULL sh*t 2.0 & 2.3 patojen ZF-4HP-18 tomaateilla on samat kestot, eli teoreettisesti 300hv/400nm
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... uhteet.gif
Kirjahan on siis selvästi väärässä, BST.
Luulis että se olis just toisinpäin
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Öööö? Teinit? Max tehot? Mites tuon määrittelet?hatami kirjoitti:tarviiko sitä autoa aina rääkätä max.tehoilla ja väännöllä,voipi siinä käyttää järkeäkin kun virittääpi niitä laitteita.Teinit on aina eri asia
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135