pesuneste maahan
...mulla taas valskasi... siis mun Saabilla... pesulaitteen moottori siitä pumpun ja moottoriosan liitoksesta. Koetinpahan tiivistää sitä rakoa jollakin silikonipohjaisella kitillä mutta eipä toiminut. Ongelman ratkaisu löytyi Motonetista noin 25€ hintaan. Vaihtotyössä meni minuutti.
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Täytinpähän töistä lähtiessä säiliön täyteen, kun se oli jo pari viikkoa vilkutellut tyhjää. Kotimatkalla kokeilin sitten ruikkia lasille kunnolla,
yhtäkkiä pesunesteen tulo lakkasi siihen paikkaan. Lampunpesimistä ruiski kyllä välillä lasillekin asti pisaroita.
Kotona sitten huomasin että lirinä kävi ja sinnehän ne meni pitkin
autokatoksen lattiaa nuo kaikki vasta täyttämäni pesunesteet!
Otin vilkun pois ja kurkistin taskulampulla säiliökoteloon, vähän
huonosti näkyi mutta ne letkut mitä näin, vaikuttivat olevan kunnossa
ja kiinni. Mitenkähän se nyt yhtäkkiä noin? Meniköhän se T-kappaleen
kalvo nyt sitten...
Johannes
yhtäkkiä pesunesteen tulo lakkasi siihen paikkaan. Lampunpesimistä ruiski kyllä välillä lasillekin asti pisaroita.
Kotona sitten huomasin että lirinä kävi ja sinnehän ne meni pitkin
autokatoksen lattiaa nuo kaikki vasta täyttämäni pesunesteet!
Otin vilkun pois ja kurkistin taskulampulla säiliökoteloon, vähän
huonosti näkyi mutta ne letkut mitä näin, vaikuttivat olevan kunnossa
ja kiinni. Mitenkähän se nyt yhtäkkiä noin? Meniköhän se T-kappaleen
kalvo nyt sitten...
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
Paineongelmaa on meikäläisenkin Saabissa kuskinpuolen lasinpesusuuttimessa muttan sinne moottoritilan puolelle suihku on hyvinkin voimakas
Eli pumppua käytettäessä ruikkii nesteet siitä konepellin suuttimen yhteydessä olevasta venttiilistä maahan. Pitänee käydä Aineelta hakemassa uusi mokoma härpätin.

Pieneksi vinkiksi kerron että pesunestesäiliön paikkaus käy kestävästi seuraavasti. Ongelmakohta kuivataan hyvin ja hitsataan juotosgolvilla varovasti rako umpeen. Lisää tavaraa voi mattopuukolla ottaa jostain saumapurseesta tai kiinnityskorvakkeen reunasta.
Olen todennut myös ettei tarvikesuuttimet toimi kuin vähän aikaa pitäen veden pöntössä. Alkuperäisen hinnat ei eroa varaosasta paljoakaan enään. Myös halppisnesteet kovettavat takaiskuventtiilin kumiläpän. En ole tarkemmin katsellut mitä aineita on eritavalla kuin laimentamattomissa tuotteissa.
Takaiskut ovat kestäneet nyt jo useita vuosia kun on käyttänyt laimentamattomia pesutiivisteitä ja lantrannut itse. Focuksessa on samainen ongelma näiden halppisnesteiden kanssa.
Olen todennut myös ettei tarvikesuuttimet toimi kuin vähän aikaa pitäen veden pöntössä. Alkuperäisen hinnat ei eroa varaosasta paljoakaan enään. Myös halppisnesteet kovettavat takaiskuventtiilin kumiläpän. En ole tarkemmin katsellut mitä aineita on eritavalla kuin laimentamattomissa tuotteissa.
Takaiskut ovat kestäneet nyt jo useita vuosia kun on käyttänyt laimentamattomia pesutiivisteitä ja lantrannut itse. Focuksessa on samainen ongelma näiden halppisnesteiden kanssa.
Matalakeula autossa ja kuskilla.
9000 CS 2.3
9000 CS 2.3
Ei niin, alkuperäiset on halvemmat.RistoPa kirjoitti:Olen todennut myös ettei tarvikesuuttimet toimi kuin vähän aikaa pitäen veden pöntössä. Alkuperäisen hinnat ei eroa varaosasta paljoakaan enään.

Ainakin salossa.
Laiskaa suihkua on ihmetelty myös täällä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Pesunesteet maahan (vika poistui!)
Jaksoinpa sitkeästi vaan ajella maaliskuusta asti ilman pesunesteitä. Perjantaina sain sitten inspiraation ruveta tutkimaan ongelmaa, kun näissä syksyn loskakeleissä on huomattavasti mukavempi ajella autolla jonka tuulilasista näkee jotain läpikin.
Sisälokasuoja ja alalevy säiliön kohdalta pois. Sitten täytin säiliön piripintaan puhtaalla vedellä. Eipä vuotanut mistään. Ei sitten millään.
Laskin vedet ulos ja laitoin oikeaoppiset pesunesteet sisälle. Edelleenkin pysyi nesteet säiliössä ja tulee vielä lasillekin.
Mikähän lienee sitten alun perin vikana...
Johannes
Sisälokasuoja ja alalevy säiliön kohdalta pois. Sitten täytin säiliön piripintaan puhtaalla vedellä. Eipä vuotanut mistään. Ei sitten millään.
Laskin vedet ulos ja laitoin oikeaoppiset pesunesteet sisälle. Edelleenkin pysyi nesteet säiliössä ja tulee vielä lasillekin.
Mikähän lienee sitten alun perin vikana...
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
edelliset: