Onko kellään ekspertillä tietoa mikä tämä on ja miksi ei ole listassa? Sen tiedän tämän historiasta, että se on uusi/tehdasuusi loota, vaihdettu autoon 100 000 km sitten Saksassa, vuoden 98/99 tienoilla
sarjanumero 037696
Arvauksia, tietoa?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
ei ole ollut ainakaan mulla ongelmana paremminkin renkaiden pito, tosin vanha laatikko jouduttiin vaihtamaan ennen lastutusta kun luisti,mutta nykyisessä ei ole kyseistä vikaa ilmennyt.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.0t:n laatikko max 270Nm.
2.3T:n laatikko max 300Nm.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.0t:n laatikko max 270Nm.
2.3T:n laatikko max 300Nm.
Eli teoriassahan ne siis hajoaa kun viritetään.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.0t:n laatikko max 270Nm.
2.3T:n laatikko max 300Nm.
Eix 2.3T ollukaan 400Nm
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tällä hetkelläkin omassa tonnarissavm.88 automaattilaatikolla on tehot n.245 ja vääntökin 360nm,ei ole mitään ongelmaa esiintynyt laatikon puolelta.Lastutettu,isompi ahdin ,3"putkisto yms.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.0t:n laatikko max 270Nm.
2.3T:n laatikko max 300Nm.
2.0 & 2.3 patojen ZF-4HP-18 tomaateilla on samat kestot teoreettisesti 300hv/400nm joita ei saisi ylittää (laatikoissa on sisällä jotain eroja esim mm. akseleiden paksuuksissa).
edit: (perustuu zf:n ja automaagien korjaajan kommentteihin) eli nuo arvot on saapin saamia/antamia oheisarvoja/suosituksia mitä esitetään .gif taulukossa. ZF:n maahantuojalta tiedustelleena kestorajat on ylempänä kuin ilmoitetut todellisuudessa. Kyselin pari vuotta sitten shiftkittiä zf:ään mutta ei löydy tehtaan mukaan, ellei joku ole ranettanut.
Viimeksi muokannut 9000cst, Ma Elo 13, 2007 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000cst kirjoitti:BULL sh*t 2.0 & 2.3 patojen ZF-4HP-18 tomaateilla on samat kestot, eli teoreettisesti 300hv/400nm
Ihmettelinkin miksi eri mallien laatikoille on taulukkoon kirjattu max. sisäänmomentille eri arvoja moottoritehosta riippuen: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... uhteet.gif
Kirjahan on siis selvästi väärässä, BST.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jep, ja Saabin korjaamokäsikirjassa ei laatikon kokoamis ja purkuhommassa keston osalta puututa juuri muuhun kuin kitkalevyjen määrään riippuen siitä, onko turbolla vai ilman. Yleensä 3-5 kitkalevyä per kytkin ja yks veke tai mukaan riippuen onko turbo.
9000cst kirjoitti:BULL sh*t 2.0 & 2.3 patojen ZF-4HP-18 tomaateilla on samat kestot, eli teoreettisesti 300hv/400nm
Ihmettelinkin miksi eri mallien laatikoille on taulukkoon kirjattu max. sisäänmomentille eri arvoja moottoritehosta riippuen: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... uhteet.gif
Kirjahan on siis selvästi väärässä, BST.
Miksiköhän muuten 2.3 turbon laatikossa nelonen on lyhyempi kun muissa ?
Luulis että se olis just toisinpäin
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
hatami kirjoitti:tarviiko sitä autoa aina rääkätä max.tehoilla ja väännöllä,voipi siinä käyttää järkeäkin kun virittääpi niitä laitteita.Teinit on aina eri asia
Öööö? Teinit? Max tehot? Mites tuon määrittelet?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135