Vaan eikös nuo kanavien kiiloitukset ja avarukset sekä esim: nokan muotoilut ja ajoitukset yms. joskus itekin harrastetut kuulu osioon s/t.
Ja lisänä vielä edelliseen, kukaanhan ei halua nykymaailmassa katukäytössä edes virittää vapaastihengittävää, kun tuo vääntö*runtu löytyy huomattavasti huokeammalla paineistetusta moottorista.
ASTech kirjoitti:Tuskin vaihtoehtona on se, että täällä ei olisi yhtään oikeasti moottoreista ymmärtävää tyyppiä....?
Kyllähän sitä vapariakin voi virittää, mutta jos vaan rahoilla on muutakin käyttöä kuin auton virittely, niin onhan se huomattavasti halvempaa hankkia turbotekniikalla oleva saab ja viritellä sitä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
ASTech kirjoitti:Tuskin vaihtoehtona on se, että täällä ei olisi yhtään oikeasti moottoreista ymmärtävää tyyppiä....?
Kyllähän sitä vapariakin voi virittää, mutta jos vaan rahoilla on muutakin käyttöä kuin auton virittely, niin onhan se huomattavasti halvempaa hankkia turbotekniikalla oleva saab ja viritellä sitä.
Varmasti..ehkä. Saabistakin vaan saa vaparinakin ulos tehoa ja suorituskykyä, joilla peittoaa merkin vakioahdetutkin kivasti....
Kuitenkaan kysyjä ei ymmärtääkseni hakenut tietoa edullisimmasta viritystavasta?
on täällä nitäkin jotka oikeesti osaa myös virittää
tosin tää nykyaika on halvempaa ja helpompaa
t jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
eli löytyyhän settejä jolla saadaan vapari tonnariin lisähepoja tosin +10hp ei tunnu turbopiireissä paljolta. ja eiköhän virittämisessä vaparia piile se tosiharrastaminen mitä todellisuudessa saa siitä koneesta. eikä valmiita bokseja joita vaihtamalla saadaan monia kymmeniä hepoja(tosin helppoa).
siinäpä haastetta virittää vaparia ja joka siihen ryhtyy kumarran sille
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Vaparin virittämisessä on vaan se ongelma että tuppaa tuo vääntöalue nousemaan äkkiä turhan korkeille kierroksille, tosin ei tuo 2,0T mikään matalalta vääntävä sekään ole kun vertaa 2.3T tai kilpailijoiden kuutoskoneet mitä olen päässyt kokeilemaan.
Ja toinen ongelma on (kuulemma) päästöjen kanssa, oikein kun on kireä nokka-akseli niin voi olla hankala saaha katsastettua. Tästä ei ole siis mitään todellista tietoa, näin olen vain kuullut huhuttavan.
Ps. kuka osaa antaa tarkat neuvot miten vw/volvo 2.4 dieseliin lisätään syöttöä?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo