Kauanko kestää tottua tonnariin 9-3SS:n jälkeen? (elämä on)
Tonttuilua olen harrastanut vapareilla n. 140 tkm ja Turbolla vain 30 tkm. Ei vaparia kannata huonoksi haukkua, vauhtiin päästyään se menee yhtä mukavaa kyytiä kun turbollinenkin. Jos ei tarvitse ohitella ja ajaa korkealla vuoristossa, niin ahtamatonkin tonnari voittaa mukavuudessa ja turvallisuudessa muut saman hintaluokan ajoneuvot.
Välillä tulee mieleen 9-5 aeronkin vaihto aerotonttuun, tosin kesällä tonttuilu tarve tulee tyydytettyä M86 turbotontulla.
Välillä tulee mieleen 9-5 aeronkin vaihto aerotonttuun, tosin kesällä tonttuilu tarve tulee tyydytettyä M86 turbotontulla.
Itelläni on just autonhankinta käynnissä. On ollut kiikarissa muutama tonnari ja yks Volvo 440. Paremmalla puoliskolla ei vielä ole korttia, eikä näin ollen voi vielä koeajaa. Penkkejä on toki koeistuttu. Näkeekö tonnarista riittävästi ulos, jos pituutta on 155 cm? Lyhyelle henkilölle näyttää sopivan tuo 440 paremmin. Täytyy sanoa että satku on kivempi ajaa kuin tuo 440, mutta tonnari on ihan omaa luokkaansa.Tri-Lo kirjoitti:Se olisi sitten vaatinut hiukan enemmän totuttelua..msp kirjoitti:.......ois miulle kelvannu audi 100 tai ehkä joku volvokin
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Vaimoni pituus on myös 155 cm ja ei Saabit moitteetta ole saaneet olla. -00 Escort oli hänelle penkeiltään hyvä.makinju2 kirjoitti:Paremmalla puoliskolla ei vielä ole korttia, eikä näin ollen voi vielä koeajaa. Penkkejä on toki koeistuttu. Näkeekö tonnarista riittävästi ulos, jos pituutta on 155 cm?
OG9-3:lla hän ei voinut ajaa pitempää matkaa ilman cruisea.
Tonnariin hankittiin cruise osittain samasta syystä, vaikkei vaimo enää työmatkaa joudu ajamaankaan. Tonnarin penkki on saanut vähemmän moitteita kuin OG-9-3:n. Ongelmana molemmissa on penkin istuinosan pituus, joka painaa lyhytjalkaisella pohkeiden yläosaan oikeastaan koko ajan.
olen itse 164 pitkä, ja emäntäni vielä lyhempi..
ainakin meilla on tonnarin sähkösäätöinen penkki ala asennossa..
kun sen nostaa ylimpään asentoon, niin tuntuma on kuin pakettiautossa, pää katossa.. kyllä sieltä 155 centtinen ulos näkee...
og satku saa moitteita paremmalta puoliskolta, kun se penkin säätö on niin paskamaisesti suunniteltu... ja minähän ajan perse maassa PISTE No jos emäntä hyppää puikkoihin, niin nopeasti ulos hypätessäni nostan sen penkin ylä-asentoon, niin tykkää kyllä ajella...
meillä on saabeja kehuttu, kun sen penkin säädöt saa siten, että ylettyy polkimille, ja näkee ulos.. w123 mersun kanssa oli niin, että jos penkin nosti ylä-asentoon, niin polkimia ei tahtonut pystyä painamaan.. no se oli sitten MUN auto..
saabistin sydäntä lämmittää, kun emäntä lainaa aina saabia lähtiessään jonnekin kauemmas... vaikka se golffi kuluttaiski vähemmän, ja olis paremmat renkaatki.. mutta minkä sille voi.. toinen on suuri kotimainen, ja toinen saksalais rouvien kauppakassi... ite en v..voa ostais, mutta kyllä niillekin fanaattiset kannattajat löytyy... hintavia nekin vaan tahtoo olla..
ainakin meilla on tonnarin sähkösäätöinen penkki ala asennossa..
kun sen nostaa ylimpään asentoon, niin tuntuma on kuin pakettiautossa, pää katossa.. kyllä sieltä 155 centtinen ulos näkee...
og satku saa moitteita paremmalta puoliskolta, kun se penkin säätö on niin paskamaisesti suunniteltu... ja minähän ajan perse maassa PISTE No jos emäntä hyppää puikkoihin, niin nopeasti ulos hypätessäni nostan sen penkin ylä-asentoon, niin tykkää kyllä ajella...
meillä on saabeja kehuttu, kun sen penkin säädöt saa siten, että ylettyy polkimille, ja näkee ulos.. w123 mersun kanssa oli niin, että jos penkin nosti ylä-asentoon, niin polkimia ei tahtonut pystyä painamaan.. no se oli sitten MUN auto..
saabistin sydäntä lämmittää, kun emäntä lainaa aina saabia lähtiessään jonnekin kauemmas... vaikka se golffi kuluttaiski vähemmän, ja olis paremmat renkaatki.. mutta minkä sille voi.. toinen on suuri kotimainen, ja toinen saksalais rouvien kauppakassi... ite en v..voa ostais, mutta kyllä niillekin fanaattiset kannattajat löytyy... hintavia nekin vaan tahtoo olla..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Erittäin todennäköisesti cruise on rikki...Vikoja voi lähteä haarukoimaan alipainevuotojen kautta poljinkytkimiin. Jos ei noilla tokene, niin cruisen boksi esiin ja käyt kolvilla kaikki juotokset läpi.msp kirjoitti:nyt se on sitte virallista 9000 on pihassa.
ens alkuu ihmetyttää ilmastointi ku tuntuu et 20 ja 21 asteen välillä auton sisälämpö heittäis monta astetta ehkä ilmastoinnin huolto auttaa?
toimiiko vakionopeuden säädin samalla tavalla kuin 93ss:ssä? kun en saanut tuota ainakaan päälle.
Kalibrointia voisi kokeilla ilmastoinnille, eli yhtäaikaa pohjaan AUTO ja VENT näppäimet, niin alkaa ilmastoinnin kalibrointi.
Haulla löytyy lisää kumpaankin aiheeseen...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Joulu 10, 2005 23:12
- Paikkakunta: Lappeenranta
ilmastoinnin"resetointi" auttoi seuraavana ongelma listassa on sisävalot ei syty ovia avatessa, oikean takaoven keskuslukko ei toimi, ja se vakionopeuden säädin pitäis saaha vorkkaamaa.
kyl on muute ihan s******* kiva ajaa isolla autolla kun siinä on kaikenlisäksi tomaatti laatikko ni kyllä on lepposaa.
tekee kyllä mieli hommata käsinoja oikealle kädelle ni pääsee oikein naatiskelemaan.
onks muuten minkälaiset kajarit tuossa alkuperäisenä, kun tuli sellane mp3 soitin tilattua.
onks lähettävä seuraavaks ostaa kaiuttimia?
ois muute melko kivat tilat hommata subbari tai kaks takakonttiin.
ps. en tiiä oonko hölmö vai onks tää 9000 sit vaa nii hyvä ajaa ku ei oo 20 kertaa kalliimpaa 93ss:sää hirveest vielä ees ikävä
kyl on muute ihan s******* kiva ajaa isolla autolla kun siinä on kaikenlisäksi tomaatti laatikko ni kyllä on lepposaa.
tekee kyllä mieli hommata käsinoja oikealle kädelle ni pääsee oikein naatiskelemaan.
onks muuten minkälaiset kajarit tuossa alkuperäisenä, kun tuli sellane mp3 soitin tilattua.
onks lähettävä seuraavaks ostaa kaiuttimia?
ois muute melko kivat tilat hommata subbari tai kaks takakonttiin.
ps. en tiiä oonko hölmö vai onks tää 9000 sit vaa nii hyvä ajaa ku ei oo 20 kertaa kalliimpaa 93ss:sää hirveest vielä ees ikävä
Re: Kauanko kestää tottua tonnariin 9-3SS:n jälkeen? (elämä
Kai tuo vm:88 alkaa olla tonnoreiden eläkeläisiä. Eli laite ei varmaankaan ole kuin pakasta vedetty.msp kirjoitti:pakon edessä -03 93 sport sedan vaihtuu -88 9000 saabiin kertokaahan muut saabistit kauan menee että toivun järkytyksestä?
ps.en kuitenkaan sorru mihinkään foordiin tai toyotaan
[Edit: subject -Jope]
No itse 9-3:lla muutaman satakilsaa ajaneena (ja nuo tonnarin kilsat voi kertoo kilolla tai parilla), sanoisin, ettei tonnaria parempaa laitetta Saabilta ole tuotantohihnalta lähtenyt. Oopelista nyt puhumattakaan.
Se on sitten siinä. Nyt kun katsot kelloon, olet vastannut itse alkuperäiseen kysymykseesi.msp kirjoitti: ps. en tiiä oonko hölmö vai onks tää 9000 sit vaa nii hyvä ajaa ku ei oo 20 kertaa kalliimpaa 93ss:sää hirveest vielä ees ikävä
Ps. se on hyvä ajaa.....
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
eilen toinen takaovi ja pelkääjän etuovi oli auki valot syttyi mut sammui sit saman tien vaik ovet oli edelleen auki.
taitaa olla tuo ilmastointi niin herkkä et jos paljon avaa ovia se lämmittää sit ohjaamoa liikaa. ku on nyt tullu rampattuu tuossa autossa sisään ja ulos kaiuttimia asennellessa.
luki muuten taka kaiuttimissa saab made in sweden ku edellisessä (-03 93ss) niissä luki saab made in china toki kummassakaan ei kauttimia ole rutsissa tehty.
taitaa olla tuo ilmastointi niin herkkä et jos paljon avaa ovia se lämmittää sit ohjaamoa liikaa. ku on nyt tullu rampattuu tuossa autossa sisään ja ulos kaiuttimia asennellessa.
luki muuten taka kaiuttimissa saab made in sweden ku edellisessä (-03 93ss) niissä luki saab made in china toki kummassakaan ei kauttimia ole rutsissa tehty.