9000 problemo, sammuilee
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
9000CD23T kirjoitti:Oliko siinä kaasuläpän takana sellainen vaimennin mäntä, vähän alipainePacer kirjoitti:kyllä on ABS jarrut, jotka tosin eivät aina toimi kuten pitäisi, koska jonkun pyörän anturi on hajalla.. ja ANTI LOCK loimuaa mittaristossa toisinaan. Kyllä se paikallaan tyhjäkäyntiä käy vaihde vapaalla ja kytkin pohjassa, mutta esimerkiksi liikennevaloja lähestyttäessä vaihteen vapaalle vaihtaminen sammuttaa auton.. auto käy sekunnin tai pari vaivalloisesti ja sammuu..
tehostimen näköinen kotelo josta tulee tappi ulos.
*jotenkin tuntuu että voi olla kysymyksessä imuvuoto*
Tarkasta se haitari putki kuitenkin...ilmanputsarilta turbolle...
Juuri tästä oli jo aiemmin kysymys...vaimennin mäntä.
Niitten kierrosten pitää pudota tasaisesti, ei yhtäkkiä.
Ainakin satkussa tuo mäntä aiheutti vähän samanlaisia ongelmia.
Tarkasta vastaventtiilin toiminta myös.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Korjaamokäsikirjasta LH2.2:n kohdalta:
Uudemmissa siis boksi ohjaa tyhjäkäyntiä tyhjäkäyntimoottorilla asteittain alemmas kaasun vapautuksen yhteydessä, ja tekee erillisen mekaanisen vaimentimen tarpeettomaksi. LH2.4.1 ja 2.4.2 pitää lisäksi tyhjäkäyntiä hiukan korkeampana kun auto liikkuu yli 6 - 8 km/h.
Vuosimallista 1989 alkaen on erillinen kaasuläpän vaimennin (dashpot) poistettu. Tämä toiminto on ohjelmoitu ohjausyksikköön.
Mekaaninen dashpot on mekaaninen kaasuläpän vaimennin, joka hidastaa läppälevyn sulkeutumista, kun kaasupoljin vapautetaan, ja täten vastustaa pakokaasujen koostumuksen huonontumista. Dashpot myös parantaa mukavuutta moottorijarrutuksen yhteydessä.
Uudemmissa siis boksi ohjaa tyhjäkäyntiä tyhjäkäyntimoottorilla asteittain alemmas kaasun vapautuksen yhteydessä, ja tekee erillisen mekaanisen vaimentimen tarpeettomaksi. LH2.4.1 ja 2.4.2 pitää lisäksi tyhjäkäyntiä hiukan korkeampana kun auto liikkuu yli 6 - 8 km/h.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Onko autossasi kaksoisbensapumppujärjestelmä? Eli varsinainen pumppu, joka vie bensaa ruiskulle ja siirtopumppu joka pumppaa bensaa vars. pumpulle. Ja on muistaakseni bosch. -88 mallissa pitäis olla näin. Eli vaihdoitko molemmat? Kun autosi sammuu vähänkin kuormitettaessa, niin nykiikö se sitä ennen terävästi? Kerran tai pari? Sammuileeko samalla tavalla täydellä tankilla?Pacer kirjoitti:Kävin.. By-pass toimii koska se on aivan uusi.. eilen ostin![]()
DI kasettikin pelittää ja bensapumppu sekä suodatin vaihdettu heinäkuussa 2005.
Sammuilee samalla tavalla sammuu täydellä ja tyhjemmällä tankilla. Ei nyi ennen sammumista. Kierrokset putoavat esim 2000rpm->alle 1000rpm sammumiseen asti todella nopeasti (varmaan sekunti tai alle) ilmeisesti liian nopeasti .Käsittäkseni autossa on vain yksi bensapumppu joka vaihdettiin.. ajattelin odotella vähän parempia kelejä kun ulkona pääsee rassaamaan..
Saab 9000 turbo CC -90
Noniin, nyt on tonttua tutkittu ja viaksi osoittautui juuri rikkoontunut kaasuläpän vaimenninmäntäsysteemi. Vaimenninhärpäkkeen sisällä on ilmeisesti jonkinlainen kalvo joka on rikkoutunut. Kävin paikallisella saabin tiskillä, ja uusi vastaava osa maksaa 93e
....pakko ilmeisesti pulittaa, jos hommaa romikselta käytetyn, niin kestääköhän kestä kovin kauaa ehjänä 


Saab 9000 turbo CC -90