Ollut tässä muutama päivä hymy melko herkässä . Eihän tuo uusi ole, joten kaikenlaista pientä pitäisi puuhastella. Ensimmäisenä tarvitsisi ilmeisesti ostaa uusi mankkuvena niin saisi kaikki ahdot käyttöön. Ahtaa tällähetkellä vain 0,6bar bsr:n mittarin mukaan, mutta tuntuu liikkuvan ihan hyvin. Täytyy käydä kellon kanssa ottamassa aikoja 80-120 välillä jospa vika olisi tossa mittarissa. Vaihteiden välityksiin piti vähän aikaa totutella kun ne tossa og 900 ässässä on melko lyhyet. Lisäraporttia testeistä odotettavissa illalla.
Ps. Millaisia aikoja tolla välillä kolmos-vaihteella pitäsi saada vakio Aerolla?
Tyhjäkäynnillä bsr näyttää -0.7 alipainetta. Pistän kuvia sisältä jos saan kameraa lainattua naapurista.
Muita "vikoja": Paksin lukko on jotenkin löysällä, oikean takaoven puhallin on täysin mykkä, jarrupalat kuluneet, radio/cd/tv navigaattorissa kosketusongelmia vilkuttaa näyttöä päälle ja pois, antenni on jumissa.
Plussana on kokonaan uusi putki ja turbo.
Suksiboksi kirjoitti:Muita "vikoja": Paksin lukko on jotenkin löysällä
No voi olla että lukon vastakappale on löystynyt ja täten valunut liian alas ja ei kunnolla lukitse tuota takaluukkua. Vai miten se on löysällä?
Itsellä kävi talven ensi pakkasilla niin, että avasin takaluukun avaimella ja paiskasin takaisin normaalisti kiinni. Eikös luukku pompannut melkein leukaan takaisin. Oli lukitussalpa jotenkin kohmeessa ja mennyt avauksen jälkeen lukitusasentoon. Kun laittoi luukun kiinni, niin salpa ja vastakappale kilkkasivat yhteen. No salvan sain kyllä toimimaan lukkosulalla, mut hetken aikaa sai hämmästellä, miksei luukku enään lukitu. No otin vastakappaleen ympäriltä muovin pois ja siinähän onkin pitkulaiset säätöreiät, joten se oli painunut törmäyksen johdosta liian alas. Olikin aika tarkka säätää, et sai pelittään kunnolla. Jos sen nostaa liian ylös, niin luukku ei aukea muuten, kuin saman aikaisesti avaimella vääntämällä ja painamalla luukkua toisella kädellä.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Onnittelut Aeron hankinnan johdosta!
Tuo punainen peto tuo Suomen maanteille taasen hiukka lisää hienosti yhdistettyä ajonautintoa ja suorituskykyä, onnea vielä
Paljon onnea uuden tulokkaan johdosta. Täytyy kyllä sanoa, että on siinä hemmetin hieno peli.. Alkaa itelläänkin tämä keväinen autokuume paisua ylitsepursuaviin mittoihin, kun noin kauniita Saabeja näkee...
Kuola valuu jo suupielistä, pitäis vissiin lähteä autokaupoille koeajolle, että vähän helpottais, kun ei voi uutta ostaa..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Kiitoksia kitoksia. Vuosimallihan on 97 eli ei ole TCS:ää 260tkm poljettu. Kattoluukku löytyy kyllä. Se on se lukon vastakappale joka on löystynyt. Käytiin Suksiboksin kanssa kokeilemassa tota väliä 80-120 ja sinne 6-7sek luokkaan se meni, joten täytyy siguun lisätä "matalapaine" . Sähköantennin kanssa ongelmia yllättäen ei tahdo nousta. Vielä kun ton tv-navigaattori yhdistelmän sais toimimaan. Cruise on hyvä varuste meinaa noin matalapaineisellakin mennä laittomien nopeuksien puolelle. Kyllähän tuota olisi tarkoitus pitää kuin kukkaa kämmenellä Kotkan kevätkokouksessa voipi tuon livenä nähdä. Käytön jälkiä kyllä löytyy, mutta fixataan hiljalleen paremmaksi.