Saab 9000 ostamassa?
Saab 9000 ostamassa?
Elikä kyseitä kulkinetta olisin hankkimassa ja mahd viellä turbo mallia
Hinta haarukka sellaset parin tonnin molemmin puolin.
Aikasempia kokemuksia Saabeista ei ole joten olis hyvä tietää onko jotain tyyppivikoja mitä ostohetkellä kannattais tutkailla ja mitä eroa on 4 ja 5 ov siis teknisesti vai onko mitään?Ja saako miten helposti esim viripalikkaa ja korisarjoja.
Kait musta sitten tulee sairas kun olen saabbia hankkimassa
Hinta haarukka sellaset parin tonnin molemmin puolin.
Aikasempia kokemuksia Saabeista ei ole joten olis hyvä tietää onko jotain tyyppivikoja mitä ostohetkellä kannattais tutkailla ja mitä eroa on 4 ja 5 ov siis teknisesti vai onko mitään?Ja saako miten helposti esim viripalikkaa ja korisarjoja.
Kait musta sitten tulee sairas kun olen saabbia hankkimassa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Ja tule joka kuun toinen torstai potkimaan tuonne Auranlaakson ABC:lle, niin eiköhän löydy porukkaa, jotka jaksavat kertoa tonnareistaan ja niihin liittyvistä sudenkuopista.. (ja niiden välttämisestä :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Olet JO sairas
4 ovinen on CD malli eli sedan/porrasperä ja 5 ovinen CC/CS/CSE on combicoupé eli takaluukun mukana nousee koko lasi jne. Tekniikka on sama, eli esim CDT16:ssa on sama kone kuin CCT16.
Hanki turbo heti kättelyssä niin ei tarvii heti alkaa miettimään turbotusta nimimerkillä kokemusta on
Virisatseja löytyy joka lähtöön turboille ja korisarjakuumetta voi helpottaa esim. CC-mallissa airflow-satsilla.
Muut varmaankin lisäävät infoa!
Niin ja HAKU-namiskuukkelilla löytyy paljon tietoa.
EDIT: muut ehtikin jo ensin
4 ovinen on CD malli eli sedan/porrasperä ja 5 ovinen CC/CS/CSE on combicoupé eli takaluukun mukana nousee koko lasi jne. Tekniikka on sama, eli esim CDT16:ssa on sama kone kuin CCT16.
Hanki turbo heti kättelyssä niin ei tarvii heti alkaa miettimään turbotusta nimimerkillä kokemusta on
Virisatseja löytyy joka lähtöön turboille ja korisarjakuumetta voi helpottaa esim. CC-mallissa airflow-satsilla.
Muut varmaankin lisäävät infoa!
Niin ja HAKU-namiskuukkelilla löytyy paljon tietoa.
EDIT: muut ehtikin jo ensin
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Kiitti vastauksista Ja kun tonnari hankittu niin varmasti tulen auranlaaksoon renkaita potkiskeleeJope kirjoitti:Ja tule joka kuun toinen torstai potkimaan tuonne Auranlaakson ABC:lle, niin eiköhän löydy porukkaa, jotka jaksavat kertoa tonnareistaan ja niihin liittyvistä sudenkuopista.. (ja niiden välttämisestä
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Olet tehnyt hyvän päätöksen, kun tonnarin aiot hankkia.
Omaani en ainakaan vaihtaisi pois mistään hinnasta, vaikka ensin vähän epäilyttikin.. Korisarjoja löytyy kyllä, ja turbo on mielestäni ehdoton.. Mitä olisikaan Saab ilman turboa...
Tuolta löytyy myös vikalistaa: www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja
Antaa varmaan jonkinverran osviittaa, mitä voisi ilmetä.. Onnea autonhankintaan!
ps. En tiedä toimiiko toi linkki noin, kun yritin vähän lyhennellä, ja oon vähän tumpelo näiden netti-juttujen kanssa...
Omaani en ainakaan vaihtaisi pois mistään hinnasta, vaikka ensin vähän epäilyttikin.. Korisarjoja löytyy kyllä, ja turbo on mielestäni ehdoton.. Mitä olisikaan Saab ilman turboa...
Tuolta löytyy myös vikalistaa: www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja
Antaa varmaan jonkinverran osviittaa, mitä voisi ilmetä.. Onnea autonhankintaan!
ps. En tiedä toimiiko toi linkki noin, kun yritin vähän lyhennellä, ja oon vähän tumpelo näiden netti-juttujen kanssa...
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Joo, tuo on kyllä.. Ei tuota vikasarjaa kannata niin vakavissaan ottaa..
Itsekin tuota katselin, ennenkö oma ostettiin. Saa siitä edes jonkunlaista suuntaa antavaa siihen, et mihin kannattais kiinnittää huomiota, kai... Eikä mullakaan ole (ainakaan vielä) ilmennyt mitään noista vioista,paitsi tuo ovien alareunojen ikävähkö ruoste joka oli jo valmiiksi vaikka on tuontiauto.. Ja eihän nyt Saabissa mitään vikoja ole. (Ei tietenkään ) Ja kun pitää hyvää huolta, niin kyllä Saappi kestää.
Itsekin tuota katselin, ennenkö oma ostettiin. Saa siitä edes jonkunlaista suuntaa antavaa siihen, et mihin kannattais kiinnittää huomiota, kai... Eikä mullakaan ole (ainakaan vielä) ilmennyt mitään noista vioista,paitsi tuo ovien alareunojen ikävähkö ruoste joka oli jo valmiiksi vaikka on tuontiauto.. Ja eihän nyt Saabissa mitään vikoja ole. (Ei tietenkään ) Ja kun pitää hyvää huolta, niin kyllä Saappi kestää.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Olen nyt omistanut kohta kolme kuukautta tonnarin kakkos autoks. Ja täytynee kehua
maasta taivaaseen. Autoni on kylläkin vanha 2.0 vm. -88 ajettu jo 388000km. Mutta ei paljon
häpeä uudemmille! Hyvää hankintaa olet tekemässä!
Vinkkinä antaisin kyllä, että osta 2.3 turbo. Kuume nousee kuitenkin, niin kuin minullakin. Nyt olen etsimässä juuri turbollista vähillä kilometreillä.
Mutta täytynee ensin myydä V***O pois.
maasta taivaaseen. Autoni on kylläkin vanha 2.0 vm. -88 ajettu jo 388000km. Mutta ei paljon
häpeä uudemmille! Hyvää hankintaa olet tekemässä!
Vinkkinä antaisin kyllä, että osta 2.3 turbo. Kuume nousee kuitenkin, niin kuin minullakin. Nyt olen etsimässä juuri turbollista vähillä kilometreillä.
Mutta täytynee ensin myydä V***O pois.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988