Kova on ruokahalu kaverilla!!
Kova on ruokahalu kaverilla!!
Jepulis!
2litraa menee 100km ylimäärästä bensaa. Eli kulutus on noussut pari litraa ja lisäksi ajotietokone näyttää niitä lukemia, mitä auton pitäisi kuluttaa eli se ei tuota ylim. kulutusta huomaa..
Ilmamassamittari näyttää irrotettuna oikeita arvoja, mutta voisiko vika olla jossain muualla??
Haulla ei ihan tämmöseen vikaan tuntunu mikään tärppäävän.
Vielä lisäoireina on kova nykiminen moottorijarrutuksessa..
Kiitosta taas jo nyt. Uskon teidän avulla kyllä vian taas löytyvän!!
2litraa menee 100km ylimäärästä bensaa. Eli kulutus on noussut pari litraa ja lisäksi ajotietokone näyttää niitä lukemia, mitä auton pitäisi kuluttaa eli se ei tuota ylim. kulutusta huomaa..
Ilmamassamittari näyttää irrotettuna oikeita arvoja, mutta voisiko vika olla jossain muualla??
Haulla ei ihan tämmöseen vikaan tuntunu mikään tärppäävän.
Vielä lisäoireina on kova nykiminen moottorijarrutuksessa..
Kiitosta taas jo nyt. Uskon teidän avulla kyllä vian taas löytyvän!!
Olet kalleimpani sinä Saabanan kone älä hyydy
#3285
#3285
Auton malli ja ikä
Auton malli ja ikä auttaisi paljon selvittämisessä. Itse lähtisin mittaamaan kaasun asento kytkimestä, että tunnistaako kaasuläpän kiinnipaikan.
Koska ajotietokone ei näytä suurempia kulutuksia saattaa joko suuttimet vuotaa tai bensanpaineen säädin olla hajalla. Myös jos paluu putki on tukossa, niin bensan paineet saattavat olla liian korkeat. Katso alipaine letkun kunto bensanpaineen säätimelle.
Koska ajotietokone ei näytä suurempia kulutuksia saattaa joko suuttimet vuotaa tai bensanpaineen säädin olla hajalla. Myös jos paluu putki on tukossa, niin bensan paineet saattavat olla liian korkeat. Katso alipaine letkun kunto bensanpaineen säätimelle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Auton malli ja ikä
Eli jos ei tunnista, niin? Uusi kaasuläppäsäädin vai?9000LPT kirjoitti: Itse lähtisin mittaamaan kaasun asento kytkimestä, että tunnistaako kaasuläpän kiinnipaikan.
Olet kalleimpani sinä Saabanan kone älä hyydy
#3285
#3285
Re: Auton malli ja ikä
Jos kaasuläppäkytkin sinänsä muuten toimii (kontaktit sulkeutuvat), niin säätö pitäisi riittää. Kun läppä on kiinni, pitäisi kytkimen keskimmäisestä nastasta olla yhteys jompaankumpaan reunmimmaiseen. Vastaavasti Täyskaasuasennossa keskimmäisestä yhteys toiseen reunimmaiseen. Väliasennoissa ei yhteyksiä mistään minnekään. Läppäkytkin pitää säätää sellaiseen asentoon, että mikrokytkin on kiinni kun läppä on kiinni ja naksahtaa auki heti kun läppä lähtee aukeamaan. Läppäkytkimen sisällä voi olla kontaktivika, omastani korjasin juottamalla uudestaan.juuuussi kirjoitti:Eli jos ei tunnista, niin? Uusi kaasuläppäsäädin vai?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/lappakytkin.jpg
Tuskin vika on kuitenkaan läppäkytkimessä, tyhjäkäynninsäätökin olisi varmaan huonoa jos kytkin ei toimisi.
Onko lämpöanturi ehjä? Onko bensanpaineita mitattu, bensanpaineensäädin voi päästää liikaa painetta?
Kuinka pitkältä ajalta k.o. auton kulutusta olet seurannut tällaisessa samatyyppisessä ajossa? Miten mittasit kulutuksen? Kannattanee ajaa muutama täyteentankattu tankillinen ja lopuksi vielä tankata täyteen. Sitten lasket kulutuksen yhteenlasketuista bensoista ja kilometreistä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
samaa vaivaa satkussa
Varsinaisesti ei tähä 9000 sarjaan kuulu mutta isäukon satkussa ilmennyt sama vaiva ja koska osat näköjään hyvin pitkälle samoja niin mielenkiinnolla odotan josko vika löytyisi.
Auto siis i16 -89 ja Boschin EZK sytytyksellä ilman katalysaattoria. Kulutus noussut yllättäen parilla litralla. Matka-ajossakin menee melkein 10 sataselle. Autolla on ajettu jo noin 490 tkm, mutta koska kulutus nousi äkisti niin lienee joku muukin vaiva kuin kulunut moottori.
Moottorin lämpötila-anturi vaihdettu - vanhakin näytti näköjään uuden kanssa vastaavia lukemia eli vikaa ei ollut siinä.
IMM- kokeiltu vaihtaa samanikäisestä turbotonnarista (sama osanumero), ei vaikutusta.
Bensan paineita ei ole mitattu. Ei reagoi seoksensäätöruuviin.
Kannattaneekohan tuota viedä minnekkään Bosch-autohuoltoon - eli saavatko siellä mitään tietoa ulos tuosta LH 2.2 ruiskusta?
Auto siis i16 -89 ja Boschin EZK sytytyksellä ilman katalysaattoria. Kulutus noussut yllättäen parilla litralla. Matka-ajossakin menee melkein 10 sataselle. Autolla on ajettu jo noin 490 tkm, mutta koska kulutus nousi äkisti niin lienee joku muukin vaiva kuin kulunut moottori.
Moottorin lämpötila-anturi vaihdettu - vanhakin näytti näköjään uuden kanssa vastaavia lukemia eli vikaa ei ollut siinä.
IMM- kokeiltu vaihtaa samanikäisestä turbotonnarista (sama osanumero), ei vaikutusta.
Bensan paineita ei ole mitattu. Ei reagoi seoksensäätöruuviin.
Kannattaneekohan tuota viedä minnekkään Bosch-autohuoltoon - eli saavatko siellä mitään tietoa ulos tuosta LH 2.2 ruiskusta?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Oliskohan suuttimet hieman likaiset ja antaisivat pa:n sylinteriin ruikkuna eikä sumuna kuten pitäisi. Oireet olis sen suuntaiset. Myös pa paine olisi hyvä mitata eli jos paine on pudonnut niin oireet on saman moiset mutta yleensä sen huomaa kun polkee niin puutuu "täysillä" ahdoilla (ja iskee mäntäpistiäinen).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Auton malli ja ikä
Kyllä vika on ollut päällä jo pitkän aikaa. Tankkaan yleensä tankin täyteen ja ajelen niin kauan, että valo syttyy..siitä sitten ynnäilen...
Olet kalleimpani sinä Saabanan kone älä hyydy
#3285
#3285
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
putsausta
no voihan sitä kokeilla bensan joukkoon laitettavia suuttimien puhistus aineita tosin en tiedä onko niistä tehoa tai halpana konstina laittaa kaks tahti oljyä hiukan bensaan ilmeisesti ajaa saman asian voidellen suuttimet(bensapumpunkin) siis tämänhän vanhat diiseli miehet tietää
tosin voihan sitä kokeilla ultraääni puhdistajaa jota sai halpahallista edukkaaseen hintaan tosin toimivuus ?
tosin voihan sitä kokeilla ultraääni puhdistajaa jota sai halpahallista edukkaaseen hintaan tosin toimivuus ?
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Re: putsausta
Tuo öljy saattaa toimia dieselissä mutta ei bensa vehkeessä sillä ei saavuta muuta kuin savutusta ja tuhon katille (jos semmonen on).ahdinmoppe kirjoitti:no voihan sitä kokeilla bensan joukkoon laitettavia suuttimien puhistus aineita tosin en tiedä onko niistä tehoa tai halpana konstina laittaa kaks tahti oljyä hiukan bensaan ilmeisesti ajaa saman asian voidellen suuttimet(bensapumpunkin) siis tämänhän vanhat diiseli miehet tietää
tosin voihan sitä kokeilla ultraääni puhdistajaa jota sai halpahallista edukkaaseen hintaan tosin toimivuus ?
Bensan joukoon lisättävä auttaa harvoissa tapauksissa ja lähinnä sillä on vain liuottava vaikutus (liottaa myös bensa putkista ja tankista töhkät liikkelle). Parhaiden on saanut nuo suuttimet puhtaiksi ottamalla ne irti ja puhistamalla ne tuollasessa "suutin" penkissä. Tuommonen ultraääni härpötinkin on mutta en sillä ole saanut huomattavaa tulosta aikaan. Tosin ei nuo suuttimet niin huonossa kunnossa ole olleetkaan etteivät olis tuossa "penkissä" puhdistuneet.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Raakaa peliä Ranualla: Vaihdetaan uusi bensansuodatin.
Seuraava seos tankkiin, 98E 10l +tolueenia 3l+ kuuman koneen 2t-öljyä puoli litraa. Sitten ravakalla ajolla kaikki koneen läpi kerta ajolla, sitten vaihdetaan taas uusi bensansuodin paikalleen.
Tietysti ennen matokuuria tarkastetaan bensanpaineet, ahtopaineet, nokka-akselit nostoineen ja ajoituksineen, Kaikki koneen anturit sekä koneen ja tankin huohotusjärjestelmä.
Seuraava seos tankkiin, 98E 10l +tolueenia 3l+ kuuman koneen 2t-öljyä puoli litraa. Sitten ravakalla ajolla kaikki koneen läpi kerta ajolla, sitten vaihdetaan taas uusi bensansuodin paikalleen.
Tietysti ennen matokuuria tarkastetaan bensanpaineet, ahtopaineet, nokka-akselit nostoineen ja ajoituksineen, Kaikki koneen anturit sekä koneen ja tankin huohotusjärjestelmä.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
no joo
no katilliseenhan ei tosiaankaan
mutta kuullut olen että ruotsissa mones pajassa ovat huoltaneet kaks tahti oljyllä ja ei mönjät putkistossa lähde liikenteeseen
(mutta tosiaan kuulopuhetta )
mutta taidan kokeilla jossain vanhemmassa ruiskullisessa pelis ensteks------)elii kaverin autoon kokeileen 87 iivari tonnari katotaan kui käy 
niin ja penkkihän on yliveto jos semmoiseen saa suuttimet toimitettua

mutta kuullut olen että ruotsissa mones pajassa ovat huoltaneet kaks tahti oljyllä ja ei mönjät putkistossa lähde liikenteeseen



niin ja penkkihän on yliveto jos semmoiseen saa suuttimet toimitettua

9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
onkohan näin raaka konsti kokeiltu käytännössäAnsis kirjoitti:Raakaa peliä Ranualla: Vaihdetaan uusi bensansuodatin.
Seuraava seos tankkiin, 98E 10l +tolueenia 3l+ kuuman koneen 2t-öljyä puoli litraa. Sitten ravakalla ajolla kaikki koneen läpi kerta ajolla, sitten vaihdetaan taas uusi bensansuodin paikalleen.
Tietysti ennen matokuuria tarkastetaan bensanpaineet, ahtopaineet, nokka-akselit nostoineen ja ajoituksineen, Kaikki koneen anturit sekä koneen ja tankin huohotusjärjestelmä.

9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita