viritys
Näinhän se on!Tai turbotat sen vaparin.Maksaa nii perkeleesti muutamat hevoset siihen vapariin.Turbota se mylly nii pääset halvimmalla!Hane_81 kirjoitti:hankkimalla turbosaabin
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Halvimmalla pääsee varmasti hankkimalla alkuperäisen turbosaabin.Alexander kirjoitti:Näinhän se on!Tai turbotat sen vaparin.Maksaa nii perkeleesti muutamat hevoset siihen vapariin.Turbota se mylly nii pääset halvimmalla!Hane_81 kirjoitti:hankkimalla turbosaabin
Vaparitekniikan muuttaminen turboksi on melkoisen kallista ja työlästä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Toivottavasti nämä kommentit jo loppuisi.....Hane_81 kirjoitti:hankkimalla turbosaabin
Minä en ainakaan ymmärrä yhtään sitä, että täältä saa apua mihin tahansa muuhun asiaan, paitsi vaparin virittämiseen Ei voi käsittää...
Tuskin vaihtoehtona on se, että täällä ei olisi yhtään oikeasti moottoreista ymmärtävää tyyppiä....?
900C -86
Vaan eikös nuo kanavien kiiloitukset ja avarukset sekä esim: nokan muotoilut ja ajoitukset yms. joskus itekin harrastetut kuulu osioon s/t.
Ja lisänä vielä edelliseen, kukaanhan ei halua nykymaailmassa katukäytössä edes virittää vapaastihengittävää, kun tuo vääntö*runtu löytyy huomattavasti huokeammalla paineistetusta moottorista.
Ja lisänä vielä edelliseen, kukaanhan ei halua nykymaailmassa katukäytössä edes virittää vapaastihengittävää, kun tuo vääntö*runtu löytyy huomattavasti huokeammalla paineistetusta moottorista.
Kyllähän sitä vapariakin voi virittää, mutta jos vaan rahoilla on muutakin käyttöä kuin auton virittely, niin onhan se huomattavasti halvempaa hankkia turbotekniikalla oleva saab ja viritellä sitä.ASTech kirjoitti:Tuskin vaihtoehtona on se, että täällä ei olisi yhtään oikeasti moottoreista ymmärtävää tyyppiä....?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Varmasti..ehkä. Saabistakin vaan saa vaparinakin ulos tehoa ja suorituskykyä, joilla peittoaa merkin vakioahdetutkin kivasti....Defeat kirjoitti:Kyllähän sitä vapariakin voi virittää, mutta jos vaan rahoilla on muutakin käyttöä kuin auton virittely, niin onhan se huomattavasti halvempaa hankkia turbotekniikalla oleva saab ja viritellä sitä.ASTech kirjoitti:Tuskin vaihtoehtona on se, että täällä ei olisi yhtään oikeasti moottoreista ymmärtävää tyyppiä....?
Kuitenkaan kysyjä ei ymmärtääkseni hakenut tietoa edullisimmasta viritystavasta?
900C -86
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
väärin
on täällä nitäkin jotka oikeesti osaa myös virittää
tosin tää nykyaika on halvempaa ja helpompaa
t jari
tosin tää nykyaika on halvempaa ja helpompaa
t jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
vaparin viritys
eli löytyyhän settejä jolla saadaan vapari tonnariin lisähepoja tosin +10hp ei tunnu turbopiireissä paljolta. ja eiköhän virittämisessä vaparia piile se tosiharrastaminen mitä todellisuudessa saa siitä koneesta. eikä valmiita bokseja joita vaihtamalla saadaan monia kymmeniä hepoja(tosin helppoa).
siinäpä haastetta virittää vaparia ja joka siihen ryhtyy kumarran sille
siinäpä haastetta virittää vaparia ja joka siihen ryhtyy kumarran sille
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
ja lisäys
ja voihan sitä yrittää remmiahdinta niin haasteellisuus lisääntyy
ja onhan se niin kiva ku se remmi viheltää
ja onhan se niin kiva ku se remmi viheltää
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Vaparin virittämisessä on vaan se ongelma että tuppaa tuo vääntöalue nousemaan äkkiä turhan korkeille kierroksille, tosin ei tuo 2,0T mikään matalalta vääntävä sekään ole kun vertaa 2.3T tai kilpailijoiden kuutoskoneet mitä olen päässyt kokeilemaan.
Ja toinen ongelma on (kuulemma) päästöjen kanssa, oikein kun on kireä nokka-akseli niin voi olla hankala saaha katsastettua. Tästä ei ole siis mitään todellista tietoa, näin olen vain kuullut huhuttavan.
Ps. kuka osaa antaa tarkat neuvot miten vw/volvo 2.4 dieseliin lisätään syöttöä?
Ja toinen ongelma on (kuulemma) päästöjen kanssa, oikein kun on kireä nokka-akseli niin voi olla hankala saaha katsastettua. Tästä ei ole siis mitään todellista tietoa, näin olen vain kuullut huhuttavan.
Ps. kuka osaa antaa tarkat neuvot miten vw/volvo 2.4 dieseliin lisätään syöttöä?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo