Tunnoton vaihdekeppi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Tunnoton vaihdekeppi

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Käytin hakua, mutten oikein löytänyt mitään vastaavaa.. Mulla on Mussussa aika kummallinen ongelma (tai sitten se ongelma on mulla päässä :lol: ):
Ilmeni noin kuukausi sitten: Vaihdekeppi menee välillä täysin tunnottomaksi, siis ihan soppakauhaksi. Tuntuu, kuin koko keppi ei olisi missään kiinni. Näin käy vähintään joka toinen päivä, eikä mielestäni mitenkään systemaattisesti samanlaisissa tilanteissa.. :roll: Mitään 'tavallisesta poikkeavia' varoitusvaloja ei pala ja kaikki vaihteet menee ihan normaalisti silmään. (Vain kakkonen hyppää joskus pois paikaltaan, varsinkin mutkissa, mutta on kai ihan normaalia..?) Vaihde silmässä keppi on aina heilunut sivuttaissuunnassa jonkinverran, mutta ei mielestäni hälyttävän paljon.. Autolla ajettu vain n. 260tkm. Ja on siis manuaali, niinkuin jo varmaan kävikin ilmi..
Osaiskohan joku kertoa, että mikä vikana, vai onko mikään..? :roll:
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Tunnoton vaihdekeppi

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saapasjalkakissa kirjoitti:Käytin hakua, mutten oikein löytänyt mitään vastaavaa..
Haun käyttäminen on helppoa kuin heinänteko, kun tietää oikean hakusanan. :lol:

Kukapa nyt ei olisi arvannut kokeilla vaihdeongelmiin vinkkiä hakusanalla "yhdyskumi" 9000 foorumista? Suosittelen kokeilemaan. :wink:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Tack så mycke. :) Eipä tullut mieleen, kun kokeilin vaan vaihteistoja sun muita... Avokki jo oli sitä kumia käynytkin kattelemassa, mut tiedä sitten löysikö se mitään, kun väittää vaan kovasti, et mulla on päässä väljää.. Se kun ei pääse ton intin takia Mussua ajamaan kun vain viikonloppuisin vähän, eikä oo huomannut mitään... :roll:
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Hakutoiminnon käyttäminen on kuin Bemarin huolto-ohje.
Kun vaihdat katkojan kärjet, alkaa huolto-ohje: " irroita vasen takapyörä"
:wink: :lol: :D
tuon neuvoi Bemaristi, ristinsä kullakin. :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Kaikenlaista löytyy kyllä, mut ehkä mä vaan oon niin blondi... :oops:
Kuullostais meinaan toi kumi aika uskomattomalta, kun tuo löysyys on kuitenkin satunnaista. Luulen, et jos se kumi olis hapertunut tai muuten viallinen, se tekis tota koko ajan.. :roll: Nyt on pienen tytön pää pyörällä, kun oon yrittäny tota vikaa metsästää ja vaihteensiirtäjät ja kepin nivelet sun muut tuntuis kyllä olevan ihan kunnossa.. :roll: Kai mun on sitten myönnyttävä ja todettava, että se väljyys on mulla päässä...
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Heiii, nyhhämmä hokasin. :idea:
Oletkos tarkistanut moottorin tukikumit. Heiluukos moottori liikaa.

Toi kakkosen poisheitto viitais tukikumivikaan.

Avaa konepelti ja pistä kaverisi katsomaan koneen heilumista, kun rynkyttelet ykkönen tai pakki silmässä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tai (moottori luonnollisesti sammuksissa) auto tasaiselle maaperälle, ykkönen silmään, käppäri pois ja sitten pelti auki työntelee autoa puskurista.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Firges9000 kirjoitti:Hakutoiminnon käyttäminen on kuin Bemarin huolto-ohje.
Vaan enpä silti lähtisi sanomaan kellekään, että hakua on turha kokeilla saati että sitä ei kannattaisi käyttää.

Joskus tulosten löytäminen vaatii useamman yrityksen, mutta eihän siinä muuta jekkua ole, kuin että valitsee vaikka koko foorumin sisällön ja yrittää keksiä erilaisia tapoja, millä ihmiset noita asioita kansankielellä kutsuu.

Harjoitus tekee mestarin.

(jatkokeskustelut tästä voidaan heittää YV:hen, turha tätä threadia tukkia)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin