Eli tarttis mittariston sähkökaavion josta näkee miten piuhat menee bensapumpulle ->ykspumppujärjestelmä. Korjausoppaassa kun on kaaviot tuplapumpulle.
Ongelma on se että autoon vaihdettu tekniikka ja nyt ei bensamittari toimi. Auto on M90, sähköt M88 T16, bensatankki ja pumppu M90. Sen huomasin että M88 bensamittarin vastus oli erilainen joten mittaristoon vaihdettu M90 bensamittari jotta sopisi M90 anturin kanssa, mutta epäilen että anturille menevät johdotukset eivät ole oikein yhteensopivia.
Tuplapumppujärjestelmässähän on erillinen anturisysteemi johon menee kolme johtoa, valkoinen,harmaa ja musta.
Ykspumppusysteemissä anturi on integroituna ämpäriin ja siihen menee neljä piuhaa -> pumpun plussa ja miinus ja kaksi anturipiuhaa.
Pumppu toimii mutta mittari ei sano mitään, tai siis ei liiku. Kun kytkee kaikki edun piuhat kiinni niin kuin pitää niin mittari näyttää n.60l jatkuvasti sähköt päällä. Kun irrottaa yhden liittimistä niin mittari näyttää n.15l, oli sitten piuhat anturissa kiinni tai ei.
Tossa kun kokeilin maadoittaa harmaan johdon niin bensavalo syttyy, ja tästä jatkoin kokeilua niin että otin ämpärin ylös ja iskin harmaan piuhan kiinni ensin toiseen napaan ja sitten toiseen (pumpun anturi napoihin), mutta ei syttynyt. Tästä päättelin että tämä ykspumppusysteemi toimii aivan eri tavalla ja nyt tarttis vähän helppiä kuinka tuon sais toimimaan.
Oiskohan se niin että M88 edu ei nyt ymmärrä tuota uudempaa bensa-anturia, eli anturin piuhat menee edun kautta mittarille?
Se tarkoittaa että joutuis laittaa M90 edun sinne, tosin siinä onkin hommaa kun liittimet ovat eri, mutta tietääkö kukaan onko pelkästään liittimissä eroja eli voisko sen säätää sinne, jos tämä nyt on ainoa vaihtoehto saada mittari toimimaan?
Muuten auto toimii kuin unelma, ois vaan kiva jos tietäis paljon löytyy menovettä
