Taitaa täristää ihan samallalailla asennosta riippumatta.
9000 moottorien ylätukikumien eli kumipuslien vaihto, kokemu
Onko sulla PowerFlexit?Kurko kirjoitti:Kysyinkin onko noilla EI mustilla, niin väliä asennolla, eli jos on vaikka siniset tai keltaiset.![]()
Taitaa täristää ihan samallalailla asennosta riippumatta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
no automaatissa ei oo niin äkkinäisiä lähtöjä, mut eipähän hetkuile.Ciswami kirjoitti:No paraniko ominaisuudet, ts. mikä oli käytännön ero uusilla puslilla verraten vanhaan?
kuis lahdessa, joko sait pukille ja paraniko ominaisuudet?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
meilläkin oli lainakapistus, oli sen verran työlään oloinen sorvattava, jotta ei taida kannattaa käydä ruinaamassa sorvausduunia vaikka olisi mitatkin. jos Tyrköllä on hyllyssä niin se muistaakseni 28 € kannattaa maksaa, tai sitten lainaa vaan merkkikorjaamosta pokkana.Tasapaino akseli kirjoitti:Tuli nyt niiden kumien vaihto sitten ajankohtaiseksi ittellekin. Työkalu vaan uupuu. Joten jos jollain on esim hyvät mitat komponenteista vois laittaa tulee .. Mutta jos olis jollakin lainata työkalu olisin hyvin kiitollinen?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Tuolla on jpjk:lla ihan pätevänoloiset simppelit ulosvedinainekset:
http://jpjk.jaakari.net/saab/ulosvedin/
Vaikeintahan hommassa on saada vanha pusla ulos moottorin korvakkeesta, ja kyllä se putkenpätkällä ja sopivankokoisilla prikoilla varmasti onnistuu ihan siinä missä erikoistyökalullakin.
http://jpjk.jaakari.net/saab/ulosvedin/
Vaikeintahan hommassa on saada vanha pusla ulos moottorin korvakkeesta, ja kyllä se putkenpätkällä ja sopivankokoisilla prikoilla varmasti onnistuu ihan siinä missä erikoistyökalullakin.
Viimeksi muokannut jus, Su Elo 26, 2007 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
jus kirjoitti:Tuolla on jpjk:lla ihan pätevänoloiset simppelit ulosvedinainekset:
http://jpjk.jaakari.net/cde/ulosvedin/
Vaikeintahan hommassa on saada vanha pusla ulos moottorin korvakkeesta, ja kyllä se putkenpätkällä ja sopivankokoisilla prikoilla varmasti onnistuu ihan siinä missä erikoistyökalullakin.
tuon toisen pään saan pumpattua ainakin prässillä pois. jotain tuollaista askartelin päässäni jo arvelin et riittäneekö lujuus mutta kun toisetkin tehneet miks se kestäin mullakin
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Hain uudet puslat jo Vanhantien Laakkoselta, odottavat toistaiseksi asennusta. Tänään/huomenna kun saisi inspiraation.stara kirjoitti:no automaatissa ei oo niin äkkinäisiä lähtöjä, mut eipähän hetkuile.Ciswami kirjoitti:No paraniko ominaisuudet, ts. mikä oli käytännön ero uusilla puslilla verraten vanhaan?
kuis lahdessa, joko sait pukille ja paraniko ominaisuudet?
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Moottorin ylätuen puslien vaihto
Vaihdoin juuri moottorin ylätuen puslat. Työkaluna oli Tyrkön toimittama vimpain. Kiitos lainaajalle. Lohkon puoleinen pusla oli perusteellisesti revennyt.
Vaikein osuus oli saada lohkon puoleinen uusi pusla menemään suoraan. Piti vähän hioa puslaa ja holkkia, reunasta.
Lohkon puolen puslan kiinnityspultti oli irrotuksen kannalta väärinpäin. Sen sain sentään vedettyä irti lokasuojan puolelle, koska kumipuslaa pystyi vääntämään tarpeeksi vinoon, tilan tekemiseksi.
Uudet puslat ovat Scantechin toimittamat. Kokemukset vaihdon jälkeen:
- Moottorin erittäin karkea ääni paikaltaan äkäisesti kiihdytettäessä (automaattilaatikko) hävisi.
- Tyhjäkäynnillä moottorin värinät välittyvät auton koriin ja jopa istuimeen saakka entistä enemmän. Näin etenkin kylmällä moottorilla.
Vaikein osuus oli saada lohkon puoleinen uusi pusla menemään suoraan. Piti vähän hioa puslaa ja holkkia, reunasta.
Lohkon puolen puslan kiinnityspultti oli irrotuksen kannalta väärinpäin. Sen sain sentään vedettyä irti lokasuojan puolelle, koska kumipuslaa pystyi vääntämään tarpeeksi vinoon, tilan tekemiseksi.
Uudet puslat ovat Scantechin toimittamat. Kokemukset vaihdon jälkeen:
- Moottorin erittäin karkea ääni paikaltaan äkäisesti kiihdytettäessä (automaattilaatikko) hävisi.
- Tyhjäkäynnillä moottorin värinät välittyvät auton koriin ja jopa istuimeen saakka entistä enemmän. Näin etenkin kylmällä moottorilla.
Matsu
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Moottorin ylätuen puslien vaihto
itsekin tilasin eilen tarvikekumit.. löytynee niihinkin joustoa kun aikaa kuluu ja kokeilee vääntömomentteja..matsuk kirjoitti:Vaihdoin juuri moottorin ylätuen puslat. Työkaluna oli Tyrkön toimittama vimpain. Kiitos lainaajalle. Lohkon puoleinen pusla oli perusteellisesti revennyt.
Vaikein osuus oli saada lohkon puoleinen uusi pusla menemään suoraan. Piti vähän hioa puslaa ja holkkia, reunasta.
Lohkon puolen puslan kiinnityspultti oli irrotuksen kannalta väärinpäin. Sen sain sentään vedettyä irti lokasuojan puolelle, koska kumipuslaa pystyi vääntämään tarpeeksi vinoon, tilan tekemiseksi.
Uudet puslat ovat Scantechin toimittamat. Kokemukset vaihdon jälkeen:
- Moottorin erittäin karkea ääni paikaltaan äkäisesti kiihdytettäessä (automaattilaatikko) hävisi.
- Tyhjäkäynnillä moottorin värinät välittyvät auton koriin ja jopa istuimeen saakka entistä enemmän. Näin etenkin kylmällä moottorilla.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Alkuperäisten listahinta on noin 25 eur. Motonetin hinta 14 eur.ng900aero kirjoitti:Alkuperäiset yläpuslat taisivat olla halvemmat kuin Scantechin tarvikkeet (jotka menevät aika nahkeasti paikoilleen).
Suosittelen silti alkuperäistä, kumi ei ole liian kovaa vaan juuri sopivaa, kestoikä parempi ja menee paikalleen kivuttomammin, holkin ulkomitta varmemmin oikea.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pitää kaivaa kuitti jostain esiin, suunnilleen saman verran (tai euron vähemmän) maksoin alkuperäisistä alennusten kera.
Scantechin puslien kumi vaikuttaa aivan samanlaiselta, ei täristä tms, ainoa ero on metallisessa ulkokuoressa joka on Scantecheissä hieman liian paksu.
Eli kun tarvikepuslat vaan saa paikoilleen, vastaavat ihan alkuperäisiä.
Scantechin puslien kumi vaikuttaa aivan samanlaiselta, ei täristä tms, ainoa ero on metallisessa ulkokuoressa joka on Scantecheissä hieman liian paksu.
Eli kun tarvikepuslat vaan saa paikoilleen, vastaavat ihan alkuperäisiä.