Bensapumpun sulake käy kuumana

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Bensapumpun sulake käy kuumana

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Asiaan olen päässyt perehtymään useankin kerran, kun olen aina yöksi ottanut sulakkeen irti. Toisinaan lyhyenkin ajon jälkeen sulake on niin kuuma, että polttaa sormia.
Voiko syynä olla viimeisiään vetelevä bensapumppu?

Teemu
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Jos pumppu vetää viimeisiä olettaisin vikana olevan kuluneet hiilet, jolloin ei kulje paljoa virtaa eikä niin ollen sulake kuumene.

Sulake kuumenee koska siihen jää tehoa eli siinä on ylimenovastusta.

1. Sulake on huono eli vaihda se varmuudeksi uuteen

2. Sulkkeen kontaktit on huonontuneet irrottelusta jolloin ne kuumenevat johtaen lämmön sulakkeeseen.

3. Sen kuumenenminen on yksinkertaisesti normaalia.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

4. pumppu vetelee viimeisiään ja ottaa virtaa enemmän kuin normaalisti..


Tosin pumpun sulakkeen tulisi alkaa jäähtyä välittömästi auton sammuttamisen jälkeen, jollei, niin vikaa sopii etsiä muualtakin. Onko kyseessä auton alkuperäiset sähköt vai kenties jotain viritelmiä vuosien ja omistajien varrelta..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kannattaisi katsoa se pumpun ohjausreleen kunto näin aluksi.
Niin ja ne MAADOITUKSET... :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Myrkky kirjoitti:4. pumppu vetelee viimeisiään ja ottaa virtaa enemmän kuin normaalisti..


Tosin pumpun sulakkeen tulisi alkaa jäähtyä välittömästi auton sammuttamisen jälkeen, jollei, niin vikaa sopii etsiä muualtakin. Onko kyseessä auton alkuperäiset sähköt vai kenties jotain viritelmiä vuosien ja omistajien varrelta..?
No, välittömästi auton sammuttamisen jälkeen tuota sulaketta olenkin hipelöimässä. Ja jos moottorin antaa hiukankaan pidempään olla seisahduksissa, ei tuo sulake tunnu lainkaan lämpimältä.
Niin autossa on alkuperäiset sähköt, mitä nyt taustapeilin valosta olen ottanut virran releelle, joka ohjaa itsetehtyä GSM-hälytystä.
Onhan tuo pumppu jo nähnyt 278tkm, jollei sitä ole ennen 240tkm:ä vaihdettu. Mutta pitää ensin vaihtaa se sulake.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kannattaisi varmaan mitata myös se rele, ettei siellä ole oikosulkua maihin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin