Asiaan olen päässyt perehtymään useankin kerran, kun olen aina yöksi ottanut sulakkeen irti. Toisinaan lyhyenkin ajon jälkeen sulake on niin kuuma, että polttaa sormia.
Voiko syynä olla viimeisiään vetelevä bensapumppu?
Teemu
Bensapumpun sulake käy kuumana
Jos pumppu vetää viimeisiä olettaisin vikana olevan kuluneet hiilet, jolloin ei kulje paljoa virtaa eikä niin ollen sulake kuumene.
Sulake kuumenee koska siihen jää tehoa eli siinä on ylimenovastusta.
1. Sulake on huono eli vaihda se varmuudeksi uuteen
2. Sulkkeen kontaktit on huonontuneet irrottelusta jolloin ne kuumenevat johtaen lämmön sulakkeeseen.
3. Sen kuumenenminen on yksinkertaisesti normaalia.
Sulake kuumenee koska siihen jää tehoa eli siinä on ylimenovastusta.
1. Sulake on huono eli vaihda se varmuudeksi uuteen
2. Sulkkeen kontaktit on huonontuneet irrottelusta jolloin ne kuumenevat johtaen lämmön sulakkeeseen.
3. Sen kuumenenminen on yksinkertaisesti normaalia.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
4. pumppu vetelee viimeisiään ja ottaa virtaa enemmän kuin normaalisti..
Tosin pumpun sulakkeen tulisi alkaa jäähtyä välittömästi auton sammuttamisen jälkeen, jollei, niin vikaa sopii etsiä muualtakin. Onko kyseessä auton alkuperäiset sähköt vai kenties jotain viritelmiä vuosien ja omistajien varrelta..?
Tosin pumpun sulakkeen tulisi alkaa jäähtyä välittömästi auton sammuttamisen jälkeen, jollei, niin vikaa sopii etsiä muualtakin. Onko kyseessä auton alkuperäiset sähköt vai kenties jotain viritelmiä vuosien ja omistajien varrelta..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No, välittömästi auton sammuttamisen jälkeen tuota sulaketta olenkin hipelöimässä. Ja jos moottorin antaa hiukankaan pidempään olla seisahduksissa, ei tuo sulake tunnu lainkaan lämpimältä.Myrkky kirjoitti:4. pumppu vetelee viimeisiään ja ottaa virtaa enemmän kuin normaalisti..
Tosin pumpun sulakkeen tulisi alkaa jäähtyä välittömästi auton sammuttamisen jälkeen, jollei, niin vikaa sopii etsiä muualtakin. Onko kyseessä auton alkuperäiset sähköt vai kenties jotain viritelmiä vuosien ja omistajien varrelta..?
Niin autossa on alkuperäiset sähköt, mitä nyt taustapeilin valosta olen ottanut virran releelle, joka ohjaa itsetehtyä GSM-hälytystä.
Onhan tuo pumppu jo nähnyt 278tkm, jollei sitä ole ennen 240tkm:ä vaihdettu. Mutta pitää ensin vaihtaa se sulake.